Keresőoptimalizálás Google szabványoknak megfelelően - mutatjuk az ellenőrző listát

Sokaknak még mindig homályosak a keresőoptimalizálás Google specifikus megoldásai, így összeszedtük azokat a legfontosabb tényezőket, melyeket maga a keresőóriás javasol hivatalos oldalain a programozóknak, dizájnereknek, SEO specialistáknak és marketingeseknek. Nézzük, milyen tulajdonságok nélkül lehetetlen napjainkban érvényesülni a túlterhelt online piacon.

Cégvezetőknek

Az alábbi listán láthatják a cégvezetők, hogy a keresőoptimalizálás Google szabványai tisztán mutatják azokat a legfontosabb szempontokat, melyekkel nemcsak a cégtulajdonosoknak, de alkalmazottaiknak is tisztában kell lenniük, ha jól szeretnének szerepelni online felületen.

1. Programozóknak, Webmestereknek

  • Oldaltérkép létrehozása
  • Robots.txt folyamatos karbantartása
  • Structured Data használata, ahol csak lehet
  • Minden szöveg, kép, hang és videó fájlhoz megfelelő attribútumok hozzácsatolása
  • A kódoknak és tanúsítványoknak meg kell felelniük napjaink biztonsági és jogi előírásainak
  • Duplikált tartalmak kanonikalizációval való megoldása
  • Gyors webes felületet kell kialakítani


2. Dizájnereknek

  • Törekedni kell a felhasználóbarát kialakításra
  • Mobil, tablet, notebook és PC monitoroknak megfelelően (RWD, AWD) kell kialakítani a webes felületet
  • Követni kell a keresőoptimalizálás során a Google által is támogatott Material Design irányvonalait
  • Figyelembe kell venni a gyors és praktikus (nem pedig marketing felugró ablakokkal gátolni az oldal böngészését) felhasználást, mely pszichikailag és fizikailag is könnyedén átlátható és érthető weboldal kialakítást eredményez


3. SEO Specialistáknak

  • A keresőoptimalizálás Google szabványoknak megfelelően akkor a legegyszerűbb, ha a keresőóriás által létrehozott platformok segítségével végezzük el a SEO analízist:
    • Google Analytics
    • Search Console
    • További onsite és offsite SEO eszközök további tényezők ellenőrzésére


4. Marketingeseknek

  • Webes felhasználói tevékenységek analizálása
  • Vállalati közösségi média oldalak karbantartása
  • Vásárlási szokásokon alapuló promóciók elhelyezése hirdetési felületeken, vagy a weboldalon ott, ahol ez nem zavarja a felhasználói élményt
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.