Ezeket a trükköket használják a keresőmarketing szakértők a landing oldalak optimalizálására - 2. rész

Előző cikkünkben megnéztük, hogy milyen alapvető dolgokat érdemes tudni a landing oldalakról, valamint arra is kitértünk, hogy milyen trükköket használnak a tartalom szerkesztés során a keresőmarketing szakértők, melyek között szerepeltek címek, alcímek, felsorolások, képek, videók és infográfok is. Jelen bejegyzésünkben olyan további tartalmi elemekkel fogunk foglalkozni, melyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy sikeresen szerepeljen egy landing oldal.
 

Keresőmarketing trükkök landing oldalra

Szövegezés

Rengeteget írtunk már arról, hogy a szöveges elemeknek nemcsak jól megszerkesztettnek kell lenniük, de egyaránt jelentős mennyiségű új információt is kell tartalmazniuk:
  • Fel kell hívni a felhasználó figyelmét egy adott probléma megoldására.
  • Ezt a lehető legegyértelműbben kell elmagyarázni a látogatónak, hiszen ha nem érti meg, hogy miről szól a termék, nem nagyon fog vásárolni.
  • Ki kell térni arra, hogy milyen pozitív változást hoz az életébe, ha megrendeli az adott terméket.
  • Azt is célszerű részletezni, hogy milyen negatív hatásai lehetnek, ha nem veszi igénybe az adott szolgáltatást.
    • Emiatt nemcsak a szebb jövő és élet promótálása tud működni, hanem az ellenkezője is, ha a negatív következményeket vetítjük ki a felhasználónak.
  • Eddigi vásárlók megelégedése, tapasztalatai
    • Itt érdemes képes vagy videós elemeket használni, ahol elmondja egy-egy ügyfél az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos pozitív élményeit, miért ajánlja másoknak is, stb.
Hivatalos adatok megjelenítése

Lényegtelen, hogy webáruházról, hírportálról vagy egy blogról beszélünk, a hivatalos adatok megjelenítése sosem maradhat le semelyik landing oldalról sem. Erre azért ügyelnek a keresőmarketing szakemberek, mert ha nem látja a felhasználó, hogy milyen valós cég áll az adott promóció, szolgáltatás vagy nyereményjáték mögött, joggal teheti fel a kérdést, hogy ez valódi vagy átvágás?

A céges cím, telefonszám, ügyfélszolgálat, e-mail cím, skype, nyitvatartási - bármi, ami azzal kapcsolatos, hogy milyen szervezet hol és hogyan üzemelteti az adott vállalkozást - adatoknak mind szerepelniük kell a landing oldalon, hogy megbízható szerepben lássa a felhasználó a céget.

A garanciális termékek mindig népszerűek

Az interneten rengeteg féle vásárlást lehet lebonyolítani, melyek között egyaránt szerepelnek biztonságos és kétes eredetű módszerek is. Van, aki zsákbamacskát árul, van, aki bankszámla adatokra vadászik, másoknak pedig csak az e-mail címek kellenek.

A felhasználók többsége emiatt pozitív élményként veszi, ha az áhított termékre van valamilyen elégedettségi vagy pénzvisszafizetési garancia, vagy levásárolható a termék ára, bármilyen konstrukció, mely előnyös a vásárlónak.

Érdemes erre felhívni a landing oldalon a felhasználó figyelmét, mert így akár több terméket is mer majd venni az adott cégtől, mert tudja, hogy nem veszíthet semmit sem, ha megrendeli a szolgáltatást.

CTA - Call To Action - cselekvésre való felhívás

A keresőmarketing szakértők szerint az egyik legjobb módszer a CTA használata, mert a szöveges tartalomban kell lennie egy olyan résznek, ahol a felhasználó azonnal tud valamit tenni az adott ügy érdekében - vásárlás, hírlevélre való feliratkozás, megosztás, lájk, stb. Ez általában egy vásárlási link, egy kép mögötti link, egy oldal alján lévő űrlap, vagy bármi, ami ahhoz kell, hogy a promócióhoz azonnal el tudjon jutni a vásárló.

Fontos emiatt, hogy a landing oldalt úgy alakítsák ki a keresőmarketing szakértők, hogy az tartalmilag, strukturálisan, stilisztikailag és kinézetileg is ne csak megnyerő legyen, hanem könnyen átlátható és a CTA gomb vagy kép pedig egyértelmű és gyorsan észrevehető legyen.

A félreinformálás ma már nem nagyon működik, mert rengeteg helyen tehetnek panaszt az adott céggel szemben a felhasználók, így hamar kiderül, hogy ki csal.

Egy tisztességesen kialakított landing oldallal így könnyedén el tudják érni a promóció során kitűzött célokat a SEM ügynökök, hiszen ha megfelelő mennyiségű időt és energiát szánnak a landing oldalak optimális kialakítására, annál több esélye lesz a sikernek.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.