Linképítés a gyakorlatban

Arról már korábbi szakmai cikkeinkben írtunk, hogy a linképítés a Google jelenlegi szabályai szerint nem teljesen elfogadott módszer, ugyanakkor azt is tudjuk, míg a web linkkapcsolatok milliárdjaiból épül fel, addig a linkeknek vitathatatlan szerepe lesz. Hogy miért?

Egyértelműen azért, mert linkkapcsolatokon keresztül vagyunk képesek bármelyik weboldalt elérni, vagy linkkapcsolatokon keresztül tudunk egy weboldalon talált információt továbbadni, vásárolni, kereskedni, szolgáltatásokat igénybe venni, és szolgáltatásokat kínálni. Bármennyire is próbálja a Google a linkkapcsolatok jelentőségét csökkenteni, valójában hatásuk és visszahatásuk, emellett háttérbeli jelentőségük óriási.

Ismét előtérbe került a természetes hatást keltő linkkapcsolatok kiépítése, úgy, hogy minőségi tartalomfejlesztéssel párosítva a Google irányelveinek maximális betartásával, a felhasználói élmény növelésével egészséges egyensúlyt hozzon létre.

Ennek az egészséges egyensúlynak feltételei vannak, hogy csak a három legfontosabbat említsük:
  • ütemezés
  • linkpenetráció (linkeloszlás)
  • a Google által preferált URL linkelése


Linképítés ütemezése

Ez alatt gyakorlatilag azt kell érteni, amit első olvasatra érthetünk, vagyis a weboldalunkra mutató linkek megjelenését ütemezni kell, a hirtelen nagy mennyiségű linkek építésének rég vége. Az időben egyenletesen elosztott, kis mennyiségű, ám értékes, releváns oldalról a weboldalunkra mutató linkek nagyságrenddel nagyobb hatékonyságot mutatnak.


Linkpenetráció

A bejövő linkek és a linkelő domainek számának aránya egy igen fontos adat, ami meghatározhatja a weboldalunkra mutató linkprofil természetességét vagy épp ellenkezőleg természetellenes linkprofilt alakítunk ki, akár a tudtunk nélkül is. Mindez azt jelenti, ha túl kevés domainről, vagy túl kevés IP címről kapunk hivatkozásokat, azt akár spam címkével is jelölheti a Google, ami különböző hatású büntetéssel is járhat.

Google által preferált URL linkelése

Amikor a Google indexel egy URL-t, és még jó helyezéssel is jutalmazza, az azt jelenti, hogy az adott helyezéshez szükséges tényezőknek, többek között a relevanciának is megfelelt. Ez viszont sok esetben nem esik egybe a weboldal tulajdonos preferenciáival, így amellett dönt, hogy egy teljesen más – akár a Google szempontjai szerint irreleváns – URL-re épít linkeket.

Szakmai szempontból ezek a lépések nem feltétlen helyesek, ugyanis amíg egy URL helyezése folyamatosan javul, az azt jelenti, hogy a kereső maximálisan relevánsnak, és felhasználói élmény szempontból kielégítőnek tekinti az indexelt aloldalt. Természetesen olykor megtörténik, hogy olyan aloldal kerül indexbe, ami sem keresőoptimalizálás szempontból, sem szakmailag, de még a kereső irányelveinek sem felel meg, ekkor érdemes felülvizsgálni az adott URL-t, mert az ilyen jellegű aloldalak optimalizálása fölösleges és rendszerint rövid ideig kapnak jó helyezést.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.