Facebook hirdetés - igen, igen, de mennyibe fog ez kerülni?

Mindenki tudja manapság, hogy a legnagyobb közösségi média portálon, a Facebookon a legjobb hirdetni, mert ezt használják naponta több, mint 1,5 milliárdan. Így nem csoda, ha nemcsak a hirdetések sikerére, de az elköltendő összegre is kíváncsiak a vállalatok vezetői. Nézzük meg, hogy egy Facebook hirdetés mennyibe kerül 2017-ben.

A Facebook hirdetés elindítása előtt be lehet állítani napi vagy teljes élettartamra szóló anyagi keretet, melyben meghatározható az is, hogy mekkora összeget szeretnénk itt elkölteni. Általában a naponta elkölthető minimális összeg 1 és 5 dollár között mozog. Ha a versenytársak nagyra licitálnak, vagy ha hatalmas a célközönség, illetve a demográfiai és felhasználói adatok változása miatt ez az összeg ennél lehet kicsivel magasabb.

Természetesen ezek megvizsgálására a Facebook ad felhasználói felületet, melyben meg lehet adni a költségkeretet és az ütemezést, így látni lehet a becsült napi elérés (személyek száma, akiket elér a hirdetés) értékét.

Így semmiképpen sem a vakvilágba történik a Facebook hirdetés, hanem előtte lehetőség van alaposan megvizsgálni a hirdetés-létrehozási eszközben a pénzkeretet, illetve a kampányhoz tartozó fontos felhasználói adatokat, hogy mi alapján jelenjen majd meg a Facebook hirdetés.

Így egy Facebook hirdetés annyiba fog kerülni, amennyit a cég rá tud szánni, s ezt különféle eszközökkel szemmel lehet tartani, és ha esetleg nem úgy alakulna a hirdetés sikere, mint amit megbecsültek, mindig lehet rajta változtatni, melyet hirdetés optimalizálásnak, vagy monitoringnak hívunk.

Emiatt semmiképp sem szabad ebben az esetben lemásolni a hatalmas multikat, mert ők akár milliós összegeket is elkölthetnek egy Facebook kampányra, hiszen csak a marketing részlegüknek van akkora költségvetése, mint itthon egy kisvállalkozás egész éves termelésének.

Viszont aki ügyes és furfangos, igen kicsi összegekből is nagyon jól működő, jövedelmező és hosszantartóan sikeres kampányokat tud kialakítani.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.