Mennyire számítanak 2018-ban a keresőoptimalizálás során a kulcsszavak?

Idén is ugyanolyan módszerekkel érdemes vajon folytatni a megfelelő kifejezések felkutatását? Mi változik 2018-ban?

A keresőoptimalizálás egyik lényeges része valóban a kulcsszókutatás, viszont mivel a keresőóriások folyamatosan módosítják algoritmusaikat a jobb felhasználói élmény kiszolgálásáért, bizony érdemes elkerülni a szarvashibákat, illetve felkutatni azokat a lehetőségeket, melyekkel eredményesen lehet befolyásolni egy webes felület népszerűsítését.

Míg régebben működött a szinte üres interneten az, ha valaki ügyesen elhelyezte a legfontosabb kulcsszavakat a weboldalára, addig ugyanezt téve ma már nem feltétlenül járhatunk ezzel a taktikával sikerrel a keresőoptimalizálás során.

Mivel vannak olyan kifejezések, melyekre rengetegen keresnek rá, például autó, webáruház, cipő, ruha, stb., így ezeket a kifejezéseket több száz webes felület használja már, így ha hozzáadjuk őket ugyanilyen formában a webes felületünkhöz, vajmi keveset fog számítani.

A releváns kifejezéseket és fontosabb kulcsszavakat olyan formában kell emiatt tartalmaznia az adott webes felületnek a keresőoptimalizálás során, mely hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználó megtalálja azt, amit épp keres egy olyan formában, mely megfelel technikailag pl. a Google előírásainak.

Emiatt teljesen felesleges olyan kulcsszavakkal teletömni a webes felületet, mely nem releváns az oldal tartalmával. Pl.: egy webáruházban van 4 db ruha, máshol pedig 4000, akkor az első webáruházba fölösleges annyi ruhákkal kapcsolatos kifejezést felvinni, mert a kereső azt fogja megjeleníteni, amelyik a legjobb felhasználói élményt nyújtja. Ebben az esetben egy olyan webshopot fog kiadni, mely technikailag modern alapokon áll, megfelelő mennyiségű termék közül tud válogatni a felhasználó, illetve a cég megbízhatóan viselkedik az online piacon.

Tehát nem érdemes a keresőoptimalizálás alatt csak szavakat használni, hanem ésszerűbb inkább tőmondatokat, vagy több szóból álló kifejezéseket használni a tartalom / menüszerkezet megírása alatt. Így embereknek írunk, de tudomásul vesszük a mesterséges intelligencia, a különféle algoritmusok, illetve az egyéb technikai tényezők folyamatos változását is.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.