Figyelem: hamarosan itt az újabb Pingvin-frissítés!

A Twitteren árulta el a Google-től Matt Cutts, hogy hamarosan érkezik egy újabb Pingvin fantázianevű algoritmusfrissítés a keresőben, ráadásul úgy tűnik, ez is sok weboldalt fog érinteni.

A webmesterek jelentős része számára 2012-re a Pingvin nyomta rá a bélyegét. Az egész végül is még 2011-ben kezdődött, amikor február 24-én az angolszász weboldalak majdnem 12%-át érintő algoritmusfrissítést futtattak le. A Panda fantázianevű frissítést legalább 25-ször futtatták le azóta. Az újabb és újabb verziók már csak néhány százalékát érintették a weblapoknak. A legutolsóra talán március 15-én került sor, de kivételesen a Google a saját szabályzata szerint eljárva utólag nem igazolta, hogy frissítést hajtottak végre.

Az elmúlt napokban is történt valami a találati lista sorrendjével, de egyelőre nem tudják az elemzők, hogy ez még a Panda-sorozatba illeszthető-e. A Panda testvére a Pingvin, mely kifejezetten a Google által webszemétnek titulált lapok ellen irányult. Megsínylették linkkatalógusok, rossz minőségű cikkeket tartalmazó blogok (melyek általában csak támogató oldalként szolgáltak nagyobb lapokhoz, tehát a céljuk nem a valódi látogatók tájékoztatása volt, hanem a kereső megtévesztése), de sok webáruháznál is tapasztalták, hogy nagyon komoly helyezésveszteség történt.

A Pingvin hívta életre a tartalommarketinget, amelyet azóta sokkal komolyabban használnak a vállalkozások: a szövegírás népszerű lett, hiszen az egyedi, jó minőségű tartalom rendkívül fontos lett az oldalminőséget elemző algoritmusban. Sarkosan leegyszerűsítve a dolgot: amit korábban linkek vásárlásával értek el a webmesterek, azt most a saját oldaluk tartalommal való feltöltésével igyekeznek.

Egy webáruház számára végzetes lehet, ha a fő kulcsszavaira a jó organikus pozíciókból hátrakerül, mert ezután már csak a fizetett AdWords-megjelenéssel lehet a kereső első oldalán, ami nem mindig olcsó. Amely webshopok korábban nem alkalmaztak kategórialeírásokat, a termékekhez tartozó szövegeket másolták, esetleg a saját oldalukon belül is duplikátumokat alkalmaztak, nagyon rosszul járhattak, mikor beütött az első Pingvin 2012. április 24-én.

Tavaly még kettő nagyobb Pingvin-frissítés volt. Matt Cutts egy twitteres kérdésre válaszolta, hogy most nem futtattak Pigvint, de néhány héten belül fognak. Erre kérdezték meg tőle, hogy akkor ez a negyedik verziójú Pingvin lesz-e, mire azt válaszolta, hogy sokkal jobb lenne Pingvin 2-nek nevezni. Az első változás utáni másik kettő inkább csak az első verzió javítása volt, de nem okozott alapvető változásokat a találati listákban.

Ez a finom jelzés azt jelentheti, hogy a heteken belül lefuttatott frissítés ismét fölborítja majd a találati listákat. Ha ez így van, sokan nyerhetnek vele, de sokan bukhatnak is. Valószínűleg azok jártak jól, akik az elmúlt egy évben fölismerték a tartalomfejlesztés fontosságát, és a látogatók számára hasznos anyagokkal töltötték föl az oldalukat. Akik ezen spóroltak, lehetséges, hogy drágán megfizetnek majd, legalábbis a jelenlegi pozíciójukat elveszítik az organikus találati listában.

De hogy a valóságban milyen változásokra számíthatunk, arról pontosan annyit tudunk biztosan, mint eddig: semmit. Csak utólag elemezhetünk majd.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.