Médiaügynökség: áldás vagy átok?

Miről lehet felismerni egy rossz és egy jó médiaügynökséget, hogy a profit növekedjen, ne pedig csökkenjen?

A rossz médiaügynökség legfőbb ismertető jegyei

  • Nem tud felmutatni releváns referenciákat, melyek az ügyfél termékeihez vagy szolgáltatásaihoz köthetőek.
    • Jó esélye van így annak, hogy az ügyfelen fognak kísérletezni, emiatt kétséges az, hogy a befektetett pénzből profitot fog látni a cég, mely felkereste a médiaügynökséget.
  • Kötött árakkal dolgozik, mely első pillantásra sok cég számára hordozhat kecsegtető ajánlatokat.
    • Ezzel az a gond, hogy nem az ügyfél igényeinek megfelelően fogják kialakítani a marketing kampányt, hanem az általuk általánosan kialakított idő-intervallumok szerint. Így lehet, hogy ugyanannyi időt fognak szánni egy hatalmas webáruházra, mint egy kis blogra.
  • Nem végzi el a konkurensekkel és potenciális ügyfelek megtalálásával kapcsolatos adatok alapos felkutatását.
    • Ez azért szerencsétlen hozzáállás, mert így gyakorlatilag vakon fognak reklámokat és hirdetéseket elindítani, melyek ezáltal nem a várt eredményeket fogják hozni.
  • Nem készítenek pontos, részletes marketing tervet.
    • Amennyiben semmilyen szöveges tervezetet nem lát egy kampány felépítése során, az nagyon rossz jel, hiszen így szedett-vedett és megbízhatatlan, ezáltal pedig visszakövethetetlen lesz az egész marketing konstrukció.

A jó médiaügynökség legfőbb ismertető jegyei:

  • Rengeteg releváns referenciát tud már az első találkozás alkalmával felmutatni az ügyfélnek. Egyedi árajánlatot készít minden ügyfelének.
  • Vázlatot ír, hogy milyen szempontokat szeretne figyelembe venni az adatszerzési fázisban, illetve megkérdezi az ügyfelet, hogy szerinte még milyen fontos tényezőket szükséges tartalmaznia az előzetes kutatásoknak.
  • A tervezési fázis alatt folyamatos kapcsolatban áll az ügyféllel, ha szükséges elmagyarázza a legfontosabb tényezőket.
  • Írásos dokumentumban mutatja be az előzetes adatok alapján készített marketing tervet.
  • Az ügyféllel együtt módosítja a marketing struktúra legfontosabb részeit, ha szükséges.
  • A marketing kampány elindítása után a médiaügynökség folyamatosan figyeli a beérkező adatokat, majd ha szükséges újabb találkozót beszél meg az ügyféllel a jövőbeli módosításokkal kapcsolatban.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.