Kolibrivel gyorsít be a Google, a SEO egyelőre változatlan

Különleges meglepetéssel készült saját 15. születésnapjára a Google – bemutatták legújabb keresőalgoritmusukat, a Kolibrit, melynek névválasztásával gyorsaságot és pontosságot akarnak sugallni. A keresőoptimalizáló szakemberek pedig talán ismét kezdhetnek gondolkodni.

Mint kiderült, az új algoritmus már egy hónappal korábban működésbe lépett, a Google azonban ezt titokban tartotta a nagyközönség előtt. A legnagyobb változtatás a korábbi rendszerhez képest, hogy a Kolibri jobban működik nyelvi szinten, s sokkal gyorsabb is. Ugyanakkor az alapszabályok, melyek szerint az algoritmus osztályozza a linkeket, nem változtak meg.

Továbbra is az eredeti, releváns tartalom előállítása, valamint a megbízható hivatkozások megléte a legfontosabb faktorok a Page Rank érték meghatározásakor. Ugyanakkor a szakértők szerint nem szabad hátradőlni, hamarosan ugyanis nagy újításokkal jelentkezhet a keresőóriás.

Egyelőre nincs veszély

Nem véletlenül figyelik a SEO-szakemberek feszülten a Google minden hasonló lépését, hiszen minden apró változtatás évek alapos munkáját teheti semmivé, s teljesen új technikák bevezetését követelheti meg. Elég csak arra gondolnunk, milyen hatékonyak voltak egykor az egyszerű linkgyűjtemények, s milyen hatástalanok ma. A keresőoptimalizálásban ma már az egyedi, minőségi, prémium tartalmak előállítása a legfontosabb, és persze a minőségi hivatkozások megszerzése.

Mindez sokkal, sokkal több és alaposabb munkát követel meg, mint a régi optimalizálási technikák. Ebből kiindulva nem alaptalan az optimalizálási profik aggodalma, hogy a Google esetleg még jobban bekeményíthet – elvehetik egyes tényezők súlyát vagy éppen szigorúbb büntetéseket kezdhetnek el alkalmazni, netalán kiterjeszthetik a black hat kategóriát, s máris komoly a baj, hiszen lehet, hogy értéktelenné válik mindaz a tartalom vagy linképítés, amit rengeteg munkaórával hoztunk össze.

Persze amíg nem tudja a szakember, mivel kell ringbe szállnia, nem tehet mást, mint hogy az aktuális rendszerben gondolkodik és dolgozik.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.