Honlap optimalizálás - mikor lehet erre szükség? - 1. rész

Rengeteg olyan weblap szerepel az interneten, melyeket akár 10 évvel ezelőtt készítettek, így a kódolásuk elavult, az oldal betöltés akár lassú is lehet, illetve nem felelnek már meg a 2017-es technikai elvárásoknak. Emiatt lejjebb kerülhetnek az oldalak a keresők találati eredményei közt, mely negatívan befolyásolhatja az adott vállalat bevételét. Ilyenkor jön jól egy profi honlap optimalizálás.

Konkurencia

Első lépésként a SEO szakember megvizsgálja az adott konkurenciát, így fel tudja mérni, hogy mit tudnak nyújtani a versenytársak az ügyfeleiknek. Így könnyen megismeri azokat a fontos tényezőket, melyek elengedhetetlenek lesznek ahhoz, hogy az adott weboldal egyenlő eséllyel induljon a konkurenciával szemben.

Technikai tényezők

A honlap optimalizálás során a második lépés az adott weboldal technikai adatainak megismerése. Ilyenkor szoktak előjönni olyan hatalmas problémák, mint a HTTPS hiánya, a rossz átirányítások, az elavult kódolás, a nem reszponzív kialakítás, stb.

Tartalom és dizájn

Harmadik lépésként a SEO szakember megvizsgálja a weboldal tartalmát, mely során megnézi, hogy elegendő szöveges, képes vagy videós tartalom áll-e rendelkezésre ahhoz, hogy a keresők megtalálják az oldalt.

Így a honlap optimalizálás során felmerülhetnek olyan problémák, mint például a nem megfelelő színséma kiválasztása, az olvashatatlan betűtípusok, a zavaró villogó effektusok, stb.

A tartalom egyaránt szól az ügyfeleknek és a keresőknek is, így fontos mindig egyedi szövegekkel, képekkel vagy ábrákkal, illetve hasznos videókkal feltölteni az oldalt. Érdemes blogot is vezetni, ahova mindig friss és érdekes információkat lehet közölni a felhasználók számára.

A dizájn főként az esztétikai megjelenés elősegítésére szolgál, de rengeteg tervező esik bele abba a hibába, hogy nem a felhasználóbarát, hanem a művészi kialakítást veszi figyelembe, mely nem feltétlenül praktikus.

A honlap optimalizálási folyamat alatt tehát a fenti példákat veszi figyelembe a SEO szakember, melyek mind fontosak a jobb organikus keresési eredményekért, illetve az optimális felhasználói élmény kialakításáért.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.