Long tail kulcsszavak haszna a linképítésben

A keresőoptimalizálás folyamatos változáson megy keresztül, így az aktuális elméleti SEO sok mindenben eltér a gyakorlattól. A kulcsszavak kiválasztásának elméleti szintje azonban rendkívül egyszerű. A weboldal témájának megfelelően kell kiválasztani minden olyan kulcsszót, ami az oldal szempontjából fontos. Mivel azonos témájú weboldalak esetében ugyanazon kulcsszavak szerepelnek a fontos kulcsszavak listáján, ezért a honlapok között verseny keletkezik.

Éppen ezért érdemes megfontolni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek nagyobb eséllyel hoznak látogatókat a weboldalra, ugyanis ezekből a látogatókból lesznek a későbbi megrendelők. A linképítés mellett ügyelni kell arra is, hogy a weboldal kommunikációja és marketingje vonzó legyen a látogatók számára. A vonzó, érdekes tartalommal ellátott weboldalakon több időt töltenek a látogatók, így nagyobb eséllyel választanak terméket, vagy szolgáltatást az adott felületről.

Ha megvizsgáljuk egy üzleti célú honlap keresőoptimalizálási folyamatait, akkor azt láthatjuk, hogy leginkább olyan stratégia alkalmazása tud látogatókat vonzani, amely nemcsak a fő kulcsszavakra összpontosít, hanem ügyel az összetett szavakra, az un. long tail-ekre és tranzakciós kulcsszavakra is.

Ha például egy fő kulcsszó esetében kb. havi 4 000 keresés regisztrálható, ami bár releváns a weboldalt tekintve, egyedüliként nem hoz megfelelő eredményt. Fontos továbbá figyelembe venni azt is, hogy az egy kulcsszót érintő linképítést a Google algoritmusai idővel észreveszik, amit büntetéssel szankcionálnak. Éppen ezért a megoldást az jelenti, ha több kulcsszót érintő optimalizálás történik, amelyek között fellelhetőek a longtail kulcsszavak is.

Az ilyen típusú kulcsszavak versenyképesebbek, hiszen specifikusabbá teszik a keresést. A hosszú kulcsszavak használata több látogatót vonzz a weboldalra, továbbá az ilyesfajta linképítés hatékonyabb keresőoptimalizálást eredményez. Azonban ahhoz, hogy a longtail kulcsszavakat alkalmazva optimalizálható legyen a weboldal, a hosszú kulcsszavaknak meg kell jelenniük az oldal felületén, amelyre alkalmas lehet akár egy blog is.
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.