Google hírek

A Google-nél nincs megállás. Majdnem minden hétre jut egy-egy új fejlesztés vagy hír és ez most sincs máskép. Ebben a rövid cikkben szeretnénk összefoglalni az elmúlt hetek eseményeit.


Helyi vonatkozású hírek

A helyi hirdetések szerepe egyre nő, hisz egyre több felhasználó keres helyi információkat az interneten. A Google adatai is alátámasztják ezt, hisz a Google hálózatán történő keresések 20% konkrét helyhez kötődik (például: budapesti csokibolt).
 

Hogyan készítsünk helyi hirdetést?

A helybeillesztéssel egy adott hely paramétereit illesztheted be a hirdetésedbe (címsor, leírás, URL), azonban az eszköz használatának feltétele, hogy használj helybővítményt is, ha ez nincs beállítva, akkor ez a funkció nem lesz elérhető számodra.

Felmerülhet a kérdés, hogy milyen helynév kerül beillesztésre a hirdetésbe. A Google az ügyfél tartózkodási helye (IP címe) és keresése (budapesti sport üzlet) alapján írja be az adott város nevét a hirdetés szövegébe.

A helynév beillesztéséhez az alábbi paramétert kell beszúrni a címsorba vagy a hirdetés bármely más elemébe: {lb.city:helyben}.

Az alábbiakban bemutatjuk a Google által közzétett példát is.

A második, helybeillesztést használó hirdetés esetében a leírásba és a megjelenített URL-be került be a helység neve: (Chichago->"Find a {lb.city:Local} Store or Shop Online - Free Shipping Order Today!", "www.retailer.com/{lb.city:Local}"

A magyar hirdetésekben a {lb.city:Local} helyett a {lb.city:helyben} paramétert kell használni.
 

Meghosszabbított telefonos ügyfélszolgálat

A Google örömmel jelentette be a hírt, hogy meghosszabbította telefonos ügyfélszolgálatának elérhetőségi idejét. A Google ügyfélszolgálat eddig 10:00 és 14:00 között volt elérhető, de a rengeteg pozitív visszajelzésnek köszönhetően már napi 8 órában fogadják a hívásokat.

Ennek eredményképpen csökkenhet a várakozási idő és a problémák is hamarabban megoldódhatnak.


Hirdetés rotáció módosítás

Az Adwords jelenleg három féle hirdetési beállítást kínál. A hirdetés rotáció beállítható úgy, hogy a több kattintást, a több konverziót eredményező hirdetést jelenítse meg több alkalommal vagy dönthetünk az egyenletes hirdetés megjelenítés mellett is.

Eddig, ha az egyenletes megjelenést választottuk ki, akkor az határozatlan ideig váltogatta a hirdetéseket. A rotáció módosításaként ez a beállítás legfeljebb 30 napig marad érvényben, utána át áll a kattintásonkénti megjelenésekre (ennek Google oldali feltétel, hogy legyen elég információ).

Ez a funkció azoknak lesz előnyös, akik az egyenletes megjelenést választják, mert nem tudnak dönteni a többi beállítás mellett. Sok esetben előfordult, hogy az így otthagyott beállítás hatására nem a legrelevánsabb hirdetések jelentek meg a felhasználóknak, akik e miatt nem kattintottak rájuk, nem konvertáltak stb.
 
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.