Linképítés árak vs. valóság

A linképítési folyamatot továbbra is egy ködös árny veszi körül, mert mind a mai napig látni olyan zöldfülű SEM cégeket, amelyek Black Hat SEO módszerekkel próbálnak több backlinkhez jutni. Emiatt a linképítés árak között óriási eltérések lehetnek, melynek okait részletezzük ebben a cikkünkben.

A fórumokban elhelyezett linkek már a 90-es években sem működtek

Gyakran látni olyat, még most is, 2019-ben, hogy boldog-boldogtalan felmegy az adott témához releváns fórumokra, és előszeretettel linkeli be az adott szponzorált tartalmat, mondván az itt lévő társaságból valaki csak rákattint, növelve ezzel a backlink erősségét.

A probléma ezzel csak az, hogy az ilyen típusú linkek értéke szinte egyenlő a nullával - mert a fórum DA értéke a tengerszint alatt mozog -, valamint az adott cég hírneve is csorbul, hiszen senki sem veszi komolyan azt a vállalatot, amely gagyi fórumokban próbál vásárlókhoz jutni.

Sőt, ez a taktika hosszútávon a fórumról való kitiltáshoz vezet, mely megint csak egy öngól a vállalat imidzsét tekintve. Egy komoly cég nem piaci fórumokon próbál érvényesülni, hanem komoly platformokon, melyek lehetnek sokak által látogatott hírportálok, magazinok, vagy komoly szakmai blogok.

De a szakmai blogokba és a menő hírportálokra olyan nehéz felkerülni…

Persze, hogy nehéz, ezért próbálnak az amatőr SEO-SEM ügynökök mindent elkövetni azért, hogy ne kelljen a jól menő cégek blogjaival foglalkozni, mert ahhoz valóságos üzleti kapcsolatok kellenek, ami a legtöbb amatőr SEO-SEM cégnek egyszerűen nincs.

Így a linképítés ára az amatőr cégek esetében igen olcsó lesz, hiszen csak a szponzorált tartalom megírásáért, illetve a silány minőségű fórumokban elhelyezett linkekért kell fizetni, ami igazából csak órabér. Nem történik semmilyen üzleti megállapodás egy komolyabb bloggerrel vagy hírportállal sem, hiszen gyakorlatilag csak kiszórják a linkeket ingyenesen olyan helyekre, ami az ügyfél számára releváns, de SEO szempontból zéró értékkel bír.

Megéri kifizetni a drágább linképítés árat, mert az hosszútávon törzsvásárlókat generál

Míg a fórumokra kitett backlinkek ideig-óráig működnek, hosszútávon fenntarthatatlan ez a módszer, mert az amatőr SEO-SEM ügynökségnek egyszerűen nincs annyi ideje, hogy minden hónapban újabb és újabb fórumokra tegyen ki linkeket. Egy hónapban lehet, hogy behoz ez a módszer néhány új vásárlót, viszont hosszútávon nem okoz profit-növekedést.

Ezzel szemben egy profi keresőmarketing ügynökség nem a fórumokon tölti az ideje nagy részét, hanem valós üzleti tárgyalásokra jár, ahol a megállapodások eredményeképp meghatározott számú szabad felületet kapnak bizonyos időszakokra. Így a számukra kijelölt szabad helyekre tehetik ki az ügyfeleiknek írt szponzorált tartalmakat, amikbe természetesen beleépítik a visszamutató linkeket.

A legnagyobb előny az ilyen típusú linképítésben az, hogy a legtöbb esetben a SEO-SEM ügynökség kedvezményes áron tud hozzájutni a szabad helyekhez, amely azt jelenti, hogy az ügyfél akár 50%-os kedvezményben tud így részesülni. Mivel a legtöbb cégnek nincs jól menő üzleti kapcsolata a legnagyobb webes hírportálokkal, magazinokkal és blogokkal, így esélye sincs az utcáról bekerülnie, pláne nem ilyen mértékű kedvezménnyel.

Emiatt lehet, hogy a minőségi linképítés ára több tízezer forintba kerül, viszont a kitett szponzorált tartalom egy olyan helyre kerül ki, amelynek közepes-magas DA értéke van, így az itt elhelyezett backlink értéke is egyaránt magas lesz, mely 2020-ban is fontos lesz keresőoptimalizálás szempontból.
  • Keresőmarketing a korona vírus idején
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.03.25.

    Keresőmarketing a korona vírus idején

    A kialakult gazdasági helyzetben nem érdemes hátradőlni otthon a kényelmes fotelünkbe főleg akkor, ha online vállalkozásunk van. Ezeket az otthon töltött időket a vállalkozás építésére, illetve életben tartására érdemes fordítani. Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel.