Linképítés árak vs. valóság

A linképítési folyamatot továbbra is egy ködös árny veszi körül, mert mind a mai napig látni olyan zöldfülű SEM cégeket, amelyek Black Hat SEO módszerekkel próbálnak több backlinkhez jutni. Emiatt a linképítés árak között óriási eltérések lehetnek, melynek okait részletezzük ebben a cikkünkben.

A fórumokban elhelyezett linkek már a 90-es években sem működtek

Gyakran látni olyat, még most is, 2019-ben, hogy boldog-boldogtalan felmegy az adott témához releváns fórumokra, és előszeretettel linkeli be az adott szponzorált tartalmat, mondván az itt lévő társaságból valaki csak rákattint, növelve ezzel a backlink erősségét.

A probléma ezzel csak az, hogy az ilyen típusú linkek értéke szinte egyenlő a nullával - mert a fórum DA értéke a tengerszint alatt mozog -, valamint az adott cég hírneve is csorbul, hiszen senki sem veszi komolyan azt a vállalatot, amely gagyi fórumokban próbál vásárlókhoz jutni.

Sőt, ez a taktika hosszútávon a fórumról való kitiltáshoz vezet, mely megint csak egy öngól a vállalat imidzsét tekintve. Egy komoly cég nem piaci fórumokon próbál érvényesülni, hanem komoly platformokon, melyek lehetnek sokak által látogatott hírportálok, magazinok, vagy komoly szakmai blogok.

De a szakmai blogokba és a menő hírportálokra olyan nehéz felkerülni…

Persze, hogy nehéz, ezért próbálnak az amatőr SEO-SEM ügynökök mindent elkövetni azért, hogy ne kelljen a jól menő cégek blogjaival foglalkozni, mert ahhoz valóságos üzleti kapcsolatok kellenek, ami a legtöbb amatőr SEO-SEM cégnek egyszerűen nincs.

Így a linképítés ára az amatőr cégek esetében igen olcsó lesz, hiszen csak a szponzorált tartalom megírásáért, illetve a silány minőségű fórumokban elhelyezett linkekért kell fizetni, ami igazából csak órabér. Nem történik semmilyen üzleti megállapodás egy komolyabb bloggerrel vagy hírportállal sem, hiszen gyakorlatilag csak kiszórják a linkeket ingyenesen olyan helyekre, ami az ügyfél számára releváns, de SEO szempontból zéró értékkel bír.

Megéri kifizetni a drágább linképítés árat, mert az hosszútávon törzsvásárlókat generál

Míg a fórumokra kitett backlinkek ideig-óráig működnek, hosszútávon fenntarthatatlan ez a módszer, mert az amatőr SEO-SEM ügynökségnek egyszerűen nincs annyi ideje, hogy minden hónapban újabb és újabb fórumokra tegyen ki linkeket. Egy hónapban lehet, hogy behoz ez a módszer néhány új vásárlót, viszont hosszútávon nem okoz profit-növekedést.

Ezzel szemben egy profi keresőmarketing ügynökség nem a fórumokon tölti az ideje nagy részét, hanem valós üzleti tárgyalásokra jár, ahol a megállapodások eredményeképp meghatározott számú szabad felületet kapnak bizonyos időszakokra. Így a számukra kijelölt szabad helyekre tehetik ki az ügyfeleiknek írt szponzorált tartalmakat, amikbe természetesen beleépítik a visszamutató linkeket.

A legnagyobb előny az ilyen típusú linképítésben az, hogy a legtöbb esetben a SEO-SEM ügynökség kedvezményes áron tud hozzájutni a szabad helyekhez, amely azt jelenti, hogy az ügyfél akár 50%-os kedvezményben tud így részesülni. Mivel a legtöbb cégnek nincs jól menő üzleti kapcsolata a legnagyobb webes hírportálokkal, magazinokkal és blogokkal, így esélye sincs az utcáról bekerülnie, pláne nem ilyen mértékű kedvezménnyel.

Emiatt lehet, hogy a minőségi linképítés ára több tízezer forintba kerül, viszont a kitett szponzorált tartalom egy olyan helyre kerül ki, amelynek közepes-magas DA értéke van, így az itt elhelyezett backlink értéke is egyaránt magas lesz, mely 2020-ban is fontos lesz keresőoptimalizálás szempontból.
  • Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.02.16.

    Hogyan változott a keresőmarketing az elmúlt 10 évben?

    Nem mindig voltak olyan komoly analitikai eszközei a keresőmarketingeseknek, mint amiket napjainkban használunk. A Google Analytics, a Search Console vagy az Ahrefs még vagy meg sem alakult, vagy igen kezdetleges formában működött.

  • Az online marketing ügynökség segít a konkurencia kutatásban is
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.02.16.

    Az online marketing ügynökség segít a konkurencia kutatásban is

    Amikor online marketing ügynökségünk elvállal egy ügyfelet, szeretünk alapos munkát végezni, ami azt jelenti, hogy reklámok helyett az első néhány hétben inkább azzal foglalkozunk, hogy milyen piaci helyzetben van az adott vállalkozás.