Facebook hirdetési stratégia 2019-ben

A Facebook hirdetési platformját előszeretettel használják a SEM ügynökök, mert például sokkal több embert tudnak elérni egy helyen, mint bármilyen más hirdetési felületen, könnyebben tudják egyedire szabni a hirdetéseket, illetve sokkal pontosabban tudják meghatározni a célközönséget, így sikeresebbek is az ide kitett kampányok.

Ebben a cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, hogy milyen tényezőkre érdemes odafigyelni, hogy egy Facebook hirdetés 2019-ben is eredményes legyen a vállalatok számára.

Kampány cél és üzleti tervek összhangba hozása

Sokak számára ez egyértelmű lehet, de mivel rengeteg cég szervezi ki a marketing feladatokat egy ügynökségnek, fontos kiemelni azt, hogy a cégvezetés és a marketing ügynökség egy célt szolgáljon.

Emiatt minden egyes kampánynak tükröznie kell a cég aktuális célkitűzéseit, melybe nemcsak az eladásokkal kapcsolatos tényezők számítanak bele, hanem a stilisztikai és dizájner jegyek is. Fontos, hogy ha az oldalon tegeződést használ az ügyfél, akkor a promóció is tegező hangvételű legyen, illjenek a kampány képekben használt elemek a vállalat által preferált motívumokkal, s ami a legfontosabb, hogy mindig legyen egy aktív landing oldal a kampányokban szereplő linkek mögött.

Természetesen egyszerű mindenféle körültekintés nélkül megírni egy Facebook hirdetést, de ez nem lesz annyira jövedelmező, mint egy teljesen egyedire szabott, a vállalat imidzsét tükröző, megbízható promóció.
 

Facebook hirdetések tartalma

Továbbra is fontos, hogy a célközönségnek megfelelő stílusú kampányokat állítsanak össze a SEM ügynökök, melyek egyensúlyban vannak a vállalat imidzsével. Ilyenkor érdemes minden egyes kampány után elmenteni a beérkező adatokat, hogy később vissza lehessen nézni, hogy mely promóciók működnek, s melyeken lehetne javítani.

Egy kampány kitevése után érdemes minimum két hetet várni, hiszen ezután érdemes csak megnézni a bejövő adatokat is, ami alapján meg lehet állapítani, hogy hol érdemes változtatni a hirdetéseken.

Fontos, hogy a vásárlói perszónák között különbséget tegyenek a SEM ügynökök, ahogy az is rendkívül lényeges, hogy mindig olyan kifejezéseket használjanak, amelyekre a potenciális ügyfelek rákeresnek. Emiatt a kulcsszókutatás szinte az egyik legfontosabb része a marketing szövegek, képek, hanganyagok és videók készítése során.
 

Facebook hirdetésekből beérkező adatok feldolgozása

Szerencsére rengeteg beérkező adat jön az épp futó kampányokról, így könnyedén meg lehet állapítani, hogy egy adott Facebook hirdetés sikeresen működik-e, vagy érdemesebb lenne inkább leállítani.

Viszont gyakran esnek a vállalatvezetők abba a hibába, hogy egyszerre akarnak minden beérkező adaton javítani. Ez azt eredményezi, hogy szinte elfelejtik, hogy mi volt a céges és marketing cél, amikor megírták a reklámokat. Ezt azért fontos mindig észben tartani, mert más kampányok szükségesek az organikus találati eredmények növelésére, más típus kell a vállalat hírnevének népszerűsítésére, ahogy szintén egy másik verzió kell ahhoz, hogy egy adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban tudjuk felkelteni a felhasználók figyelmét.

A beérkező adatokat emiatt mindig annak a függvényében kell értelmezni, hogy mi volt a promóció célja. Eladás? Népszerűsítés? Társadalmi felelősségvállalás? Organikus találatok növelése, stb.

Tehát mindig érdemes arra törekedni, hogy az épp futó kampányokból beérkező adatokból csak azokkal foglalkozzanak a SEM szakértők, amelyek relevánsak az adott hirdetési stratégiához, így sokkal egyszerűbben és hatékonyabban lehet változtatni vagy módosítani az adott kampányokon, hiszen egyértelműen meg lett adva az elején, hogy az adott Facebook hirdetésnek mi a célja, így az elvárásoknak mérten lehet kiértékelni a beérkező releváns adatokat.
  • Az emberek egyre kevesebbet olvasnak - Milyen taktikát javasol a Vírus Média Online Marketing Ügynökség?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.08.13.

    Az emberek egyre kevesebbet olvasnak

    Milyen taktikát javasol a Vírus Média Online Marketing Ügynökség? Egyre nagyobb gondot okoz az, hogy a jelenlegi online felhasználói réteg között egyre nő azoknak a száma, akik aktív keresők, de nem olvasnak. Ha olvasnak, akkor is inkább csak a cikkek címeit vagy alcímeit nézik meg.