Linképítés és influencerek 2. rész

Előző cikkünkben részleteztük, hogy milyen nagy hatással van a linképítésre az influencerekkel való szoros céges együttműködés, most pedig megnézzük, hogy ez mit jelent a gyakorlatban.

Szia! Bemutatnád a termékünket a következő hasonló témájú videódban?

Ez általában nem így működik a gyakorlatban, maximum azoknál az influencereknél, akik mögött nincs egy médiaügynökség. Ezek a celebek viszont annyira kis követőszámmal rendelkeznek, hogy szinte csak és kizárólag a helyi kisvállalkozásoknak lehet esélyük. Főképp azért, mert a helyi cégeket talán ők is ismerik valamennyire, és kényelmes is velük tárgyalni, hiszen általában egy városban vagy körzetben vannak.

Tehát ez azt jelenti, hogy a kisvállalatoknak is van esélyük arra, hogy elérjék ezeket a netes sztárpalántákat, viszont ebben az esetben is professzionálisabb, ha a megkeresést egy SEM ügynökség végzi.

Médiaügynökség + SEM ügynökség = Linképítés

A több milliós követőtáborral rendelkező celebeknek már szinte lehetetlen egyedül csinálniuk az online bizniszüket. Így amikor már nem bírják végigolvasni a napi több ezer e-mailt, akkor először felvesznek egy asszisztenst, később jönnek a marketing és adminisztratív munkatársak, majd keresnek egy videószerkesztőt vagy profi fotóst is a csapatba.

A másik variáció pedig az szokott lenni, hogy a tartalomkészítő megbíz egy médiacéget, aki nézi az e-mailjeit, intézi a pénzügyeit, megcsinálja az adóbevallását, gyakorlatilag mindent, ami nem a tartalomkészítéssel kapcsolatos.

Mindegy, hogy melyik esetet nézzük, hiszen mindkét helyzetben egy idő után már van egy személy, aki azzal foglalkozik, hogy a céges megkeresésekkel foglalkozzon. Így nem magával az influencerrel kell tárgyalni, hanem az erre kijelölt munkatárssal, mely mindegy, hogy egy kis csapat tagja, vagy egy hatalmas médiaügynökség dolgozója.

A linképítés emiatt az esetek jó részében közvetetten történik, mert az e-mailekre vagy telefonos megkeresésekre majdnem 100%, hogy egy adminisztratív munkatárs fog reagálni, nem pedig a netes híresség.

Hogy lesz egy Instagram posztból vagy YouTube videóból link?

A tartalomkészítőknél a posztokban vagy videókban említett szponzorált termékek vagy szolgáltatások nem csak a levegőben vannak, hanem vagy hashtag-et, vagy linkeket használnak, hogy a követőik meg tudják találni a céget.

A tartalom feltöltése után a követők ellátogatnak a cég oldalára, megveszik a termékeket, s az is igen gyakori, hogy visszamennek a videóra vagy képre, s a kommentek között megemlítik, hogy nekik ezért és ezért tetszett a cég ilyen és ilyen szolgáltatása.

Mások előszeretettel írják le a különféle cégektől vásárolt termékek értékeléseit, véleményt alkotnak, s persze ott is megjelenítik a vállalat linkjeit.

Tehát egy linklavinát lehet elindítani egy jól megválasztott influencerrel, hiszen a fő link az ő tartalmából jön, majd a követők további linkjei pedig organikusan jönnek létre.

Magyarországon még egy kicsit gyerekcipőben jár ez a fajta linképítés, viszont a nagyobb multik már a magyar YouTubereket is szponzorálják itt-ott, így csak idő kérdése, hogy mikor fog ez itthon is szélesebb körben elterjedni, hiszen hatalmas potenciál van ebben a linképítési lehetőségben.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.