AEO és GEO: Az új korszak a keresőoptimalizálásban
Fedezze fel az AEO és GEO stratégiákat 2025-ben! Gyakorlati tippek, útmutatók és AI-alapú SEO megoldások a vállalkozása láthatóságáért.
Idén is ugyanolyan módszerekkel érdemes vajon folytatni a megfelelő kifejezések felkutatását? Mi változik 2018-ban?
A keresőoptimalizálás egyik lényeges része valóban a kulcsszókutatás, viszont mivel a keresőóriások folyamatosan módosítják algoritmusaikat a jobb felhasználói élmény kiszolgálásáért, bizony érdemes elkerülni a szarvashibákat, illetve felkutatni azokat a lehetőségeket, melyekkel eredményesen lehet befolyásolni egy webes felület népszerűsítését.
Míg régebben működött a szinte üres interneten az, ha valaki ügyesen elhelyezte a legfontosabb kulcsszavakat a weboldalára, addig ugyanezt téve ma már nem feltétlenül járhatunk ezzel a taktikával sikerrel a keresőoptimalizálás során.
Mivel vannak olyan kifejezések, melyekre rengetegen keresnek rá, például autó, webáruház, cipő, ruha, stb., így ezeket a kifejezéseket több száz webes felület használja már, így ha hozzáadjuk őket ugyanilyen formában a webes felületünkhöz, vajmi keveset fog számítani.
A releváns kifejezéseket és fontosabb kulcsszavakat olyan formában kell emiatt tartalmaznia az adott webes felületnek a keresőoptimalizálás során, mely hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználó megtalálja azt, amit épp keres egy olyan formában, mely megfelel technikailag pl. a Google előírásainak.
Emiatt teljesen felesleges olyan kulcsszavakkal teletömni a webes felületet, mely nem releváns az oldal tartalmával. Pl.: egy webáruházban van 4 db ruha, máshol pedig 4000, akkor az első webáruházba fölösleges annyi ruhákkal kapcsolatos kifejezést felvinni, mert a kereső azt fogja megjeleníteni, amelyik a legjobb felhasználói élményt nyújtja. Ebben az esetben egy olyan webshopot fog kiadni, mely technikailag modern alapokon áll, megfelelő mennyiségű termék közül tud válogatni a felhasználó, illetve a cég megbízhatóan viselkedik az online piacon.
Tehát nem érdemes a keresőoptimalizálás alatt csak szavakat használni, hanem ésszerűbb inkább tőmondatokat, vagy több szóból álló kifejezéseket használni a tartalom / menüszerkezet megírása alatt. Így embereknek írunk, de tudomásul vesszük a mesterséges intelligencia, a különféle algoritmusok, illetve az egyéb technikai tényezők folyamatos változását is.
Fedezze fel az AEO és GEO stratégiákat 2025-ben! Gyakorlati tippek, útmutatók és AI-alapú SEO megoldások a vállalkozása láthatóságáért.
Hogyan változtatja meg az AI a keresőoptimalizálást, miért csökken a kattintási arány, és hogyan növelhető az organikus forgalom AEO/GEO stratégiákkal?