Kulcsszóválasztó eszköz bemutatása

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása nagyon fontos a honlap optimalizálás és a PPC kampányok esetében is.

A honlap optimalizálás során olyan szavakat kell választani, amelyek megfelelő optimalizálás révén megfelelő nagyságú forgalmat tudnak oldalunkra irányítani. Ilyen esetben választási szempont a kulcsszó becsült havi forgalma és az adott kulcsszó versenyhelyzete.

Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb forgalmat generáló szavakra többen szeretnék honlapjukat optimalizálni, ezért ezekre nehezebben érhető el a kívánt eredmény.
 

SEO-ban a megfelelő kulcsszavak segítségével

  • relevánsabb látogatók irányíthatóak a honlapra
  • hatékonyabb az optimalizálás
  • kevesebb költség ráfordítás szükséges
  • kevesebb idő ráfordítás kell

A PPC kampányoknál azok a kulcsszavak kerülnek be a kampányokba, amik kellően relevánsak az elérendő célokhoz. Mit is jelent ez? Lássuk ezt egy példán keresztül.

Vegyünk egy webáruházat, mely kizárólag új laptopokkal foglalkozik. Ha ennek a honlapnak szeretnék Adwords hirdetéseket készíteni, akkor érdemes felvenni a laptop vásárlás és az új notebook szavakat, de kerülni kell minden olyan kifejezést, amiben szerepel a használt szó.

A PPC kampányoknál mindig érdemes szűrni relevancia szerint, hisz nem mindegy, hogy kinek szeretnénk értékesíteni.

A PPC-nél is ugyanúgy elmondható, hogy a nagyobb forgalmat generáló szavaknak magasabb a kattintási ára, ugyanakkor a nagyobb forgalom nem jelenti, hogy számunkra ezek lesznek a legrelevánsabb kulcsszavak.
 

Megfelelő kulcsszavak előnye PPC kampányokban:

  • relevánsabb hirdetések készíthetőek
  • olcsóbb kattintási árakkal lehet számolni
  • magasabb lesz a konverziós arány (több konverzió)


Kulcsszóválasztó eszköz

A megfelelő kulcsszavak kiválasztásában kezdetben hagyatkozhatunk a termékeinkre, szolgáltatásainkra, ötleteinkre, ám később ez nem biztos, hogy elég lesz. Gondoljunk egy PPC kampányra, ahol ha csak annyit jut az eszünkbe, hogy laptop, azzal nem leszünk kisegítve.

A Google kifejlesztett egy teljesen ingyenes eszközt, mely nagy segítséget jelenthet a kulcsszóválasztás során.

Ez az eszköz nem más, mint a Kulcsszóválasztó eszköz. Ennek az eszköznek két fajtája létezik, egy belső (Adwords fiók szükséges hozzá) és egy külső. A különbség csak annyi, hogy a belső eszköz több információt ad (keresési trendek havi bontásban, becsült CPC-k), mint a külső.

A belső, az Adwords felület felső menüsorának Eszközök és elemzés / Kulcsszóválasztó eszköz menüpontján keresztül érhető el.


Hogyan működik a Kulcsszóválasztó eszköz?

A Kulcsszóválasztó eszköz használata nagyon egyszerű, mindössze egy kulcsszót kell megadni, valamint ki kell választani a célzandó földrajzi helyet és nyelvet.

Előfordulhat, hogy alapértelmezettként nem Magyarország szerepel helyként, hanem más, ezért fontos, hogy minden egyes futatásakor ellenőrizzük le a beállításokat!

Ennél mélyebb beállítások is elérhetőek, úgymint az eszköz választás vagy a különféle szűrők.


A Kulcsszóválasztó eszköz alapmutatói

Sokan nem tudják, hogy az eszköz számait hogyan értelmezzék, illetve melyiket nézzék. Az alap mutatók a Verseny, a Globális havi keresés és a Helyi havi keresés.

A Verseny mutatót tévesen az ingyenes találatok közti versenyhelyzettel azonosítják, pedig ez a fizetett hirdetések közti versenyhelyzetet mutatja. A mutató 0-100% közötti szám lehet. Minél magasabb annál többen hirdetnek egy adott szóra.

A Globális havi keresés a kulcsszó globális keresettségét mutatja, míg a Helyi havi keresés az általunk beállított országra vonatkozó kereséseket mutatja. Az egy nemzetre jellemző szavak esetében a két szám megegyezik, míg azoknál a szavaknál melyet több nemzet is használ, ott a Globális havi keresés magasabb a Helyi havi keresésnél.

Fontos, hogy ezeket a számokat ne vegyük készpénznek, hisz ezek csak becsült számok! 

A bal oldali eszköztárban tovább finomíthatjuk a lekért adatokat. Beállíthatunk olyan szavakat, melyeknek mindenképpen szerepelnie kell a kulcsszó javaslatok között vagy ki is zárhatunk számunkra irreleváns kifejezéseket.

Az egyezési típusok beállításával megtudhatjuk, hogy mennyire keresnek egy szóra általános, "kifejezés" vagy [pontos] egyezésben. Ha túl nagy értékeket kapunk általános egyezésben, akkor érdemes finomítani az egyezéssel!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.