Hét japán linképítő hálózatot kapcsolt le a Google

 A Google az elmúlt években igen aktív harcot folytatott azért, hogy a black hat stratégiának minősített hagyományos linképítésnek véget vessen. A harc legújabb állomásaként most hét japán hálózatot sújtottak büntetésekkel.


A linképítés még a kétezres években igen kedvelt technika volt a weboldalak helyezésének javítására a keresőlistákon, mivel a PageRank akkor még egyszerűbb módon került kiszámításra. A Google azonban azóta rengeteget változtatott, fejlesztett algoritmusain, és az, hogy hány helyről hivatkoznak az egyes weboldalakra, már jóval kevesebbet számít annak tekintetében, hogy a találati listán hol helyezkedik el egy-egy oldal, hiszen mára már azt is figyelik, természetes-e a folyamat. A több tízezer linket tartalmazó linkfarmok, a hagyományos linképítés felett így nagyrészt már eljárt az idő, ma már black hat, azaz tiltott módszernek számít, mégis akadnak, akik igyekeznek megmaradt előnyeit kihasználni.
 

A Google japán részlege kifejezetten aktív az ilyen hálózatok elleni harcban – ennek újabb bizonyítékaként nemrég hét nagyobb hálózatot sújtottak büntetéssel a szigetországban. Azt ugyanakkor pontosan nem tudni, pontosan mely hálózatok ellen léptek most fel.
 

A Google korábban más országokban is foganatosított hasonló akciókat, így például Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Franciaországban is. A hagyományos linképítést éppen ezért nem használják ma már széles körben, hiszen nem csak előnyeit veszítette el, de a kockázat is jelentősen megnőtt, hiszen a keresőóriás nem csak hátrébbsorolással, de kitiltással is büntet adott esetben, ami rendkívül káros hatású lehet az online üzleti életben.
 

Azt, hogy terveznek-e még hasonló nagyszabású akciókat a jövőben, természetesen nem tudni, azonban a Japánból érkező hírekre adott reakciókból kiolvasható, hogy vannak még bőven olyan országok, ahol elkélne a „takarítás”. A hozzászóló szakemberek, weboldal-üzemeltetők elsősorban Pakisztánt, Svédországot és Oroszországot jelölték meg, mint olyan célpontokat, ahol érdemes lenne körülnéznie a Google szakembereinek.

  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.