Kolibrivel gyorsít be a Google, a SEO egyelőre változatlan

Különleges meglepetéssel készült saját 15. születésnapjára a Google – bemutatták legújabb keresőalgoritmusukat, a Kolibrit, melynek névválasztásával gyorsaságot és pontosságot akarnak sugallni. A keresőoptimalizáló szakemberek pedig talán ismét kezdhetnek gondolkodni.

Mint kiderült, az új algoritmus már egy hónappal korábban működésbe lépett, a Google azonban ezt titokban tartotta a nagyközönség előtt. A legnagyobb változtatás a korábbi rendszerhez képest, hogy a Kolibri jobban működik nyelvi szinten, s sokkal gyorsabb is. Ugyanakkor az alapszabályok, melyek szerint az algoritmus osztályozza a linkeket, nem változtak meg.

Továbbra is az eredeti, releváns tartalom előállítása, valamint a megbízható hivatkozások megléte a legfontosabb faktorok a Page Rank érték meghatározásakor. Ugyanakkor a szakértők szerint nem szabad hátradőlni, hamarosan ugyanis nagy újításokkal jelentkezhet a keresőóriás.

Egyelőre nincs veszély

Nem véletlenül figyelik a SEO-szakemberek feszülten a Google minden hasonló lépését, hiszen minden apró változtatás évek alapos munkáját teheti semmivé, s teljesen új technikák bevezetését követelheti meg. Elég csak arra gondolnunk, milyen hatékonyak voltak egykor az egyszerű linkgyűjtemények, s milyen hatástalanok ma. A keresőoptimalizálásban ma már az egyedi, minőségi, prémium tartalmak előállítása a legfontosabb, és persze a minőségi hivatkozások megszerzése.

Mindez sokkal, sokkal több és alaposabb munkát követel meg, mint a régi optimalizálási technikák. Ebből kiindulva nem alaptalan az optimalizálási profik aggodalma, hogy a Google esetleg még jobban bekeményíthet – elvehetik egyes tényezők súlyát vagy éppen szigorúbb büntetéseket kezdhetnek el alkalmazni, netalán kiterjeszthetik a black hat kategóriát, s máris komoly a baj, hiszen lehet, hogy értéktelenné válik mindaz a tartalom vagy linképítés, amit rengeteg munkaórával hoztunk össze.

Persze amíg nem tudja a szakember, mivel kell ringbe szállnia, nem tehet mást, mint hogy az aktuális rendszerben gondolkodik és dolgozik.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.