Internetes reklámok vs. Adblock Plus

Az Adblocker Plus képes eltüntetni az online hirdetések igen nagy százalékát. Vajon ez milyen hatással van az online marketingre hosszútávon?

A legtöbb felhasználó azért telepíti fel az Adblocker Plus-t, mert elege van már a folyamatos zargatásokból, de fontos megemlíteni a személyes adatok megóvását, beleértve a kamera és a mikrofon védelmét is.

Rengeteg weboldalon látni különféle taktikákat arra, hogy az internetes reklámok megjelenjenek az oldalon, ilyenek például a lapozható diavetítő oldalak, ahol minden egyes dia (kép vagy videó plusz szöveges tartalom) megjelenítésénél más-más hirdetések jelennek meg.

Mások előre megkérik az oldal látogatóját, hogy legyen kedves kikapcsolni a böngészőjében használt Adblocker-t, mert az oldal az internetes reklámok megjelenítéséből szerzi be bevételének nagy részét.

S mivel már nemcsak az asztali számítógépeken, de a mobilokon is lehetőség van Adblocker-t használni, így például Ázsiában már a mobilokon is egyre nehezebb megjeleníteni a különféle internetes reklámokat. Amerika és Európa ilyen téren kicsit még le van maradva, mert az emberek többsége még egyszerűen nem tudja, hogy ezeket a kiegészítőket lehet használni mobilokon is, viszont ez nem jelenti azt, hogy a következő években nem fognak megnőni azoknak a felhasználóknak a száma, akik telepíteni fogják az Adblocker beépülőket.

Az előrejelzések pedig azt mutatják, hogy egyre többen fogják használni az internetes reklámokat elrejtő kiegészítőket mobilon is, hiszen a mai generáció már sokkal többet ért az informatikához, így a fiatalok körében egyre népszerűbbek már ezek a beépülők.

Emiatt fontos az online marketing cégeknek előre gondolkodniuk, hiszen néhány éven belül bajban lehetnek, mert ha nem tudják megjeleníteni az internetes reklámjaikat, melyekből jelenleg milliókat tudnak kaszálni, akkor bizony kieshetnek a bizniszből.

Ezért továbbra is fontos, sőt egyre lényegesebb az, hogy minőségi és “illedelmes”, a felhasználói élményt nem csorbító reklámokat készítsenek, hogy a felhasználóknak ne legyen negatív tapasztalatuk a kitett internetes reklámokkal kapcsolatban.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.