Különbségek a számítógépet és okostelefont használók között

Sokan ugyanis mobilon néznek meg egy oldalt, de a rendelést már a számítógépről adják le, ha a telefonon nehézkesnek tűnik. Így a statisztika torzíthat: ha úgy látjuk az analitika során, hogy csak nagyon kevesen rendelnek a mobilról érkezők közül, nem biztos, hogy a valóságban is ez a helyzet.

Ráadásul vannak felületek, ahol már az okostelefonok győztek: a szörföléssel töltött idő 31%-ában a közösségi médiát használják az okostelefonozók, míg a számítógépről internetezők csak az idejük 18%-át töltik a népszerű oldalakon. A levelezésben kevés különbség van: smartphone esetében a webhasználattal töltött idő 16%-át, míg PC esetén a 18%-át jelenti a mailezés.

Olvasásra ugyanannyit használják a két eszközt (6-6%), míg játékra valamivel több időt szánnak az okostelefont használók (9%-nyit a számítógépesek 8%-ával szemben). Ez azt jelenti, hogy minden olyan esetben, mikor a célközönségünk olvas vagy játszik, célszerű mobilra is optimalizálni. (A responsive kivitel tökéletesen megfelel: ilyenkor minden felületen, így akár táblagépeken is megfelelően jelenik meg a design, mivel a stíluslapokkal eleve rugalmasan készítik el a megjelenést.)

Növekszik a videózás is a mobilfelületeken a szélessávú mobilelérés fejlesztésével (Magyarország e téren nem áll rosszul, a GDP-nknek megfelelő a mobilszélessáv elérésünk).

Ami viszont érdekes: a hirdetők nem annak arányában költenek a mobilhirdetésekre, amilyen arányban a felhasználók a mobiltelefonos tartalmakkal foglalkoznak. Természetesen a tv-hirdetések vezetnek, hiszen a felhasználók a hirdetések közel 40%-ával a televízióban találkoznak (ehhez igazodva a teljes reklámköltés 39%-át is a tévé viszi el).

Azonban míg a mobilokon a hirdetések 11,7%-ával találkoznak, a hirdetők a büdzséjük csupán 2,4%-át fordítják mobilhirdetésre!

Ezzel ez a legkevésbé keresett hirdetői felület annak ellenére, hogy robbanásszerű fejlődés előtt áll. Itt tehát még olcsón és költséghatékonyan lehet megjelenni – persze nem hallgathatjuk el, hogy megfelelő felületeket nem könnyű találni.

A mobilhirdetések legnagyobb problémája, hogy a kis képernyő miatt a hirdetések nehezen érvényesülnek, ráadásul a véletlen kattintások száma is magasabb. Az online felületek egyébként a 24,8%-át adják azoknak a hirdetéseknek, melyekkel egy felhasználó találkozik.

A hirdetési költés itt 21% körül alakul. Ahol nagyon felborult az egyensúly, az a nyomtatott hirdetés: a reklámfogyasztók csak 5,4%-ában itt találkoznak egy hirdetéssel, mégis a reklámköltségek 20,7%-át ez emészti fel – körülbelül ugyanannyit, mint az online reklámozás.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.