Hét japán linképítő hálózatot kapcsolt le a Google

 A Google az elmúlt években igen aktív harcot folytatott azért, hogy a black hat stratégiának minősített hagyományos linképítésnek véget vessen. A harc legújabb állomásaként most hét japán hálózatot sújtottak büntetésekkel.


A linképítés még a kétezres években igen kedvelt technika volt a weboldalak helyezésének javítására a keresőlistákon, mivel a PageRank akkor még egyszerűbb módon került kiszámításra. A Google azonban azóta rengeteget változtatott, fejlesztett algoritmusain, és az, hogy hány helyről hivatkoznak az egyes weboldalakra, már jóval kevesebbet számít annak tekintetében, hogy a találati listán hol helyezkedik el egy-egy oldal, hiszen mára már azt is figyelik, természetes-e a folyamat. A több tízezer linket tartalmazó linkfarmok, a hagyományos linképítés felett így nagyrészt már eljárt az idő, ma már black hat, azaz tiltott módszernek számít, mégis akadnak, akik igyekeznek megmaradt előnyeit kihasználni.
 

A Google japán részlege kifejezetten aktív az ilyen hálózatok elleni harcban – ennek újabb bizonyítékaként nemrég hét nagyobb hálózatot sújtottak büntetéssel a szigetországban. Azt ugyanakkor pontosan nem tudni, pontosan mely hálózatok ellen léptek most fel.
 

A Google korábban más országokban is foganatosított hasonló akciókat, így például Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Franciaországban is. A hagyományos linképítést éppen ezért nem használják ma már széles körben, hiszen nem csak előnyeit veszítette el, de a kockázat is jelentősen megnőtt, hiszen a keresőóriás nem csak hátrébbsorolással, de kitiltással is büntet adott esetben, ami rendkívül káros hatású lehet az online üzleti életben.
 

Azt, hogy terveznek-e még hasonló nagyszabású akciókat a jövőben, természetesen nem tudni, azonban a Japánból érkező hírekre adott reakciókból kiolvasható, hogy vannak még bőven olyan országok, ahol elkélne a „takarítás”. A hozzászóló szakemberek, weboldal-üzemeltetők elsősorban Pakisztánt, Svédországot és Oroszországot jelölték meg, mint olyan célpontokat, ahol érdemes lenne körülnéznie a Google szakembereinek.

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.