Így néz ki egy keresőmarketing szakértő átlagos napja

Ez a cikk azoknak szól, akik azt hiszik, hogy a keresőmarketing szakértők egész nap lógatják a lábukat és vicces videókat nézve töltik a munkahelyen az idejüket. Amennyiben ez igaz lenne, sokkal többen akarnának SEM ügynökök lenni. Nézzük meg a valóságot!

Indul a nap

A legtöbb SEM cég már tudja, hogy nem mindenkinek indul a nap reggel 8-kor, így általában 8 és 10 óra között érnek be az emberek a munkahelyre. Ezt hívják rugalmasságnak. Itthon ez sajnos nagyon ritka, s csak általában akkor van rá lehetőség, ha az ember már legalább 10-20 évet eltöltött egy adott helyen.

Először a kávéja mellett minden keresőmarketing szakértő megnézi, hogy minden rendben van-e az éppen futó kampányokkal. Majd felkészülnek a reggeli meetingre.

Délelőtti órák

Amikor mindenki beérkezett, s túl van már az első adag kávéján, egy közös meeting keretén belül megbeszélik az ügyfelek eddigi kampányait, megnézik az adatokat, összehasonlítják az előzőekkel, s módosításokba kezdenek, ahol szükséges.

Ezután megbeszélik, hogy milyen új kampányokat kell indítani ennek és ennek az ügyfélnek, illetve milyen promóciós anyagokra van szükség ahhoz, hogy elkezdődjön a munka.

Meeting után

A délelőtti megbeszélést követően mindenki megy, s végzi a rá kiszabott feladatokat. Ez lehet kulcsszókutatás, konkurenciaelemzés, vagy például a Google Analytics platformról érkező adatok feldolgozása és kiértékelése.

Ebéd

Ebédidőben általában ebédelni szoktak a keresőmarketing szakértők, de gyakran szokták ezt a helyzetet kihasználni arra, hogy egy ügyféllel tárgyaljanak egy étteremben. Amennyiben sikerül megállapodni az ügyféllel, ebéd után kezdődhet az újabb feladatok megtervezése.

Kora délutáni órák

Egy gyors kávé után megint elmélyednek ilyenkor a beérkező adatok feldolgozásában a keresőmarketing szakértők, hiszen ekkor van idő arra, hogy egy adott webhely eredményeit részletesen átvizsgálják. Amennyiben ez nem történik meg, egyes hibák észrevétlenek maradnak, mely komoly profit-kiesést okozhat az ügyfélnek, emiatt ezek az ellenőrző feladatok bármennyire is gyakran unalmasnak tűnnek, elengedhetetlenek ahhoz, hogy megbízható munkát tudjanak végezni a SEM szakemberek.

Délután

A délutáni órákban is gyakori, hogy tárgyalni mennek az ügyfelekkel a SEM szakértők, hiszen nemcsak az új ügyfelekkel kell leülni, hanem a meglévőkkel is folyamatosan kell kommunikálni, s jelenteni az adott heti vagy havi értékeket.

Esti órák

Az esti órákban még végigfutják a másnapi teendőket a keresőmarketing szakemberek, s bekérik azokat a dokumentumokat, képeket, videókat és szöveges fájlokat, melyek a kampányok kialakításához szükségesek. Ezt azért jó még este elintézni, hogy másnap már meglegyen minden információ ahhoz, hogy elkezdjék kialakítani az aktuális promóciókat, hirdetéseket és reklámokat.

Ezekből is látszik, hogy a SEM szakértők munkája főképp a beérkező adatok kiértékeléséből, folyamatos kutatómunkából, illetve az ügyfelekkel való folyamatos kapcsolattartásból áll, mely alapos odafigyelést igényel.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.