Hirdetés mobiltelefonon

Mivel minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy az egyre okosodó mobilok kis számítógépek az emberek zsebében, természetes folyamat, hogy egyre több dolgot intéznek potenciális vevőink a mobiltelefonjaikon.

Az ezek felületén megjelenő hirdetések terjedése folyamatos, és mára nem csupán kiegészítő felületként, hanem teljes értékű, fontos platformként kell tekintenünk rá. Ezt felismerve a Google AdWords rendszerében lehetőséget ad a mobiltartalmakon (játékokon, webes böngészés során) hirdetések megjelenítésére. Az AdWords felületén belül kell kiválasztani, hogy engedélyezzük a hirdetés futtatását teljes böngészővel rendelkező mobileszközökön.

Ezekben a böngészőben épp úgy jelenik meg egy hirdetés, mintha csak asztali számítógépen kerestünk volna valamire, a különbség csupán annyi, hogy kevesebb hirdetési egység kerül a találati oldalra. Ezeket a hirdetéseket az AdWordsben csúcskategóriás mobilhirdetéseknek nevezik, és ezek jelennek meg a táblagépeken is.

Lehetőség van ugyanis nem csak okostelefonokon való hirdetés megjelenítésére is. A WAP-képes készülékeken azonban jóval rövidebb hirdetésszöveg jelenik meg.

A mobilhirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy a hirdetés feladásakor mobilszámunk megadásával az érdeklődő egy gombnyomással felhívhat minket.

Figyelembe kell venni, hogy bár mindennap használjuk keresésre, internetezésre a mobilunkat, a szörfölési magatartás nem teljesen ugyanolyan, mint például egy laptopon. Érdemes ezért a mobilhirdetéseknél telefonszámot megjeleníteni, illetve külön landing page-t készíteni az ilyen marketingkommunikációból érkezőknek, ahol szintén központi szerepet kap a telefonszám.

A hirdetések készítésénél ügyeljünk arra, hogy általános kulcsszavakat használjunk, hisz az okostelefonokat használók nem fognak olyan szofisztikált kifejezéseket beírni a keresőbe, mint mondjuk azok, akik asztali számítógépről használják a keresőóriást.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.