Honlap optimalizálás - mikor lehet erre szükség? - 1. rész

Rengeteg olyan weblap szerepel az interneten, melyeket akár 10 évvel ezelőtt készítettek, így a kódolásuk elavult, az oldal betöltés akár lassú is lehet, illetve nem felelnek már meg a 2017-es technikai elvárásoknak. Emiatt lejjebb kerülhetnek az oldalak a keresők találati eredményei közt, mely negatívan befolyásolhatja az adott vállalat bevételét. Ilyenkor jön jól egy profi honlap optimalizálás.

Konkurencia

Első lépésként a SEO szakember megvizsgálja az adott konkurenciát, így fel tudja mérni, hogy mit tudnak nyújtani a versenytársak az ügyfeleiknek. Így könnyen megismeri azokat a fontos tényezőket, melyek elengedhetetlenek lesznek ahhoz, hogy az adott weboldal egyenlő eséllyel induljon a konkurenciával szemben.

Technikai tényezők

A honlap optimalizálás során a második lépés az adott weboldal technikai adatainak megismerése. Ilyenkor szoktak előjönni olyan hatalmas problémák, mint a HTTPS hiánya, a rossz átirányítások, az elavult kódolás, a nem reszponzív kialakítás, stb.

Tartalom és dizájn

Harmadik lépésként a SEO szakember megvizsgálja a weboldal tartalmát, mely során megnézi, hogy elegendő szöveges, képes vagy videós tartalom áll-e rendelkezésre ahhoz, hogy a keresők megtalálják az oldalt.

Így a honlap optimalizálás során felmerülhetnek olyan problémák, mint például a nem megfelelő színséma kiválasztása, az olvashatatlan betűtípusok, a zavaró villogó effektusok, stb.

A tartalom egyaránt szól az ügyfeleknek és a keresőknek is, így fontos mindig egyedi szövegekkel, képekkel vagy ábrákkal, illetve hasznos videókkal feltölteni az oldalt. Érdemes blogot is vezetni, ahova mindig friss és érdekes információkat lehet közölni a felhasználók számára.

A dizájn főként az esztétikai megjelenés elősegítésére szolgál, de rengeteg tervező esik bele abba a hibába, hogy nem a felhasználóbarát, hanem a művészi kialakítást veszi figyelembe, mely nem feltétlenül praktikus.

A honlap optimalizálási folyamat alatt tehát a fenti példákat veszi figyelembe a SEO szakember, melyek mind fontosak a jobb organikus keresési eredményekért, illetve az optimális felhasználói élmény kialakításáért.
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.