Keresőoptimalizálás 2025-ben: Milyen technikai és tartalmi elemek számítanak igazán?
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan változó terület, amely 2025-ben is komoly kihívások és lehetőségek elé állítja a weboldal-tulajdonosokat.
A megfelelő kulcsszavak kiválasztása nagyon fontos a honlap optimalizálás és a PPC kampányok esetében is.
A honlap optimalizálás során olyan szavakat kell választani, amelyek megfelelő optimalizálás révén megfelelő nagyságú forgalmat tudnak oldalunkra irányítani. Ilyen esetben választási szempont a kulcsszó becsült havi forgalma és az adott kulcsszó versenyhelyzete.
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb forgalmat generáló szavakra többen szeretnék honlapjukat optimalizálni, ezért ezekre nehezebben érhető el a kívánt eredmény.
A PPC kampányoknál azok a kulcsszavak kerülnek be a kampányokba, amik kellően relevánsak az elérendő célokhoz. Mit is jelent ez? Lássuk ezt egy példán keresztül.
Vegyünk egy webáruházat, mely kizárólag új laptopokkal foglalkozik. Ha ennek a honlapnak szeretnék Adwords hirdetéseket készíteni, akkor érdemes felvenni a laptop vásárlás és az új notebook szavakat, de kerülni kell minden olyan kifejezést, amiben szerepel a használt szó.
A PPC kampányoknál mindig érdemes szűrni relevancia szerint, hisz nem mindegy, hogy kinek szeretnénk értékesíteni.
A PPC-nél is ugyanúgy elmondható, hogy a nagyobb forgalmat generáló szavaknak magasabb a kattintási ára, ugyanakkor a nagyobb forgalom nem jelenti, hogy számunkra ezek lesznek a legrelevánsabb kulcsszavak.
A megfelelő kulcsszavak kiválasztásában kezdetben hagyatkozhatunk a termékeinkre, szolgáltatásainkra, ötleteinkre, ám később ez nem biztos, hogy elég lesz. Gondoljunk egy PPC kampányra, ahol ha csak annyit jut az eszünkbe, hogy laptop, azzal nem leszünk kisegítve.
A Google kifejlesztett egy teljesen ingyenes eszközt, mely nagy segítséget jelenthet a kulcsszóválasztás során.
Ez az eszköz nem más, mint a Kulcsszóválasztó eszköz. Ennek az eszköznek két fajtája létezik, egy belső (Adwords fiók szükséges hozzá) és egy külső. A különbség csak annyi, hogy a belső eszköz több információt ad (keresési trendek havi bontásban, becsült CPC-k), mint a külső.
A belső, az Adwords felület felső menüsorának Eszközök és elemzés / Kulcsszóválasztó eszköz menüpontján keresztül érhető el.
A Kulcsszóválasztó eszköz használata nagyon egyszerű, mindössze egy kulcsszót kell megadni, valamint ki kell választani a célzandó földrajzi helyet és nyelvet.
Előfordulhat, hogy alapértelmezettként nem Magyarország szerepel helyként, hanem más, ezért fontos, hogy minden egyes futatásakor ellenőrizzük le a beállításokat!
Ennél mélyebb beállítások is elérhetőek, úgymint az eszköz választás vagy a különféle szűrők.
Sokan nem tudják, hogy az eszköz számait hogyan értelmezzék, illetve melyiket nézzék. Az alap mutatók a Verseny, a Globális havi keresés és a Helyi havi keresés.
A Verseny mutatót tévesen az ingyenes találatok közti versenyhelyzettel azonosítják, pedig ez a fizetett hirdetések közti versenyhelyzetet mutatja. A mutató 0-100% közötti szám lehet. Minél magasabb annál többen hirdetnek egy adott szóra.
A Globális havi keresés a kulcsszó globális keresettségét mutatja, míg a Helyi havi keresés az általunk beállított országra vonatkozó kereséseket mutatja. Az egy nemzetre jellemző szavak esetében a két szám megegyezik, míg azoknál a szavaknál melyet több nemzet is használ, ott a Globális havi keresés magasabb a Helyi havi keresésnél.
Fontos, hogy ezeket a számokat ne vegyük készpénznek, hisz ezek csak becsült számok!
A bal oldali eszköztárban tovább finomíthatjuk a lekért adatokat. Beállíthatunk olyan szavakat, melyeknek mindenképpen szerepelnie kell a kulcsszó javaslatok között vagy ki is zárhatunk számunkra irreleváns kifejezéseket.
Az egyezési típusok beállításával megtudhatjuk, hogy mennyire keresnek egy szóra általános, "kifejezés" vagy [pontos] egyezésben. Ha túl nagy értékeket kapunk általános egyezésben, akkor érdemes finomítani az egyezéssel!
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan változó terület, amely 2025-ben is komoly kihívások és lehetőségek elé állítja a weboldal-tulajdonosokat.
A modern üzleti világban a digitális tér nem csupán egy kiegészítő platform, hanem a legtöbb vállalkozás számára a növekedés és a siker egyik legfontosabb színtere.