Hogyan lehet javítani egy webáruház kinézetét SEO keresőoptimalizálás segítségével? - 1. rész

Egy SEO keresőoptimalizálás során a rengeteg technikai adat átvizsgálása közben nagy szerepet kap a webáruház dizájnja is, hiszen a látogatókat nem nagyon érdekli a webes felület kód szerkezete, elég nekik annyi, hogy megfelelő gyorsasággal szolgálja ki az igényeiket.

Mivel lehet javítani a webáruház dizájnját?

  • A vállalati szegmenssel vagy logóval összhangban lévő színséma kiválasztása, mely lehetőleg a Google és a Microsoft által is javasolt Material Design elrendezésnek és színeknek feleljen meg.
  • Könnyen érthető, gyorsan átlátható és logikusan kialakított menüszerkezet, mely egyaránt egyszerűen használható kisebb és nagyobb képernyővel ellátott készülékeken is.
    • Fontos, hogy a navigáció mindig a felhasználó közelében legyen, így érdemes fixen vízszintesen, középre pozicionálni a menüt, hogy ne okozzon fennakadásokat (fölösleges görgetést) a felhasználónak.
    • Amennyiben vannak szűrési feltételek is, jó megoldás, ha ez is mindig kéznél van, így ezt be lehet illeszteni a menüszerkezet alá.
      • A SEO keresőoptimalizálás során ha észrevesznek a szakemberek a felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos problémákat, célszerű őket gyorsan megoldani, hiszen ha nem elég egyértelműen lehet navigálni az oldalon, az nagyban gátolja a jövőbeni eladásokat.
  • Fejléc és láblécben szereplő vállalati információk, jogi nyilatkozatok a webáruház megbízhatósága miatt feltétlenül fontosak, hiszen ki fog rendelni egy olyan cégtől, mely semmit sem hajlandó elárulni a működésével vagy az üzletpolitikájával kapcsolatban?
    • Emiatt fontos, hogy a vállalatról megfelelő mennyiségű szöveges, képes vagy akár videós anyag is fent legyen, hiszen a SEO keresőoptimalizálás része a megbízhatóság ellenőrzése is.
    • Ide érdemes betenni a GY.I.K., Ügyfélszolgálat, Rólunk, Szállítási és Fizetési Információk, Kapcsolat, stb. menüpontokat.

Ezeken a példákon is jól látszik, mennyire érzékenyek a felhasználók a webáruház kinézetére, elrendezésére illetve struktúrájára. Emiatt egy SEO keresőoptimalizálás alatt erre is különösen nagy hangsúlyt fektetnek a SEO szakemberek, hiszen az esztétikus és logikus elrendezés jelentősen befolyásolja egy webáruház bevételét.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.