Keresőmarketing és linképítés 2021-ben

A legnagyobb keresőóriás, a Google már a kezdetek kezdetén a webhelytulajdonosok tudtára adta azt, hogy a keresőmarketingben a linképítés esszenciális ahhoz, hogy egy weboldal kiválóan tudjon szerepelni a keresők találati oldalain egy-egy kulcsszóra vagy kifejezésre.

Ebben a bejegyzésünkben összeszedtük azokat a bevált módszereket, amelyek hatékonyan tudják segíteni a kezdő vállalkozásokat abban, hogy a keresőmarketing során a linképítés optimális és hosszú távú eredményeket biztosítson az újonnan alakult cégek számára.


Linképítési technikák, amelyek nélkülözhetetlenek a 2021-es keresőmarketing kampányokból

Miért fontos a linképítés?

Érdemes ezt egy kicsit konkrétabban is körüljárni. Íme néhány nyomós érv a linképítés mellett:

  • Ez a Google egyik legfontosabb rangsorolási faktorja a felhasználóbarát tartalom és kialakítás mellett.
  • A link azt jelenti, hogy valami fontos van az adott webhelyen, hiszen utalunk rá egy backlink segítségével.
  • A linkeknek ereje van, hiszen ha nívós oldalról érkezik a backlink, akkor nagyobb ereje lesz a backlinknek, mintha egy ismeretlen oldalról érkezne az utalás.
  • Egy minőségi site-ról érkező backlink megbízhatóságot is sugároz, hiszen egy nívós oldal hivatkozik rá.
  • A backlinkek segítségével könnyebben tudja a Google megtalálni, s ajánlani a felhasználóinak a webhelyünket.


2021-ben egy minőségi backlink többet ér, mint 100 no-name link

Semmiképpen se essünk bele abba a hibába, hogy megrendelünk egy 200 backlinket tartalmazó kecsegtető keresőmarketing csomagot. Ebben a “szakemberek” általában kiszórják a linkeket egy hónap leforgása alatt. A probléma ezzel “csak” annyi, hogy az így kitett backlinkek értéke gyök kettő.

Helyette érdemes klasszikus partneri kapcsolatokat kiépíteni, amelyek lehetőleg relevánsak a cég tevékenységi körével. Így értékes backlinkekhez tudunk hozzájutni, amelyekre évekkel később is büszkék lehetünk. Ez fontos, hiszen a keresőmarketingben létezik egy olyan érdekes fogalom, amelyet backlink profilnak hív a szakma.

Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy mit lehet elmondani egy webhelyről a külső oldalakról származó backlinkjei alapján.

Minél megbízhatóbb és leinformálhatóbb oldalakról kap egy site backlinkeket, annál jobb a backlink profilja. És fordítva: minél silányabb oldalak utalnak rá, annál lejjebb megy a backlink profil értéke a kereső szemében.


Linképítés egyszerűen

1. Kérjünk backlinket ismerősöktől

Mindenkinek el kell kezdenie valahol. A legtöbb cég a kezdeti időszakban még nem engedhet meg magának egy profi keresőmarketing ügynökséget, hogy foglalkozzon a linképítéssel.

Eleinte emiatt a lehető legegyszerűbb módszerekhez kell folyamodni: megkérni az ismerősöket, hogy a honlapjukon, blogbejegyzéseikben vagy közösségi média oldalaikon egy bejegyzésben említsék meg a céget, s tegyenek be egy backlinket.

Nem a legjobb megoldás, de több, mint a semmi. S a kezdetekben ez is sokat számít.

2. Emberi vagy céges kapcsolatok kialakítása

A jó öreg személyes találkozók és tárgyalások kora még nem járt le, hiszen Zoom-on, Skype-on, Viberen vagy Messengeren keresztül is lehet tárgyalni.

Próbáljunk meg a közösségi média oldalakon olyan csoportokat felkutatni, amelyek a cég termékei vagy szolgáltatásai iránt érdeklődnek. Számos csoporthoz lehet csatlakozni, ahol fórumokon vagy bejegyzések formájában lehet beszélgetni az ott lévő emberekkel.

Lehet, hogy közülük néhányan szakmai blogot vezetnek vagy épp egy céget futtatnak már néhány éve. Érdekelheti őket a mi cégünk újításai, amiről szívesen említést tennének a honlapjukon egy bejegyzés vagy promóció formájában.

Ez kicsit olyan, mint a hideghívás a call centerek fénykorában a 2000-es években, viszont megintcsak jobb, mint a semmi. Néhány próbálkozást megér, hiszen sok partneri kapcsolat alakul ki a fórumok és közösségi oldalak segítségével.

3. Írjunk beszámolót egy másik cég szolgáltatásáról, termékéről

Ez első olvasatra lehet, hogy furcsának tűnik, viszont ez egy eléggé bevált linképítési módszer. Csak annyit kell tennünk, hogy kiválasztunk egy céget, amelyet szeretünk, megbízunk a termékeiben vagy szolgáltatásaiban, illetve ismerős lehet a saját közönségünk számára is.

Ennek a cégnek egy termékét vagy szolgáltatását górcső alá vesszük, írunk róla egy jó hosszú, legalább 1000 szavas, lehetőleg részletekbe menő beszámolót, leírást vagy értékelést, beletesszük a vállalat linkjét, s ezt kitesszük a mi honlapunkra, mondjuk a blogba.

Ezután írhatunk egy e-mailt a cégnek, hogy írtunk egy csinos értékelést erről vagy arról a termékéről, s ajánljuk neki, hogy tegye fel az értékelést a saját oldalára. S persze illedelmesen megkérjük, hogy ha már írtunk neki egy litániát (1000 szavas cikket), akkor legyen kedves megemlíteni minket egy backlink formájában.

Kicsit sok munka van vele a termék megvásárlása, kipróbálása és értékelése miatt, de ha egy menő céget választottunk, akkor ez a backlink többet fog érni, mint 100 kisebb, no-name site-ról érkező backlink.

4. Írjunk megismételhetetlen vállalati blogot

Megszámlálhatatlan mennyiségű semmitmondó vállalati blog van az interneten, amelyeket nem a felhasználóknak, hanem a Google-nek írnak a szövegírók. Ez eléggé ironikus, hiszen a vállalati blognak pont az a célja, hogy olyan értékes tartalom legyen benne, amely megosztásra készteti az embereket.

Helyette csak azt látjuk, hogy a szövegírók teletömik az adott kulcsszavakkal vagy kifejezésekkel a 2000 karakteres nyúlfarknyi cikkeket, amelyeket talán már a Google sem olvas el.

Érdemes emiatt még a blogírás elején megállapodni egy szövegíróval, aki egyedi, informatív és hasznos szövegeket gyárt a cégnek, amelyeket utána MINDEN ESETBEN kiegészítenek a dizájnerek értékes infográfokkal, képekkel és diagramokkal, hogy még jobb felhasználói élményt okozzon a usereknek a blog olvasása.

Itthon ez még várat magára, mert a szövegírókat karakterben fizetik, és eszük ágában sincs a cégvezetőknek külön dizájnereket felvenni azért, hogy csinos infográfok vagy diagramok kerüljenek be egy blogbejegyzésbe.

Semmi gond, legyünk elsők ezen a téren, s máris megelőztük a konkurenciát.

5. Indítsunk nyereményjátékok!

Ez egy nagyon régi eszköz, mely remekül működik online is. A vállalat közösségi média oldalain és a saját weboldalán lévő blogjában vagy a “Hírek” menüpont alatt hirdessünk meg egy olyan programot, ahol a jelentkezőknek az alábbiakat kell csinálniuk, hogy nyerjenek egy terméket vagy szolgáltatást a cégtől:

  • Írjanak egy 1000 szavas fogalmazást, amelyben leírják a véleményüket a vállalat egyik termékével kapcsolatban.
  • Linkeljék be a vállalat url-jét a cikkbe az xyz kifejezés mögé.
  • Posztolják ki a saját weboldalukra, blogjukba vagy közösségi média oldalukra, s taggeljék be a vállalatot mellé.
  • Aki a legfrappánsabb írást készíti, megnyeri a terméket vagy szolgáltatást.

6. Készítsünk felmérést vagy kutatást!

A vállalati blogot nem érdemes kulcsszavakkal teletömni, mert abból nemcsak a felhasználóknak, de a Google-nek is elege van már. Helyette készítsünk házon belül egy felmérést vagy kutatást, amely összefüggésben van a cég tevékenységi körével.

Abban a pillanatban, hogy leírjuk “Az eddigi felmérések azt mutatják”, “Kutatásunk azt igazolja”, “Leteszteltük, mutatjuk az eredményeket”, az emberek egyből el akarják olvasni, mert valóságos a szöveg, s nagyobb betekintést nyújt egy témába, mintha valaki csak a véleményét írná le egy témával kapcsolatban.

Hirtelen hiteles lesz az írásunk, s akár mások is hivatkozhatnak majd erre a bejegyzésünkre. Tehát egy hiteles adatokon alapuló szöveg nagyobb eséllyel kap visszamutató linket, mint egy egyszerű vélemény vagy bejegyzés.

Összegzés

Az itt felsorolt ötletek főképp a kisebb vagy most alakuló cégeknek kedveznek, hiszen ők még nem tudnak megfizetni egy profi keresőmarketing ügynökséget a linképítés kivitelezésére.

Viszont amint feltornássza magát egy picit egy kezdő cég, abban a pillanatban érdemes felkeresni egy profi SEO-SEM céget, hiszen egy tapasztalt ügynökségnek sokkal jobb partneri kapcsolatai vannak, mint egy kezdő cégnek.

Így könnyedén fel lehet kerülni a menő hírportálok rovataiba egy-egy vendégbejegyzés formájában, ahol el lehet helyezni egy visszamutató linket. Ezáltal egyszerűbb és gyorsabb a linképítés, hiszen óriási tömegeket lehet így elérni egyetlen bejegyzés segítségével.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.