Google Analytics változások

2011 augusztusában kisebb változásokon esett át a Google egyik legnépszerűbb terméke, a Google Analytics. "Az új módszernek köszönhetően egyszerűbben áttekinthetőek a weboldalon történt interakciók, azonban kis mértékű változásokat is tapasztalhattok a weboldal jelentéseiben." olvasható a Google publikálásában.

Augusztus előtt az alábbiak szerint mérte a látogatásokat a Google Analytics rendszere: ha 30 perc eltelt egy egyedi látogató oldalmegtekintései között, vége lett a napnak, vagy amikor a látogató bezárta a böngészőablakot. Ha a fentiek közül bármelyik megtörtént, a következő oldalmegtekintés már újabb látogatásnak számított.

Az újítás szerint egy látogatás akkor ér véget, hogyha a felhasználónak eltelik 30 perc egy egyedi látogató oldalmegtekintései között, vagy szintén vége lesz a napnak, illetve a felhasználó forgalmi forrása megváltozik. 

A változás legnagyobb hatása az lesz, hogy az analytics felületén a látogatások száma megnőhet, míg a visszafordulási arány, oldalmegtekintés/látogatás, oldalon töltött idő, új látogatók, stb. száma csökkenhet. 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.