Keresőoptimalizálás és linképítés 2021-ben

A keresőoptimalizálás és azon belül a linképítés is sokat fog változni a 2021-es évben, hiszen számos új trend igyekszik betörni a SEO-SEM piacra, amelyekre mindenképpen érdemes lesz odafigyelnünk ebben az évben.

A keresőoptimalizálás az egyik legjobb módszer arra, hogy növelni tudjuk a webhelyünk forgalmának a mennyiségét és a minőségét is, melyet a különféle keresők találati oldalain lévő organikus keresési eredmények segítségével tudunk megtenni.

A keresőoptimalizálás során az egyik legfontosabb technika a linképítés, mely azt segíti, hogy a weboldalunknak több hivatkozása legyen az interneten. Ez azért fontos, mert minél több releváns oldalon van backlinkje a webhelynek, annál megbízhatóbb lesz az oldalunk a keresők szemében. Ez pedig azért kedvező, mert így nagyobb eséllyel adják ki egyes keresési kifejezésekre a mi webhelyünket a felhasználóknak a keresők.

Nézzük meg, milyen változásokra számíthatunk a keresőoptimalizálás és azon belül a linképítés terén 2021-ben a SEO-SEM szakmában!

Tartalom:
  • Keresőoptimalizálási és linképítési tippek 2021-re
  • Felhasználóknak szánt értékes tartalom az új linképítés
  • Elég a PR és Sales cikkekből - eddig sem érdekelt senkit, ezután sem fog
  • Ne a keresőknek írjunk cikkeket, hanem a felhasználóknak!
  • Vegyük elő az írói vénánkat!
  • Merjünk hosszabb volumenű cikkeket írni!
  • Hogyan írjunk értékes és egyedi tartalmat?
  • Használjunk hivatkozásokat!
  • Készítsünk házon belüli felméréseket, kutatásokat, kísérleteket!
  • Tagoljuk szépen a szöveget!
  • Így tegyük színesebbé a cikkeket!
  • Nagyobb szerepet kapnak a dizájnerek is: elő az infográfokkal!
  • Használjunk saját készítésű képeket, ábrákat és videókat!
  • Konklúzió
 

Keresőoptimalizálási és linképítési tippek 2021-re

1. Felhasználóknak szánt értékes tartalom az új linképítés - Elég a PR és Sales cikkekből - eddig sem érdekelt senkit, ezután sem fog

2021-ben érdemes lesz elfelejteni a linképítés során használt tipikus PR és Sales cikkeket, hiszen ezeket nemhogy a felhasználók, de a keresők sem “olvassák” el. Ezek a tipikus “el akarok adni valamit” cikkek semmit sem érnek, így lehetőleg hanyagoljuk őket a jövőben. A linképítés emiatt gyökeresen meg fog változni a 2021-es év során.

Ne a keresőknek írjunk cikkeket, hanem a felhasználóknak!

Még most is látni olyan 1500-2000 karakteres szösszeneteket, amelyek egyrészt nem nyújtanak semmilyen új információt, másrészt pedig üvölt róluk, hogy nem embereknek szánták, hanem a keresőknek.

Nem szabad emiatt 50 ezerszer leírni egy kulcskifejezést csak azért, hogy jól szerepeljen a weboldalunk a SERP-eken adott keresési szavakra vagy kifejezésekre. A jövőben igyekezzünk a felhasználóknak írni, ne pedig a keresőmotoroknak.

Vegyük elő az írói vénánkat!

2021-ben az a webhely lesz igazán sikeres, amely olyan egyedi és értékes tartalmakat közöl a blogjában, amelyet kérés nélkül megosztanak majd a felhasználók. Beszélgetnek róla fórumokon, lájkolják, illetve kommentelik.

Ez csak akkor lesz lehetséges, ha nem egy 12 egy tucat szöveget teszünk ki a webhelyünkre, hanem egy igazán sajátos és sehol máshol nem elérhető hasznos és informatív tartalmat.

Merjünk hosszabb volumenű cikkeket írni!

Szinte nincs olyan téma a világon, amelyről értékes cikket lehetne írni 2-3000 karakterben. Fontos emiatt, hogy mélységekbe menő, legalább 10.000, de ha van rá mód 20.000 karakteres, az adott témát részletesen leíró cikket készítsünk.

A rövid cikkeknek emiatt a 2021-es évben semmi esélyük sem lesz azok ellen a szövegek ellen, amelyek egyediek, részleteznek egy adott problémát, illetve nem a keresőknek, hanem a felhasználói elvárásoknak felelnek meg.
 

2. Hogyan írjunk értékes és egyedi tartalmat?

A linképítés során nagyon fontos az egyedi tartalom, hiszen így nem kell horribilis összegeket fizetni egy-egy webhelynek, hogy kitegye a szponzorált cikkünket (és benne a backlinket) az oldalára. Ehelyett mi is készíthetünk olyan ütős tartalmat, ami automatikusan fogja generálni nekünk az értékes visszamutató linkeket.

Számos módja van annak, hogy hogyan lehet olyan tartalmat írni, amely magától generálja a megosztásokat vagy backlinkeket, a lájkokat és a kommenteket, így ebben a fejezetben ezt vesszük most górcső alá. Lássuk a tanácsokat! •

Használjunk referenciát!

Ha azt írjuk le például, hogy “Számos kutatás bizonyította már, hogy…”, akkor kihagyjuk a lehető legfontosabbat: a referenciát. Mégis milyen kutatások bizonyítják ezt? Kik végezték, hol, és mikor?

Ha nem adjuk meg a referenciákat a cikkben, mégis, hogy várjuk el, hogy az emberek hivatkozzanak rá, beszélgessenek róla, egyáltalán elhiggyék, amit írunk? Nem szabad elfelejtenünk, hogy ez az internet, itt bárki állíthat bármit.

Emiatt, ha azt szeretnénk elérni, hogy megbízhatóak legyenek az általunk írt cikkek, igyekezzünk kitenni azokat a hivatkozásokat, ahonnan ötleteket vagy adatokat gyűjtünk egy-egy szövegírás során.

Készítsünk házon belüli felméréseket, kutatásokat, kísérleteket!

Az emberek többsége sokkal jobban preferálja az egyedileg készített kutatásokról szóló tartalmakat, mint azokat a cikkeket, amelyek szárazon közlik egy másik cég által végzett kutatási eredményeket.

Például a következő címek érdekes cikkeket takarhatnak, ha megfelelő mennyiségű adat áll rendelkezésére az adott cégnek:
  • Felmérés: ezeket a háztartási gépeket vásárolták 2020-ban a legtöbben a webáruházunkból
  • Kutatómunka: így vélekednek vásárlóink a webáruházunkból rendelhető organikus élelmiszerekről
  • Kísérlet: ezek a bátor hölgyek egész héten ugyanabban az outfitben jártak munkába - mutatjuk a tapasztalataikat
  • Teszteltük: ezekben a leggingsekben garantáltan nem fog átlátszani az alsóneműd még guggoláskor sem

Tagoljuk szépen a szöveget!

Mégis ki akar egy bekezdések nélküli egyveleget olvasni? Még a legnagyobb olvasás rajongók is visszahőkölnek egy tagolatlan szöveg láttán. Ez nemcsak a szemnek zavaró, de szó szerint elrettenti az embereket - még a kíváncsi típusokat is - a cikk elolvasásától.

Használjunk alcímeket, szövegblokkokat, felsorolásokat, idézeteket, dőlt és félkövér betűt, akár színezhetünk is, ha olyan a blog témája. Igyekezzünk könnyen átláthatóvá tenni a szövegünket.

Tipp:

Amennyiben rendkívül hosszú cikket írunk, érdemes lehet az elején elhelyezni egy tartalomjegyzéket, hogy gyorsan át tudja futni az olvasó, hogy ez a cikk tartalmazza-e azokat a válaszokat, amire épp rákeresett a keresőben, vagy sem.
 

3. Így tegyük színesebbé a cikkeket!

Mivel a hosszú szövegek lesznek 2021-ben a sikeresebbek, így érdemes a szövegblokkokat valamilyen csinos vizuális tartalommal kiegészíteni, amely segíti az olvasót a téma megértésében. Nézzük meg közelebbről is ezeket a vizuális eszközöket!

Nagyobb szerepet kapnak a dizájnerek is: elő az infográfokkal!

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mégis milyen feladata lehet a szövegírás során egy dizájnernek, viszont a válasz igen könnyű. Ha egy hatalmas, 1000 szavas cikket adunk az olvasó elé, mindenféle kép, videó vagy ábra nélkül, akkor előfordulhat, hogy megijed, s elhagyja az oldalt. Mert nem szeretnek a mai felhasználók annyit olvasni.

Viszont, ha csinos inforgráfokkal tűzdelünk tele egy amúgy igen száraz, rengeteg adatot feldolgozó cikket, sokkal élvezhetőbb, átláthatóbb és gyorsabban megemészthetőbb szöveget fogunk így kapni.

Például a Visual Capitalist weboldal egy tökéletes példája annak, hogy hogyan lehet a száraz adatokat érdekes, szórakoztató és stílusosan elegáns formában közölni az olvasókkal - akik nem szeretnek annyira olvasni.

Az infográfokat, amelyeket a szövegekhez készítünk lehetőleg házon belüli dizájnerrel csináltassuk meg, hiszen, ha stock fotókat vagy előre elkészített sablonokat alkalmazunk, az olcsónak tűnhet, mely nem feltétlenül optimális.

Használjunk saját készítésű képeket, ábrákat és videókat!

Az infográfok a legtöbb esetben akkor működnek, ha száraz adatokat vagy valamilyen folyamatot kell közölnünk a cikkben. Viszont nem mindig ez a téma, így más vizuális eszközökre lehet szükségünk a különféle szövegek írása során.

Igyekezzünk saját készítésű - például a webáruházban szereplő termékek, szolgáltatások - képeket vagy rövid magyarázó videókat használni, s lehetőleg mellőzzük a stack fotókat, vagy bármilyen ingyenesen elérhető vizuális elemet.

2021-ben emiatt több szerepet kapnak majd a szövegírás során a dizájnerek, mint eddig, hiszen sokkal jobban néz ki egy olyan blog, amelyben következetesen egy dizájner készíti az ábrákat, rajzokat és videókat, mint egy olyan, amelynek a vizuális elemeit az internetről ollózta össze a szerkesztő.

Konklúzió

A keresőoptimalizálás feladata az organikus találati eredmények növelése. Ezt a legegyszerűbben olyan értékes tartalom generálásával lehet elérni, amelyet kérés nélkül megosztanak egymással a felhasználók.

Ez lesz a 2021-es év linképítési stratégiája is, hiszen így a felhasználók fogják automatikusan generálni a vállalat visszamutató linkjeit, s nem pedig a megszokott és gyakran csak rövidtávú eredményt nyújtó PR cikkek.

Azok a felhasználók, akik felhasználják majd a saját blogjaikban vagy weboldalaikon a mi cikkünket, backlinkeket fognak elhelyezni hivatkozásként a saját bejegyzésükbe. Ez pedig segíti a mi vállalatunk linképítését anélkül, hogy a szöveg létrehozásán kívül bármit is kellene tennünk.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.