Hogyan lehet javítani egy webáruház kinézetét Google optimalizálás segítségével? - 2. rész

Az előző bejegyzésünkben már volt szó a megfelelő színséma, menüszerkezet, illetve a fej- és láblécben szereplő információkról, így érdemes tovább boncolgatni a témát, hiszen rengeteg dizájn elem fejleszthető tovább egy Google optimalizálás során, hogy még jobb felhasználói élményt nyújtsunk a potenciális vásárlók számára.

Milyen tartalmi dizájn elemek tudják segíteni egy webáruház eladásait?

  • Megfelelő méretű és élességű termék képek használata:
    • Semelyik vásárló sem fogja elkezdeni kinagyítani a képernyőjét, melynek eredményeképp csak még inkább életlen képet fog látni csak azért, hogy megtekintse a terméket.
      • Emiatt fontos a back-end programozói oldalról nézve az, hogy egy adott felbontású képernyőhöz mérten mindig a lehető legélesebb és megfelelő méretű kép kerüljön ki.
  • Amennyiben szerepelnek árak, termék nevek, márkák, ezeket olyan betűmérettel és színnel érdemes jelölni, mely nagyon jól olvasható, illetve nem zavarja a szemet.
  • Kényelmi funkciók használata:
    • A Google optimalizálás során gyakran előjönnek olyan problémák, hogy nem lehet elég adatot, illetve elég képet látni az adott termékről. Így jogosan mehet el máshova a felhasználó, ha ott például egy fülbevalónak el tudja olvasni a súlyát, méreteit, márkáját, modellszámát, stb.
      • Így minél több adat áll a felhasználó rendelkezésére egy adott termékről, annál könnyebben tud majd dönteni, hogy megrendeli-e a terméket vagy sem.
  • A gyorsnézeti lehetőség egy nagyon fontos funkció, hiszen nincs minden vásárlónak ideje arra, hogy egyesével megtekintse a számára tetsző termékek adatlapjait, hiszen ez a legtöbb esetben új oldal betöltéssel jár, mely lassítja a kiválasztási folyamatot.
  • Szűrési feltételek kialakítása:
    • Érdemes a méreteket, illetve a különféle formai kialakításokat is külön venni, viszont arra is vigyázni kell, hogy ne legyen túlbonyolítva, hiszen ez fölösleges időt vehet el a potenciális vásárlótól.

Ezeken a példákon jól látszik, hogy a Google optimalizálás során a dizájnnal kapcsolatos elemek és funkciók ellenőrzése főként arra szolgál, hogy letesztelje mennyire gyorsan és pontosan tudja kiszolgálni egy webáruház a felhasználók igényeit.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.