Etikátlan-e más brandjére hirdetni?

Főleg az OTA szektorban, tehát az online utazási irodák, szállásfoglaló oldalak körében népszerű, hogy folyamatosan futtatnak AdWords hirdetéseket a náluk szereplő hotelek nevére. Előfordulhat, hogy hiába első az organikus találati listán a Legjobb Hotel nevű kitalált szálloda, előtte három fizetett hirdetés is megjelenik.

A Legjobb Hotel lehetséges, hogy nem is kevés pénzt költött marketingre, így elérte, hogy ismerik a nevét, sőt kifejezetten keresik is. Mikor azonban valaki a Google-be beírja a nevét, lehet, hogy szállásközvetítő oldalak jelennek meg, az ugyanis teljesen általános eljárás, hogy ezek a booking típusú oldalak a hotel nevére hirdetnek.

Beállítják az AdWordsben kulcsszónak, hogy „Legjobb Hotel”, s így bár akár 2-3 száz forintos kattintási árat is fizetnek, hozzájuk megy a látogatók jelentős része, nem a szálloda weboldalára. A tájékozatlan internethasználók nem is tudják, hogy az első három helyezett gyakran hirdetés a Google találati oldalán.

Mennyire etikus, hogy a szálloda által felépített brandet arra használja egy közvetítő oldal, hogy végül jutalékot szedjen épp a szállodától?

Ha a szállásfoglaló lapon ugyanis lefoglalják az üdülést, azt a vállalkozás továbbítja a hotelhez, azonban ilyenkor változó méretű jutalék (jellemzően 6–10%) illeti meg. Ez más szolgáltatási köröknél is előfordulhat: gondoljunk bele, hogy a magunk területén elértünk egy hírnevet, ezért sokan már eleve a cégünkre keresnek, nem a szolgáltatásra.

Ilyen esetben kifejezetten rosszul érinthet bennünket, ha a cégoldalunk előtt megjelenik a konkurenciánk, aki a mi cégnevünkre keresőknek saját szolgáltatását ajánlja. Ha úgy látjuk, hogy ez az eljárás kárt okoz nekünk, akkor érdemes felvenni a kapcsolatos a hirdetővel, és megkérni, hogy hagyjon fel ezzel a hirdetési móddal.

Ha ez nem segít, akkor a Google-höz kell fordulnunk. Az AdWords védjegyirányelvei alapján panaszt kell benyújtania a védjegy tulajdonosának (a cégnév annak számít). Az Európai Unió területén alapvetően lehet védjegyeket használni az AdWords kampányokban, de nem lehet ezt megtévesztő gyakorlattal tenni: így például akkor, ha a védjegy a hétköznapi beszédben használatos, lehet alkalmazni, de kifejezetten a védjeggyel óvott termékre vagy szolgáltatásra csak a védjegy birtokosa alkalmazhatja.

Ha tehát jelentjük az AdWordsnek a dolgot, van esélyünk, hogy leállítják a kampányt.

Ez azonban csak akkor valósul meg, ha a hirdető meg is jeleníti a védjegyet a szövegben (tehát például a „Legjobb Hotel: foglaljon itt” szöveget használja).

Ha csak kulcsszóként alkalmazza a védjegyet, úgy nincs mit tenni: az irányelv szerint ezt engedélyezi a Google. Érdemes ilyenkor megfontolni, hogy mi is hirdetünk a saját védjegyünkre.

Ez némi többletköltséget jelent, de mi az utóbbi esetekben is beleírhatjuk a hirdetés szövegébe is a cégnevet, ami miatt magasabb minőségi mutatót ér el a hirdetésünk, így olcsóbban jelenik majd meg.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.