Jutalékmentes szállodavendég szerzése

Rendkívül érdekes, összetett terület az OTA, vagyis az online szállásközvetítés. Részben online marketing, de annak egy speciális ága, így nehéz valódi szakembert találni hozzá. Másrészt elhanyagolt a szálláshelyek marketingesei között is: használják, de inkább csak megszokásból, mert elfogadták, hogy másképp nem lehet hatékonyan vendéget szerezni.

Pedig jutalék nélkül is lehetnek új vendégeink!

Nézzünk körül a piacon és hasonlítsuk össze az öt-tíz évvel ezelőtti állapotokkal: hihetetlenül megszaporodtak a jutalékért vendégeket ígérő weboldalak. Miért van ez így? A válasz sajnos nem biztos, hogy kellemes lesz: a szálláshelyek rossz online eredményessége miatt. 

Vannak olyan szállodák, amelyek szinte kizárólag jutalékos szálláséjszakákat értékesítenek. Míg évekkel ezelőtt előfordultak 6%-os jutalékok, most vannak olyan oldalak, amelyek akár 30%-ot is elkérnek. Ez elképesztően nagy összeg, ha a szálláshely üzemeltetőjeként összeszámoljuk, hogyan lett minden egyre drágább. Miközben a profit csökken, az árakat nem lehet emelni, mert a verseny lassan már vérre megy.

A kuponos oldalak megjelenése még egy koporsószög volt. Akik kizárólag jutalékos szállodavendéget tudnak fogadni, rengeteg pénzt hagynak közvetítő szolgáltatóknál. Ezzel a pénzzel más marketingtevékenységet tudnának finanszírozni, melyek hosszú távon még több – immár jutalékmentes! – vendéget jelentenének.

Összességében tehát többszörös a veszteség: beleragadnak egy olyan helyzetbe, melyben teljességgel kiszolgáltatottak az affiliate partnereiknek. Szükség van arra, hogy a szálláshelyek törekedjenek az értékes látogatókra. A jól használható, tartalomban bőséges weboldal mellett jó ajánlatokat kell adni.

Nem arról van szó, hogy mindenképpen olcsóbb ajánlatot kell tenni, mint amit a jutalékos oldalnál tennénk, de valami apró ajándék (egy masszázs vagy egy pohár pezsgő) nagyon sokat számíthat. Igyekezzünk elérni, hogy a vendégek a mi oldalunkon foglaljanak szobát! Az így megspórolt jutalékot pedig fordítsuk arra, hogy még több ilyen vendéget szerezzünk. A tudatos online marketing segíthet ebben.

Az AdWords hirdetéseket sok szálláshely azért kerüli, mert elszomorítja őket, hogy az ő nevükre hirdető jutalékvadászok felverték az árakat, s gyakorlatilag az ő brandjükkel, nevükkel hirdetnek, és még jutalékot is kérnek. Viszont éppen azért ilyen hatékonyak, mert szakszerűen, ügynökséggel készíttetik el a kampányaikat. Ha megfelelő szakemberek segítenek, akkor úgy optimalizálható a Google kampány, hogy egy vendég behozására arányosan jóval kevesebb összeget kelljen fordítani, mintha jutalékot fizetnénk egy népszerű szállásfoglaló oldalon.

A megfelelően optimalizált és jó tartalomfejlesztéssel megtámogatott oldal egyébként is képes látogatókat vonzani. Értékes tartalommal és jó keresőhelyezéssel természetes úton is találunk vendégeket. A szállodáról, a környékről vagy éppen ételeinkről szóló cikkek hitelességet növelnek, emellett pedig hozzánk kötik a látogatót.

A többség csak elutazna: talán megvan, hogy melyik városba, esetleg tudja, milyen szolgáltatásokra van szüksége, de leginkább az ár a döntő. Vannak azonban, akiknek fontosabb a minőség, illetve az, hogy olyan helyet válasszanak, ahol tényleg jól érezhetik magukat. A véget nem érő – és minden szereplőt a végén csődbe döntő – árverseny helyett éppen az ilyen igényes vendégeket szerezhetjük meg jól optimalizált weboldallal.

Olyan ügynökségi partnert érdemes keresni, aki a szállásmarketingben járatos és a fenti valamennyi részterületet képes elvállalni. Segítségével elérhető, hogy új vendégeink között ne a jutalékos forrásból érkezők domináljanak.
 

Prezentációnk a jutalékmentes szállodavendég szerzésre:

  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.