Már minden tizedik netező mobilról érkezik

Két éve még csak a netezők 3,8%-a, míg mostanra minden tizedik böngészik a telefonjáról. Az okostelefonok térnyerése miatt a weblapokat már mindenképpen mobilokra és táblagépekre is optimalizálni kell. Csak idén körülbelül egymillió okostelefont adtak el Magyarországon, ami azt jelenti, hogy csak itthon körülbelül 2,9 millió ilyen készülék van forgalomban.

Az egész világon exponenciálisan növekvő értéket mutatnak ezek az eszközök. Míg Amerikában 2010-ben mintegy az emberek 7%-a használta internetezésre a telefonját, addigra ez az érték mára meghaladja a 15,5%-ot – ennyi érdeklődőt pedig egyszerűen már nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Amelyik weboldal nem képes megfelelően megjelenni a népszerű telefonmárkák böngészőjében, az akár ennyi látogatótól eshet el. A leggyakoribb probléma azzal van, hogy a mobilszolgáltatók nem képesek tartani az iramot a fejlődéssel, a 3G-hálózatok túlterhelődnek és lassúnak bizonyulnak. Így a nehezen, lassan betöltődő oldalak elképesztő hátránnyal indulnak.

Míg a weben egy átlagos felhasználó hat-hét másodpercet hajlandó várni egy lap betöltésére, az éppen buszon utazó vagy valahol néhány szabad percében várakozó és szörfözgető mobilos néha ennyit sem akar várakozni.

Érdekes egyébként, hogy a legnagyobb mobilnetező országok a harmadik világból kerülnek ki: Zimbabwe vezet 58%-kal, de közvetlenül mögötte van Nigéria. India a harmadik, itt az internetezők 48%-a mobiltelefonról éri el a világhálót. Az amerikai lakosság 46%-a rendelkezik okostelefonnal.

A nem számítógépről történő webes elérések 64,4%-át okostelefonról indítják, alig több mint 28%-át pedig táblagépekről. Az okostelefonok 50%-a Android rendszerű, az Apple a második 30%-kal. A világon a mobilozók 91,7%-a a Google-t használja.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.