Íme a Google új linképítési útmutatója, amely fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban 2020-ban

2019 szeptember 10-én megjelent egy cikk a Google Webmaster Central Blogban, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy 2020 március 1-től új típusú attribútumokat vezet be a linkekhez a keresőóriás. Nézzük meg, mit jelent ez, s hogy változtatja meg a gyakorlatban ez az újítás a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb elemét, a linképítést.
 

Link attribútumok 2020-ban

A Google 2019 szeptemberében bevezetett két új link attribútumot, illetve megváltoztatta azt, hogy hogyan értékeli a rendszer az oldalakra kitett linkeket.

rel="sponsored"

Ezt a link attribútumot akkor érdemes használni, ha egy olyan linket helyezünk ki a weboldalunkra, ami valamilyen reklámot, szponzorált tartalmat vagy valamilyen formájú hirdetést takar.

rel="ugc"

Az UGC az angol User Generated Content, azaz felhasználó által generált tartalmat jelenti. Ezt a link attribútumot akkor érdemes használni, ha olyan helyen történik valamilyen link beépítése a tartalomba, amelyet a felhasználók generálnak. Ilyenek például a hozzászólások és a fórumokon lévő bejegyzések.

rel="nofollow"

Körülbelül 15 évvel ezelőtt vezették be a linkek esetében a “nofollow” attribútumot, melyet főként azért találtak ki, hogy könnyebben fel lehessen venni a harcot a spamek ellen. Nem kellett hozzá sok idő, s ez az attribútum jelentette a legtöbb esetben a reklám vagy szponzorált linkeket. A 2005-ös bevezetés óta sok minden változott, így a “nofollow” attribútumnak is szüksége lett egy újításra.

2020 március 1-től akkor kell használni ezt a link attribútumot, amikor egy olyan oldalra hivatkozunk, amelynél nem szeretnénk jóváhagyni azt, hogy a linken lévő besorolási tényezők bármilyen formában is befolyásolják az oldalunkat. 2020 március 1. előtt a “nofollow” linkeket nem értékelte a Google, viszont ez most megváltozott.

2020 március 1-től a “nofollow” attribútumot is figyelembe veszi a Google, s úgy értelmezi, mint egy tippet, nem pedig úgy, mint egy automatikus kizárást.

Ezzel az újítással a Google azt szeretné elérni, hogy a rendszereikben megfelelő módon tudják elemezni és felhasználni a linkeket. Mivel a linkek értékes információkat tartalmaznak, így ezek segíteni tudnak a Google-nek abban, hogy javítani tudják a keresések minőségét, illetve azt is megvizsgálja a rendszer, hogy mennyire írják le a linkekben lévő szavak és kifejezések a link tartalmát.

A Google így könnyebben tudja majd felismerni a nem természetes, Black Hat SEO linképítési módszereket, így nem mindegy, hogy ezeket a link attribútumokat hogyan használják a webmesterek a keresőoptimalizálásban a linképítés során.
 

Milyen hatással lesz ez a linkekre?

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a linképítés, így nem meglepő, ha rengeteg SEO-SEM szakember vizsgálja kíváncsian most azt, hogy az új link attribútumok bevezetése milyen hatással lesz az eddigi és a jövőbeni munkájukra.

Nem kell kijavítani az eddig használt “nofollow” attribútumokat

A Google továbbra is támogatja a “nofollow” linkek értelmezését szponzorált tartalomként is, így nem kell visszamenni és kijavítani a már kitett “nofollow” link attribútumokat, viszont az újak esetében már érdemes a fent említett módon alkalmazni az új link attribútumokat - ebben az esetben a “sponsored” attribútumot.

Egy linkhez több attribútum is adható

Mivel egy linkhez több attribútumot is lehet adni, így könnyebben tudja majd a keresőóriás értelmezni a link milyenségét.

Például:

rel = “ugc sponsored”. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó által generált link szponzorált.
rel = “nofollow ugc”. Ezt akkor érdemes használni, ha visszamenőlegesen szeretnénk kompatibilisek lenni egy olyan rendszerben, ahol még nincs támogatva a “ugc” vagy “sponsored” attribútum.
 

Milyen volt eddig a linképítés?

A legtöbb keresőmarketing ügynökség a mai napig rendelkezik olyan szolgáltatással, amelyben havonta adott számú linket kitesz bizonyos oldalakra, ahol a linkek szponzorált tartalmakba bújtatva jelennek meg.

Ez gyakorlatilag egyenlő a linkvásárlással is, amit persze nem támogat a keresőóriás, de mivel szinte mindenki csinálja, így elkerülhetetlen ez a fajta megközelítés. Nem kell messzire menni, elég megnézni a legnagyobb webes portálokat, s egyből látjuk az ott megjelent tartalmak között az újságírói, illetve a külsős, szponzorált cikkeket.

Ez nemzetközi szinten bevett szokás, olyannyira, hogy a legtöbb portál már külön számol is ezekkel a külsős (=szponzorált) cikkekkel, mind tartalmi, mind pénzügyi szinten. Bizony nagy biznisz van ebben is, mely nagyban segíti az újságírók munkáját.
 

Milyen lesz ezután a linképítés?

A Google persze azt akarja, hogy senki se vásároljon magának linkeket, mivel ezeket ki kell érdemelni. Ez még az internet elején úgy-ahogy működött, de most, hogy több mint 1 milliárd weboldal van már a neten, bizony nehéz kitűnni. Így sok SEO-SEM cég továbbra is nyújtja a linképítési szolgáltatást, ahol szponzorált cikkekbe helyezik bele a backlinkeket, hogy segítsék népszerűsíteni az ügyfél weboldalán lévő termékeket és / vagy szolgáltatásokat.

A gyakorlat azt mutatja, hogyha óvatosan és lassan helyezik ki a szakemberek, lehetőleg releváns oldalakra a linképítés során a backlikeket, akkor azt nem bünteti meg a Google. Viszont ha egy hét alatt kitesznek 100 linket, arra hirtelen felfigyel a keresőóriás, s akár kitiltás is járhat érte. Ezzel vigyázni kell, de szerencsére vannak már kiforrott taktikák, amelyekkel ez a típusú probléma kiküszöbölhető.

Mi lesz 2020 legütősebb linképítési stratégiája?

A lassan járj, tovább érsz módszer rendkívül fontos a keresőoptimalizálásban, hiszen lehetőleg organikusan kell előállítani a célközönséget. Ezzel “csak” annyi baj van, hogy ez továbbra is szinte lehetetlen 2020-ban a hatalmas tömeg miatt, ami jelenleg az interneten tapasztalható. Szerencsére azért vannak olyan SEO eszközök, amelyekkel továbbra is segíteni tudjuk a népszerűsítését egyes weboldalaknak.

Google Oldal Élmény algoritmus változás 2021-ben

Már most érdemes felkészülni a keresőoptimalizálás során a felhasználói élmény javítására. Mégis mi értelme van a linképítésnek egy olyan weboldal esetében, ahol nincs minőségi tartalom a látogatók számára?

A legtöbb SEO-SEM szakember szeret elmerülni a hirdetések világában, viszont ezt csak akkor érdemes meglépni, amikor már készen van egy profi weboldal, blog vagy webáruház, amely olyan szolgáltatást vagy terméket kínál a felhasználók számára, amely értékes, egyedi, hasznos, informatív, szórakoztató és: megosztásra készteti a usereket.

Hogyan lehet több látogatót csalogatni egy weboldalra?

A legtöbb SEO-SEM szakember szeret először lefuttatni egy SEO auditot, amely során feltárják azokat a tartalmi, technikai és felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos hibákat, amelyeket mindenképpen meg kell oldani, mielőtt hirdetni kezdik az oldalt.

A hirdetések az esetek többségében jelentősen tudják befolyásolni egy-egy oldal népszerűségét, pláne akkor, ha nemcsak online történnek meg a különféle promóciós kampányok, de offline is, például óriásplakátok, brosúrák, katalógusok vagy akár szórólapok segítségével, hiszen így olyan felhasználókat is el lehet érni, akiket az interneten nem biztos, hogy sikerül - a legtöbb böngészőben már beépített adblocker van.

Értékes tartalom → több felhasználó → több megosztás → több organikus találat a SERP-eken

A linképítés során tehát nagyon fontos a megfelelő technikai, tartalmi és kialakítással kapcsolatos hibák feltárása egy webes felület esetében. Így ha ezeket a hibákat sikerült kijavítani, akkor érdemes lehet azon elgondolkodni, hogy mire van szüksége a felhasználóknak, hogyan lehetne javítani a felhasználói élményen.

Ahhoz, hogy egy átlagos user elolvasson egy vállalati blogot két tényező kell: vagy ő írja a blogot, vagy megkéri az anyukáját, hogy olvassa el. Más valószínűleg nem fogja sem megtalálni, sem elolvasni az adott vállalat blogbejegyzéseit. Ez azért van, mert a legtöbb vállalat nem a felhasználóknak írja a blogot, hanem a Google-nek.

Abban a pillanatban, hogy időt és energiát fektet a cég egy-egy ütős blogbejegyzésbe, pillanatok alatt fellendül az oldal látogatottsága, mert a cég hajlandó volt olyan értékes tartalmat generálni, amely tetszett a felhasználóknak.

Infográfok, képek, diagramok, videók, hasznos és könnyen értelmezhető szövegek

A linképítés akkor a legegyszerűbb, ha olyan tartalmakat készítünk, amelyek hasznosak a közönségünk számára. Érdemes emiatt olyan bejegyzéseket készíteni, amelyeket tele tudunk pakolni olyan érdekes és szórakoztató tartalmakkal, mint összehasonlító diagramok, magyarázó infográfok, részletes videók, illetve hasznos illusztrációk és képek.

Konklúzió

A keresőoptimalizálásban a linképítéssel óvatosan kell bánni, emiatt ezt semmiképpen sem szabad amatőrökre bízni. Amennyiben érdekli Önt a professzionális linképítés, bátran keresse fel a sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséget, hogy cége biztonságosan és a jelenlegi szabályoknak megfelelően tudjon értékes backlinkekhez jutni.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.