Folyamatosan nő a táblagépek piaca

A harmadik negyedévben ötven százalékkal nőtt a táblagépek piaca, úgyhogy ideje átgondolni a korábbi lesajnáló véleményeket. Sokan gondolták azt, hogy a tabletek csak érdekességek lehetnek a kütyük piacán, és nem tudják majd megvetni a lábukat, hiszen netbooknak buták, mobiltelefonnak pedig nagyok.

Valóban tagadhatatlan, hogy az első táblagépeket még nehéz volt beilleszteni az üzleti vagy akár személyes mindennapokba, mert nem sokkal tudtak többet, mint a már meglévő eszközeink. Ekkor gondolták úgy sokan, hogy tabletre csak azoknak lesz szükségük, akik eleve nagyon vonzódnak a technikai felszerelésekhez, és nem sajnálják a pénzt egy fölösleges eszközre.

Az idő azonban a tablet gyártókat igazolta: a mai gépek valóban hiánypótlóak, ráadásul az áruk is normalizálódott. Jelenleg körülbelül 28 millió tablet van a piacon. Ezek fele Apple-gyártmány, bár folyamatosan zsugorodik a vállalat részesedése. Az iPad sikere persze vitathatatlan, de a Google is mindent megtesz az Andorid térnyeréséért. Hiszen az okostelefonok terepe mellett a közel harmincmillió tablet tulajdonos is fontos célközönséget jelent. Ahogyan nő a táblagépek iránti érdeklődés, úgy válik egyre fontosabbá a webes szereplők számára is az ilyen eszközökre való optimalizálás.

A hagyományos mobilverziók már nem kielégítőek, ezért alapelvárássá válik az úgynevezett responsive dizájn (röviden RWD).

Ez azt jelenti, hogy a weboldal más-más stíluslapokat használ a különböző eszközökön, tehát másképp jelenik meg mobiltelefonon vagy éppen táblagépeken. Mindig az adott eszközhöz igazítják a megjelenést, így a felhasználó a legteljesebb, legkényelmesebb élményt kapja.

A usability-t olyan szintre is lehet tökéletesíteni, hogy a különböző tablet típusok esetében is más-más CSS-t alkalmazunk, tehát akár a nagyobb eszközökre egyesével is optimalizálhatjuk a lapot. Az RWD lényege, hogy már eleve úgy készüljön el a lap, hogy ilyen finomhangolások nélkül is minden eszközön a lehető legjobban jelenjék meg az adott lap.

Az ilyen rugalmas dizájn legfontosabb része a fluid elrendezés és a flexibilis képkezelés, tehát az oldal kényelmesen elterpeszkedik a kijelzőn, és a képek mérete is annak méreteihez igazodik. Arról folyik vita a szakemberek között, hogy az RWD a jó megoldás vagy tényleg minden eszközre külön fejlesszünk. Viszont a legtöbb weboldal esetében egyszerűen nincsen rá költségkeret, hogy akár csak néhány látogató kedvéért teljesen újratervezzünk egy oldalt, hogy a táblagépeken is tökéletesen lehessen olvasni.

A responsive megjelenés megoldja a problémát, hiszen elég egyszer megtervezni az oldalt, nem kell minden eszközre külön. A keresőoptimalizáció szempontjából is előnyösebb, mivel a hivatalos kommunikáció szerint mind a Bing, mind a Google szívesebben fogadja, ha egy adott tartalom egy URL-ről érhető el, tehát nincsen külön m.domain.hu formátumú mobilváltozat.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.