Keresőoptimalizálás, linképítés érthetően

Amikor a keresőoptimalizálásról, vagy a linképítésről beszélünk, sokan azt gondolják, hogy ez egy megfoghatatlan „földöntúli” dolog, amit csak azok a cégek engedhetnek meg maguknak, akik sok százezer forintot képesek befektetni weboldaluk felfuttatásába. A jó hír az, hogy ez ebben a formában nem igaz. Ma a keresőoptimalizálás, de épp úgy a linképítés is egy alap kelléke egy weboldalnak, melyet akár önerőből, akár segítséggel százezer forint alatti költségből meg lehet valósítani.

De lássuk a számokat, és a teendőket, hogy mikre is kell felkészülnünk, hogyha önerőből akarjuk optimalizálni weboldalunkat:

Nem ritka, hogy már a weboldal tervezési fázisában a fejlesztők úgy alakítják ki az oldalt, hogy a legfontosabb elemek, melyekre majd szükségünk lesz a keresőoptimalizáláshoz megfelelőek legyenek, ilyen például a META elemek kitöltésének lehetősége, vagy a megfelelő heading-ek (H tagok – oldal cím, alcím, stb) beállítása. Természetesen a keresőoptimalizáláshoz nagyon kevés lenne, ha csak ezeket kellene meghatározni, szükséges hozzá még az adott kulcsszóra készült releváns tartalom, melyre erősíteni szeretnénk majd a weboldalt. A tartalom készítésénél nagy figyelmet kell fordítani arra, hogy az erősítendő kulcsszó szerepeljen a tartalom címében, valamint az első mondatában, illetve legalább 2-3%-os intenzitással a tartalom további részében. Az az információ sem elhanyagolható, hogy a tapasztalatunk alapján a Google a 2000-2500 karakteres tartalmakat részesíti leginkább előnyben, és rendre egy erős kulcsszóra ezt is sorolja elsőnek előre a keresőben.

Ha készen van az adott aloldal nincs más teendőnk, mint linképítéssel megtámogatni azt. A linképítés már egy nehezebb feladat, hisz itt különböző SEO erősségű weboldalakra kell elhelyezni egy szintén releváns tartalomi környezetbe az adott linkünket, máskülönben a link nem fog „semmit” érni, de legalább is nem annyit, mintha egy ilyen releváns környezetben lenne elhelyezve.

A lelkes SEO-sok ezen a ponton szoktak elakadni, mert ha nincs megfelelő kapcsolati tőként más weboldalakkal, vagy nem vagyunk elég kreatívak ahhoz, hogy mi magunk írjuk meg a keresőoptimalizált tartalmat, akkor nem lesz eredménye a korábbi törekvéseinknek.

Mindenkit óva intünk attól, hogy különböző külföldi, vagy egyszerre több száz linket néhány dollárért ígérő oldalra elhelyeztesse weboldalát. Nagyon sok esetben azt tapasztaltuk új ügyfeleknél, hogy az olykor töredék ár a linkekért és az óriási számok bűvöletéből egy Google hátrasorolás következik, melyet visszaállítani nagyon nehéz és költséges munka.

Ma már számtalan olyan szolgáltató van Magyarországon, akik minőségi és ellenőrizhető linképítést végeznek, ide soroljuk a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséget is, ahol a havi maximum 25 db. prémium linknél többet nem is adunk ügyfeleinknek.

Ha úgy érzi segítségre van szüksége akár a keresőoptimalizálás, akár a linképítés területén, keressen bennünket bizalommal.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.