Értékesítési csatornák, melyeket 2017-ben érdemes kihasználni

Az értékesítési csatornák segítségével több felhasználóhoz vagy vásárlóhoz jutnak el egy cég szolgáltatásai vagy termékei. Természetesen fontos azt leszögezni, hogy nem mindegyik cégnek van szüksége az összes marketing csatorna kihasználására, hiszen ez nagyban függ a cég eddigi tevékenységeitől, vásárlóinak szokásaitól, életkorától, földrajzi helyzetétől és persze a vállalat anyagi kapacitásától is. Nézzük meg, milyen értékesítési csatornák működnek még 2017-ben!

Online értékesítési csatornák

  • Influencerek (Befolyásos személy), vloggerek és bloggerek megkeresése közösségi média oldalakon, hogy népszerűsítsék a cég termékeit egy ingyenes termékteszt keretein belül.
  • Kooperáció más vállalatokkal együtt egy közös cél érdekében, melyet közösségi média oldalakon lehet tovább népszerűsíteni.
  • Blogokban, számítógépes vagy mobilos játékokban való megjelenések, promóciók.
  • Email, hírlevél, törzsvásárlói programok és jutalom rendszerek.
  • Weboldalakon való megjelenések, partneri kapcsolatok kialakítása.
  • Google Adwords hirdetéskezelői felülete.
  • Közösségi média oldalak hirdetési felületei (Facebook, Instagram, YouTube, stb.).


Offline értékesítési csatornák

  • TV és rádió reklámok.
  • Áruházi kioszkokon való szponzorált megjelenési formák.
  • Hoszteszek segítségével áruházi promóciók (kóstolók, termékbemutatók) szervezése.
  • Ingyenes programok, vásárok, rendezvények szervezése.
  • Vállalati reprezentációs termékek (sapkák, tollak, poharak, stb.), terméktesztek ajándékozása különféle rendezvényeken.
  • Tömegközlekedési vonalak, közterületek, autópályák melletti óriásplakátokon való megjelenés.
  • Szórólapok, hűségkártyák, kuponok, szelvények, stb. osztogatása.
  • Napilapok, hetilapok és egyéb magazinokban való megjelenés.
  • Járműveken való matricák, plakátok elhelyezése.
  • Bevásárlótáskák, egyéb mindennapi használatra való eszközök vállalati logóval való ellátása, ezek ingyen ajándékozása, stb.
  • Katalógusok, havi újságok kipostázása.


Amit kerüljünk el:

  • Telefonon vagy SMS-ben zavarni az embereket a különféle promóciókkal - az idegesítésen kívül mást nem nagyon lehet vele elérni.
  • Személyesen, ajtókon kopogtatni új ügyfelek felkutatása végett - ez is a zaklatás kategóriájába sorolható, mert a magánszféra megzavarását eredményezi.