Mennyire számítanak 2018-ban a keresőoptimalizálás során a kulcsszavak?

Idén is ugyanolyan módszerekkel érdemes vajon folytatni a megfelelő kifejezések felkutatását? Mi változik 2018-ban?

A keresőoptimalizálás egyik lényeges része valóban a kulcsszókutatás, viszont mivel a keresőóriások folyamatosan módosítják algoritmusaikat a jobb felhasználói élmény kiszolgálásáért, bizony érdemes elkerülni a szarvashibákat, illetve felkutatni azokat a lehetőségeket, melyekkel eredményesen lehet befolyásolni egy webes felület népszerűsítését.

Míg régebben működött a szinte üres interneten az, ha valaki ügyesen elhelyezte a legfontosabb kulcsszavakat a weboldalára, addig ugyanezt téve ma már nem feltétlenül járhatunk ezzel a taktikával sikerrel a keresőoptimalizálás során.

Mivel vannak olyan kifejezések, melyekre rengetegen keresnek rá, például autó, webáruház, cipő, ruha, stb., így ezeket a kifejezéseket több száz webes felület használja már, így ha hozzáadjuk őket ugyanilyen formában a webes felületünkhöz, vajmi keveset fog számítani.

A releváns kifejezéseket és fontosabb kulcsszavakat olyan formában kell emiatt tartalmaznia az adott webes felületnek a keresőoptimalizálás során, mely hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználó megtalálja azt, amit épp keres egy olyan formában, mely megfelel technikailag pl. a Google előírásainak.

Emiatt teljesen felesleges olyan kulcsszavakkal teletömni a webes felületet, mely nem releváns az oldal tartalmával. Pl.: egy webáruházban van 4 db ruha, máshol pedig 4000, akkor az első webáruházba fölösleges annyi ruhákkal kapcsolatos kifejezést felvinni, mert a kereső azt fogja megjeleníteni, amelyik a legjobb felhasználói élményt nyújtja. Ebben az esetben egy olyan webshopot fog kiadni, mely technikailag modern alapokon áll, megfelelő mennyiségű termék közül tud válogatni a felhasználó, illetve a cég megbízhatóan viselkedik az online piacon.

Tehát nem érdemes a keresőoptimalizálás alatt csak szavakat használni, hanem ésszerűbb inkább tőmondatokat, vagy több szóból álló kifejezéseket használni a tartalom / menüszerkezet megírása alatt. Így embereknek írunk, de tudomásul vesszük a mesterséges intelligencia, a különféle algoritmusok, illetve az egyéb technikai tényezők folyamatos változását is.
  • 5+1 SEO trend, ami dominálni fog 2022-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.22.

    5+1 SEO trend, ami dominálni fog 2022-ben

    Tisztában vagyunk vele, hogy akárcsak az időjárás jelentésben, a keresőoptimalizálásban sem lehet kőbe vésett előrejelzéseket lobogtatni. A 2021-es évben szinte végig domináltak azok az indexelési problémák, amelyeket mai napig nem sikerült a Google-nak fixálni, ami szinte naponta téma akár a hazai, akár a nemzetközi SEO fórumokon.