Kulcsszóválasztó eszköz bemutatása

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása nagyon fontos a honlap optimalizálás és a PPC kampányok esetében is.

A honlap optimalizálás során olyan szavakat kell választani, amelyek megfelelő optimalizálás révén megfelelő nagyságú forgalmat tudnak oldalunkra irányítani. Ilyen esetben választási szempont a kulcsszó becsült havi forgalma és az adott kulcsszó versenyhelyzete.

Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb forgalmat generáló szavakra többen szeretnék honlapjukat optimalizálni, ezért ezekre nehezebben érhető el a kívánt eredmény.
 

SEO-ban a megfelelő kulcsszavak segítségével

  • relevánsabb látogatók irányíthatóak a honlapra
  • hatékonyabb az optimalizálás
  • kevesebb költség ráfordítás szükséges
  • kevesebb idő ráfordítás kell

A PPC kampányoknál azok a kulcsszavak kerülnek be a kampányokba, amik kellően relevánsak az elérendő célokhoz. Mit is jelent ez? Lássuk ezt egy példán keresztül.

Vegyünk egy webáruházat, mely kizárólag új laptopokkal foglalkozik. Ha ennek a honlapnak szeretnék Adwords hirdetéseket készíteni, akkor érdemes felvenni a laptop vásárlás és az új notebook szavakat, de kerülni kell minden olyan kifejezést, amiben szerepel a használt szó.

A PPC kampányoknál mindig érdemes szűrni relevancia szerint, hisz nem mindegy, hogy kinek szeretnénk értékesíteni.

A PPC-nél is ugyanúgy elmondható, hogy a nagyobb forgalmat generáló szavaknak magasabb a kattintási ára, ugyanakkor a nagyobb forgalom nem jelenti, hogy számunkra ezek lesznek a legrelevánsabb kulcsszavak.
 

Megfelelő kulcsszavak előnye PPC kampányokban:

  • relevánsabb hirdetések készíthetőek
  • olcsóbb kattintási árakkal lehet számolni
  • magasabb lesz a konverziós arány (több konverzió)


Kulcsszóválasztó eszköz

A megfelelő kulcsszavak kiválasztásában kezdetben hagyatkozhatunk a termékeinkre, szolgáltatásainkra, ötleteinkre, ám később ez nem biztos, hogy elég lesz. Gondoljunk egy PPC kampányra, ahol ha csak annyit jut az eszünkbe, hogy laptop, azzal nem leszünk kisegítve.

A Google kifejlesztett egy teljesen ingyenes eszközt, mely nagy segítséget jelenthet a kulcsszóválasztás során.

Ez az eszköz nem más, mint a Kulcsszóválasztó eszköz. Ennek az eszköznek két fajtája létezik, egy belső (Adwords fiók szükséges hozzá) és egy külső. A különbség csak annyi, hogy a belső eszköz több információt ad (keresési trendek havi bontásban, becsült CPC-k), mint a külső.

A belső, az Adwords felület felső menüsorának Eszközök és elemzés / Kulcsszóválasztó eszköz menüpontján keresztül érhető el.
 
Kulcsszóválasztó belső képernyő

A külső eszköz pedig ezen az oldalon tekinthető meg.


Hogyan működik a Kulcsszóválasztó eszköz?

A Kulcsszóválasztó eszköz használata nagyon egyszerű, mindössze egy kulcsszót kell megadni, valamint ki kell választani a célzandó földrajzi helyet és nyelvet.

Előfordulhat, hogy alapértelmezettként nem Magyarország szerepel helyként, hanem más, ezért fontos, hogy minden egyes futatásakor ellenőrizzük le a beállításokat!
 
Kulcsszóválasztó eszköz képernyője

Ennél mélyebb beállítások is elérhetőek, úgymint az eszköz választás vagy a különféle szűrők.


A Kulcsszóválasztó eszköz alapmutatói

Sokan nem tudják, hogy az eszköz számait hogyan értelmezzék, illetve melyiket nézzék. Az alap mutatók a Verseny, a Globális havi keresés és a Helyi havi keresés.

A Verseny mutatót tévesen az ingyenes találatok közti versenyhelyzettel azonosítják, pedig ez a fizetett hirdetések közti versenyhelyzetet mutatja. A mutató 0-100% közötti szám lehet. Minél magasabb annál többen hirdetnek egy adott szóra.

A Globális havi keresés a kulcsszó globális keresettségét mutatja, míg a Helyi havi keresés az általunk beállított országra vonatkozó kereséseket mutatja. Az egy nemzetre jellemző szavak esetében a két szám megegyezik, míg azoknál a szavaknál melyet több nemzet is használ, ott a Globális havi keresés magasabb a Helyi havi keresésnél.

Fontos, hogy ezeket a számokat ne vegyük készpénznek, hisz ezek csak becsült számok!
 
Kulcsszókeresés

A bal oldali eszköztárban tovább finomíthatjuk a lekért adatokat. Beállíthatunk olyan szavakat, melyeknek mindenképpen szerepelnie kell a kulcsszó javaslatok között vagy ki is zárhatunk számunkra irreleváns kifejezéseket.

Az egyezési típusok beállításával megtudhatjuk, hogy mennyire keresnek egy szóra általános, "kifejezés" vagy [pontos] egyezésben. Ha túl nagy értékeket kapunk általános egyezésben, akkor érdemes finomítani az egyezéssel!
 
Kulcsszó egyezés beállítása
  • Miről lehet felismerni a profi SEO szakembert?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.06.14.

    Miről lehet felismerni a profi SEO szakembert?

    Nehéz professzionális SEO specialistát találni, mert a többség vagy szabadúszóként élvezi a külföldi ügyfelektől érkező komoly összegeket, vagy itthon van eldugva egy jól menő ügynökségnél, aki képes mindent megtenni azért, hogy hosszú évekig az ő malmára hajtsa a vizet.

  • The best link building services in Hungary
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.06.12.

    The best link building services in Hungary

    We can’t ignore the importance of search engine optimization in the 21st century. SEO has become much more complicated over the past few years than it used to be, but it is still manageable and important for websites and companies offering products.