Hogyan működik majd az EU-ban a „felejtés joga”?

 Az elmúlt hetekben nem kevés felbolydulást szült az Európai Bíróság egy ítélete, amely akár korszakalkotó is lehet jelentőségében. Ez alapján ugyanis elméletileg bárkinek lehetősége van arra, hogy töröltesse a Google rendszeréből az olyan tartalmakat, amelyek személyében sértik.
 
Ez természetesen, ha ismertebb intézményekről, közszereplőkről és más széles körben ismert alanyokról van szó, még a tartalommarketingben is problémát jelenthet, hiszen a törölt linkek a PageRanket is befolyásolhatják. Tegyük fel például, hogy egy biztonsági cég egy bűnesetekkel foglalkozó blogja kiemelten kezel egy adott esetet, amelynek valamely szereplője azután a hivatkozások törlését kéri a keresővállalattól – ebben az esetben sok tízezer karakter keresőoptimalizált, jól hivatkozott tartalom mehet a levesbe.
 
Persze azért nem eszik olyan forrón a kását, vannak bizonyos korlátozások. Bárki kérheti ugyan a találatok eltávolítását a Google-től és más keresőktől, ez azonban még önmagában nem garantálja azt, hogy ez meg is fog történni.
 
Az sem bizonyos egyelőre, hogy pontosan mit kell a keresőknek eltávolítaniuk – csak a kérelmező nevére adott találatokat, esetleg specifikusan egyes hivatkozásokat, vagy a komplexebb keresésekre adott eredményeket is. Valószínű, hogy a „feledés” a névre korlátozódik majd, és más, azt nem tartalmazó keresésekre ugyanúgy indexeli majd a tartalmakat a kereső, tehát jó esetben azok előállítása nem veszíti el utólag minden értelemét.
 
Mindemellett a döntés szinte teljes egészében a keresők kezében van – persze van lehetőség a fellebbezésre, de minden bizonnyal a kicsit is bonyolultabb esetekben külső szervezeteket bíznak majd meg az ügyek kivizsgálásával. És mivel az EU szerint nem csak a feledéshez van jogunk, de a közvéleménynek is joga van az információhoz, várható, hogy bőven okoz még zavart az értelmezés, és nem kell arra számítani, hogy a tartalmak tömegesen tűnnének el a Google találati listáiról. A tartalommarketing szempontjából tehát csak annyi a lényeg, hogy ha olyan témával foglalkozó tartalmakat gyártunk, amelyek esetében felmerülhetnek ilyen kérelmek, nem árt ezeket szemmel tartani.
 
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.