Keresőmarketing 2018-ban

A keresőmarketingről már nagyon sok cikket írtunk, most mégis azt gondoljuk adunk egy kis iránymutatást a 2018-as évre, hogy mire számíthat az, aki most szeretne keresőmarketinggel foglalkozni.

Azoknak, akik még nem hallottak róla a keresőmarketing, vagy rövidítve csak SEM (angolul Search Engine Marketing) nem más, mint a keresőoptimalizálás (azaz a weboldalunk adott kulcsszóra elfoglalt helyezésének javítása a keresőmotorok találati oldalain) és a fizetett keresőhirdetések (pl: Google Adwords) eszközei.

A keresőoptimalizációs feladatokat 2018-ban épp úgy, ahogy eddig is több részre lehet csoportosítani:

  • A weboldalon szereplő SEO hibák javítása
    • Onsite SEO
  • Rendszeres tartalom bővítés
    • Itt a rendszeres szón van a hangsúly, hisz nagyon sok esetben találkozunk azzal, hogy a weboldal tulajdonosok amikor idejük engedi az előre megírt cikkeket egyszerre töltik fel weboldalukra nem pedig elosztva azonos időközönként. Erre egy jó példa heti két új cikk elhelyezése esetén, hogy az egyik cikket töltsük fel a hét elején -mondjuk hétfőn- a másikat a hét vége felé -mondjuk pénteken- és ezt a rendszert kövessük a későbbiekben is. Arra érdemes még ügyelni, hogy azon túl hogy értelmes keresőoptimalizált cikket kell készítenünk a terjedelme legalább 2000-2500 karakter kell hogy legyen.
  • Minőségi PR cikkes linképítés
    • Ez nem egyszerű helyzet. Ez az a pont, ahol a weboldal tulajdonosnak sajnos a zsebébe kell nyúlnia és pénzt kell fizetnie valakinek azért, hogy ilyen minőségi linkeket adjon a weboldalra. Adott a kérdés, hogy honnan lehet tudni, hogy egy link minőségi, vagy sem. Leginkább a DA, azaz domain authority számból, mely minél magasabb annál értékesebb egy oldal. Ha komolyan szeretnénk a linképítéssel foglalkozni, akkor DA20-as oldal alá ne adjuk.
  • Eredmények mérése, szükség esetén korrigálás
    • Ez az a pont, ahol a korábban végrehajtott tevékenységek hatékonyságát visszamérjük, melyet lehet akár egy Google Analytics fiók segítségével, ahol azt vizsgáljuk, hogy a keresőkből származó forgalom milyen mértékben nőtt a SEO hatására, de lehet az eredményeket különböző pozícióvizsgáló eszközökkel is mérni, azonban itt érdemes készíteni egy helyezés vizsgálatot a munka megkezdése előtt, hogy lehessen mihez viszonyítani a kapott eredményeket.

A keresőoptimalizáláson túl a fizetett keresőhirdetéseket sem szabad szó nélkül hagyni, hisz azt tudjuk, hogy addig amíg a keresőoptimalizálás nem ér be muszáj hirdetni a Google Adwords segítségével, ha releváns forgalmat szeretnénk irányítani weboldalunkra.

A Google Adwords hirdetésekkel is nagyon sokat foglalkoztunk már korábbi cikkeinkben, erről annyit érdemes tudni, hogy felkészületlenül nem szabad hozzáfogni, mert ezek a próbálkozások rendszerint kudarchoz vezetnek és a cég marketing költségének eredménytelen felhasználásához. Ennek legfőbb oka az, hogy a hirdetési rendszer az elmúlt időkben rohamosan változott, illetve fejlődött. Azok a felhasználók, akik nem követik ezeket a változásokat sajnos nem fognak tudni olyan profi beállításokat vagy finomhangolásokat véghez vinni, mint azok, akik minden nap ezzel foglalkoznak.

Épp ezért érdemes olyan külső keresőmarketing ügynökséget keresni, akinek minden szükséges Google Adwords vizsgája rendelkezésre áll és ezen túl valós referenciákat is fel tud mutatni: ilyen például a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség!

A hozzánk forduló ügyfeleknek elsősorban az aktuális problémáját szeretnénk felmérni és ennek függvényében olyan személyre szabott megoldásokat kínálni, mellyel valóban hatékonyabb lesz az online tevékenysége. Mi nem adunk el dobozos megoldásokat és nem is kérünk pénzt a probléma felderítésére!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.