Világszerte a legnagyobb vállalatok már évek óta használják a közösségi média oldalak adta marketing lehetőségeket, de Magyarországon ez még igen gyerekcipőben jár. Míg nyugaton már szinte “befoglalják” a közösségi média oldalak sztárjait - influencereket - addig itthon a legtöbb cég csak egy céges profillal rendelkezik itt-ott, de nem nagyon mélyednek bele a hirdetéseken kívül a Facebook, Instagram vagy YouTube oldalak számos értékesítési lehetőségébe.
Hogyan segíthetik tovább a közösségi média oldalak a cégeket a 2018-as évben?
- Megbízhatóság növelése
- Egy céges poszt alatti lájkok, hozzászólások és megosztások nemcsak a potenciális vásárlók, de a legnagyobb keresők számára is egyértelművé válik az emberek cégbe vetett hite. Így a megosztásokból létrejövő backlinkek száma organikusan növekszik, mely hatására nagyobb “területet” fed majd le a cég az online piacon, s jobb eséllyel indul a konkurensekkel szemben a keresők találati oldalain.
- Ezt pedig csak egyedi tartalommal és vásárlókat megszólító posztokkal lehet csak elérni. A másolás vagy fordítás továbbra is tiltólistán van!
- Személyesebb kapcsolat az ügyfelek és a cég között
- Míg itthon alig tudják a cégek megfizetni a közösségi média platformok hozzászólásaival kapcsolatos eredmények elemzését, addig külföldön már külön részlegek foglalkoznak cégen belül ezekkel az értékes adatokkal. Miért?
- Mert a vállalat-ügyfél kapcsolatot így sokkal személyesebbé lehet tenni, ezáltal sokkal pontosabban lehetséges kiszolgálni az ügyfeleket, hiszen a hozzászólásokból vagy különféle fórumokból beérkező igényeik bárki számára elérhetőek.
- Élő videók, Instagram Stories
- A legtöbb felmérés azt mutatja, hogy az embereket jobban érdeklik az élő videók, mint az előre felvett műsorok, így jót tehet bármelyik vállalatnak, ha bizonyos céges eseményekről élő videó hozzáférést biztosít a felhasználók számára a különféle közösségi média oldalakon.
- Influencer Marketing
- Továbbra is fontos, hogy egy vállalatnak a céges profilnak megfelelő közösségi média sztárral legyen hosszútávú kapcsolata, hogy a híresség rajongói táborában található emberek potenciális vásárlókká nőjék ki magukat - szintén organikusan.