Hirdetés mobiltelefonon

Mivel minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy az egyre okosodó mobilok kis számítógépek az emberek zsebében, természetes folyamat, hogy egyre több dolgot intéznek potenciális vevőink a mobiltelefonjaikon.

Az ezek felületén megjelenő hirdetések terjedése folyamatos, és mára nem csupán kiegészítő felületként, hanem teljes értékű, fontos platformként kell tekintenünk rá. Ezt felismerve a Google AdWords rendszerében lehetőséget ad a mobiltartalmakon (játékokon, webes böngészés során) hirdetések megjelenítésére. Az AdWords felületén belül kell kiválasztani, hogy engedélyezzük a hirdetés futtatását teljes böngészővel rendelkező mobileszközökön.

Ezekben a böngészőben épp úgy jelenik meg egy hirdetés, mintha csak asztali számítógépen kerestünk volna valamire, a különbség csupán annyi, hogy kevesebb hirdetési egység kerül a találati oldalra. Ezeket a hirdetéseket az AdWordsben csúcskategóriás mobilhirdetéseknek nevezik, és ezek jelennek meg a táblagépeken is.

Lehetőség van ugyanis nem csak okostelefonokon való hirdetés megjelenítésére is. A WAP-képes készülékeken azonban jóval rövidebb hirdetésszöveg jelenik meg.

A mobilhirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy a hirdetés feladásakor mobilszámunk megadásával az érdeklődő egy gombnyomással felhívhat minket.

Figyelembe kell venni, hogy bár mindennap használjuk keresésre, internetezésre a mobilunkat, a szörfölési magatartás nem teljesen ugyanolyan, mint például egy laptopon. Érdemes ezért a mobilhirdetéseknél telefonszámot megjeleníteni, illetve külön landing page-t készíteni az ilyen marketingkommunikációból érkezőknek, ahol szintén központi szerepet kap a telefonszám.

A hirdetések készítésénél ügyeljünk arra, hogy általános kulcsszavakat használjunk, hisz az okostelefonokat használók nem fognak olyan szofisztikált kifejezéseket beírni a keresőbe, mint mondjuk azok, akik asztali számítógépről használják a keresőóriást.
 
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.