Keresőmarketing fizetett hirdetések nélkül - lehetséges? 2. rész

Előző bejegyzésünkben részleteztük, hogy mennyi lehetőség rejlik a vendég bloggerek felkutatásában, az ingyenes termékminták kiküldésében, az ingyenes programok szervezésében, illetve a nyereményjátékok kialakításában. Ezek mind olyan eszközök, melyek nem a megszokott hirdetési rendszerhez tartoznak, így költséghatéknyságuk miatt egyre nagyobb szerepet kapnak a keresőmarketingben. Nézzük meg, milyen további lehetőségei vannak a SEM ügynököknek abban, hogy hirdetések nélkül tudjanak népszerűsíteni különféle webes tartalmakat az interneten.

Gondolni kell azokra is, akik Adblockot használnak

Egyes felhasználókat annyira idegesítenek a reklámok, hogy nemcsak PC-n, de tableten és mobilon is használnak Adblockot, mely egy tartalomszűrő és hirdetésblokkoló böngészőbe illeszthető bővítmény.

Azok az oldalak, amelyek arra kérik a felhasználókat, hogy kapcsolják ki, amíg böngésznek rajta, szinte egy másodperces látogatottságot kapnak, hiszen ezek a userek általában azonnal átlépnek egy olyan oldalra, ahol továbbra is használhatják az Adblock nyújtotta gördülékeny és zökkenőmentes böngészést.

Sőt, léteznek olyan userek is, akik azért használják az Opera böngészőjét, mert abba egyrészt már alapból bele van építve egy rendkívül jól működő hirdetésblokkoló rendszer, illetve azért, mert a rosszul megtervezett és elkészített weboldalak nem tudnak benne rendesen megjelenni. Annak ellenére, hogy az Opera is Chromium alapú, mint a Chrome, nem engedi érvényesülni a helytelenül lekódolt oldalakat, csak a megbízható, professzionálisan elkészített oldalak tartalmait mutatja meg.

Ebben az esetben mindegy, hogy hány hirdetést indít el a keresőmarketing ügynökség, egyes felhasználóknak ezekből semmi sem fog megjelenni.

Még a YouTube reklámokat is le lehet tiltani

Azok a felhasználók, akik kifejezetten utálják a reklámokat, szinte mindenre képesek azért, hogy biztosítani tudják maguknak - ebben az esetben - YouTube-on is a megszakítás nélküli szórakozást.

Mivel van lehetőség olyan bővítményeket használni a böngészőkben, melyek kiszűrik a YouTube reklámokat, így a keresőmarketinges szakemberek megint azzal szembesülnek, hogy lesznek olyan felhasználók, akik sosem látnak a videómegosztó óriás portálján reklámokat.

Hogy tudja ezeket a felhasználókat elérni egy vállalat termékével kapcsolatos promóció?

Nem kell aggódni, van rá megoldás.

A natív hirdetések kora már elkezdődött, hiszen az elmúlt néhány évben rengeteg nívós oldal tett ki szakértők által megírt, de egy-egy visszamutató linket tartalmazó bejegyzést. Ezeket hívjuk szponzorált tartalmaknak, melyek nagyon jól szerepelnek az interneten.

A környezettudatos gondolkodás erősödése miatt egyre többen adnak ki E-könyveket. Ezeket tele lehet tűzdelni értékes információkkal, jól átlátható grafikai elemekkel, illetve rengeteg leírást tartalmazhatnak az adott cég termékeiről vagy szolgáltatásairól. S mivel a többségük ingyenesen letölthető, sokan el is olvassák, mondván ingyen van és még hasznos is.

A közösségi média oldalakon a vállalati profil posztjaiba könnyedén bele lehet tenni kedvezményes vásárlást biztosító törzsvásárlói programokat, melyeket rengetegen szeretnek, hiszen egyes esetekben akár 50%-os kedvezményre is jogosultak lehetnek, amit őrültség lenne nem kihasználni.

A SEM szakemberek nagyon jól tudják, hogy nem csak hirdetésekkel lehet vásárlókat találni az online tengeren. Amennyiben olyan promóciós kampánykezelő céget keres, amelynek nem probléma megtalálni a hirdetéseket ellenző felhasználókat sem, kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség csapatának tanácsát, hogy a vállalat termékei és szolgáltatásai a lehető legszélesebb felhasználói kört tudják elérni.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.