Long tail kulcsszavak haszna a linképítésben

A keresőoptimalizálás folyamatos változáson megy keresztül, így az aktuális elméleti SEO sok mindenben eltér a gyakorlattól. A kulcsszavak kiválasztásának elméleti szintje azonban rendkívül egyszerű. A weboldal témájának megfelelően kell kiválasztani minden olyan kulcsszót, ami az oldal szempontjából fontos. Mivel azonos témájú weboldalak esetében ugyanazon kulcsszavak szerepelnek a fontos kulcsszavak listáján, ezért a honlapok között verseny keletkezik.

Éppen ezért érdemes megfontolni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek nagyobb eséllyel hoznak látogatókat a weboldalra, ugyanis ezekből a látogatókból lesznek a későbbi megrendelők. A linképítés mellett ügyelni kell arra is, hogy a weboldal kommunikációja és marketingje vonzó legyen a látogatók számára. A vonzó, érdekes tartalommal ellátott weboldalakon több időt töltenek a látogatók, így nagyobb eséllyel választanak terméket, vagy szolgáltatást az adott felületről.

Ha megvizsgáljuk egy üzleti célú honlap keresőoptimalizálási folyamatait, akkor azt láthatjuk, hogy leginkább olyan stratégia alkalmazása tud látogatókat vonzani, amely nemcsak a fő kulcsszavakra összpontosít, hanem ügyel az összetett szavakra, az un. long tail-ekre és tranzakciós kulcsszavakra is.

Ha például egy fő kulcsszó esetében kb. havi 4 000 keresés regisztrálható, ami bár releváns a weboldalt tekintve, egyedüliként nem hoz megfelelő eredményt. Fontos továbbá figyelembe venni azt is, hogy az egy kulcsszót érintő linképítést a Google algoritmusai idővel észreveszik, amit büntetéssel szankcionálnak. Éppen ezért a megoldást az jelenti, ha több kulcsszót érintő optimalizálás történik, amelyek között fellelhetőek a longtail kulcsszavak is.

Az ilyen típusú kulcsszavak versenyképesebbek, hiszen specifikusabbá teszik a keresést. A hosszú kulcsszavak használata több látogatót vonzz a weboldalra, továbbá az ilyesfajta linképítés hatékonyabb keresőoptimalizálást eredményez. Azonban ahhoz, hogy a longtail kulcsszavakat alkalmazva optimalizálható legyen a weboldal, a hosszú kulcsszavaknak meg kell jelenniük az oldal felületén, amelyre alkalmas lehet akár egy blog is.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.