Google Analytics változások

2011 augusztusában kisebb változásokon esett át a Google egyik legnépszerűbb terméke, a Google Analytics. "Az új módszernek köszönhetően egyszerűbben áttekinthetőek a weboldalon történt interakciók, azonban kis mértékű változásokat is tapasztalhattok a weboldal jelentéseiben." olvasható a Google publikálásában.

Augusztus előtt az alábbiak szerint mérte a látogatásokat a Google Analytics rendszere: ha 30 perc eltelt egy egyedi látogató oldalmegtekintései között, vége lett a napnak, vagy amikor a látogató bezárta a böngészőablakot. Ha a fentiek közül bármelyik megtörtént, a következő oldalmegtekintés már újabb látogatásnak számított.

Az újítás szerint egy látogatás akkor ér véget, hogyha a felhasználónak eltelik 30 perc egy egyedi látogató oldalmegtekintései között, vagy szintén vége lesz a napnak, illetve a felhasználó forgalmi forrása megváltozik. 

A változás legnagyobb hatása az lesz, hogy az analytics felületén a látogatások száma megnőhet, míg a visszafordulási arány, oldalmegtekintés/látogatás, oldalon töltött idő, új látogatók, stb. száma csökkenhet. 
  • Keresőmarketing és linképítés 2021-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.03.12.

    Keresőmarketing és linképítés 2021-ben

    A legnagyobb keresőóriás, a Google már a kezdetek kezdetén a webhelytulajdonosok tudtára adta azt, hogy a keresőmarketingben a linképítés esszenciális ahhoz, hogy egy weboldal kiválóan tudjon szerepelni a keresők találati oldalain egy-egy kulcsszóra vagy kifejezésre.