Melyek a legfontosabb marketingkommunikációs eszközök 2017-ben?

Egy vállalat esetében a megfelelő kommunikációs technikák kiválasztása kulcsfontosságú, hiszen minél közelebb tud jutni a cég az ügyfélhez, annál nagyobb az esélye, hogy a vásárló igénybe veszi a biznisz szolgáltatásait. Milyen marketingkommunikációs eszközökkel lehet ezt elérni 2017-ben?

Míg kevesebb, mint egy évtizeddel ezelőtt a tömegmédia eszközeivel hódítottak a marketingesek, addig 2017-ben már főként az internetes marketingkommunikációs eszközöket részesítik előnyben, mivel ezek sokkal olcsóbbak, mint például a tévés reklámok, illetve könnyebb kialakítani vásárlói csoportokat.

Passzív vs aktív felhasználó

Amennyiben engedi a szolgáltatás, adjunk lehetőséget arra, hogy interaktív módon bevonjuk az ügyfelet a kiválasztási vagy tervezési folyamatba. Ma már olyan interaktív felületeket lehet létrehozni, ahol megtervezhetik a felhasználók leendő autójuk, házuk vagy ruháik-cipőik kialakítását.

Befolyásos közösségi média sztárok

Mi sem egyszerűbb, mint leszerződni aránylag kevés összegért egy YouTube-on vagy Instagramon lévő befolyásos személlyel, akinek már elég nagy rajongói vagy követői tábora van. Mivel 2017-ben az emberek a családtagok, barátok vagy befolyásos média személyek véleményére hallgatnak inkább, emiatt az ilyen fajta marketingkommunikációs eszközökre sokkal jobban reagálnak, mivel olyan személyektől kapják a termékkel kapcsolatos tapasztalatokat, akikben megbíznak.

Videó és streaming

A mai generáció kevesebbet olvas, emiatt a videók lettek 2017-re a marketingkommunikációs eszközök főszereplői. Ezért érdemes frappáns és emlékezetes videókba építeni a szolgáltatással kapcsolatos információkat, melyeket a felhasználók elkezdhetnek megosztani közösségi média oldalaikon. Fokozni lehet ezt azzal, ha stream segítségével élő közvetítést nyújtunk ügyfeleinknek valamilyen céges rendezvényről, melyre lehet legközelebb eljönnek személyesen is akik előzőleg csak néztékk a közvetítést, vagy később igénybe veszik a cég valamilyen szolgáltatását.

Napjainkban a marketingkommunikációs eszközök is folyamatosan változnak, így fontos lépést tartani a korral, ha nem akarjuk, hogy a konkurensek lehagyjanak minket.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.