Honlap optimalizálás - mikor lehet erre szükség? - 1. rész

Rengeteg olyan weblap szerepel az interneten, melyeket akár 10 évvel ezelőtt készítettek, így a kódolásuk elavult, az oldal betöltés akár lassú is lehet, illetve nem felelnek már meg a 2017-es technikai elvárásoknak. Emiatt lejjebb kerülhetnek az oldalak a keresők találati eredményei közt, mely negatívan befolyásolhatja az adott vállalat bevételét. Ilyenkor jön jól egy profi honlap optimalizálás.

Konkurencia

Első lépésként a SEO szakember megvizsgálja az adott konkurenciát, így fel tudja mérni, hogy mit tudnak nyújtani a versenytársak az ügyfeleiknek. Így könnyen megismeri azokat a fontos tényezőket, melyek elengedhetetlenek lesznek ahhoz, hogy az adott weboldal egyenlő eséllyel induljon a konkurenciával szemben.

Technikai tényezők

A honlap optimalizálás során a második lépés az adott weboldal technikai adatainak megismerése. Ilyenkor szoktak előjönni olyan hatalmas problémák, mint a HTTPS hiánya, a rossz átirányítások, az elavult kódolás, a nem reszponzív kialakítás, stb.

Tartalom és dizájn

Harmadik lépésként a SEO szakember megvizsgálja a weboldal tartalmát, mely során megnézi, hogy elegendő szöveges, képes vagy videós tartalom áll-e rendelkezésre ahhoz, hogy a keresők megtalálják az oldalt.

Így a honlap optimalizálás során felmerülhetnek olyan problémák, mint például a nem megfelelő színséma kiválasztása, az olvashatatlan betűtípusok, a zavaró villogó effektusok, stb.

A tartalom egyaránt szól az ügyfeleknek és a keresőknek is, így fontos mindig egyedi szövegekkel, képekkel vagy ábrákkal, illetve hasznos videókkal feltölteni az oldalt. Érdemes blogot is vezetni, ahova mindig friss és érdekes információkat lehet közölni a felhasználók számára.

A dizájn főként az esztétikai megjelenés elősegítésére szolgál, de rengeteg tervező esik bele abba a hibába, hogy nem a felhasználóbarát, hanem a művészi kialakítást veszi figyelembe, mely nem feltétlenül praktikus.

A honlap optimalizálási folyamat alatt tehát a fenti példákat veszi figyelembe a SEO szakember, melyek mind fontosak a jobb organikus keresési eredményekért, illetve az optimális felhasználói élmény kialakításáért.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.