Mi a különbség a hagyományos linképítés és a prémium linképítés között?

A keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőmarketing (SEM) is foglalkozik a linképítéssel, hiszen míg az előbbi a technikai tényezők miatt tartja fontosnak a linképítést, addig az utóbbi az online népszerűsítés miatt használja ezt a fajta stratégiát.

Linképítés SEO szemmel

A SEO-ban azért nagyon fontosak a minőségi linkek, mert a SEO szakembernek többek között az is a feladata, hogy megbízható, könnyen áttekinthető, logikusan felépített, esztétikailag ízléses és felhasználóbarát tartalommá változtasson át például egy-egy weboldalt, webáruházat vagy blogot.

A SEO-ban a linképítésnek gyakorlatilag az a feladata, hogy megbízhatóbbá tegye a webes felületet, hiszen ha értékes website-ok tesznek ki az oldalukra visszamutató linkeket, az nemcsak a landing oldal látogatottságát fogja növelni, hanem az oldal megbízhatóságát is, hiszen egy már létező, nívós oldal is hivatkozott rá backlinkek segítségével.

Linképítés SEM szemmel

A SEM ügynök feladata viszont egy kicsit más ebben az esetben, hiszen ha professzionális módon szeretné kialakítani az ügyfél linképítési stratégiáját, akkor nem elég csak vakon kitenni a linkeket egy-egy oldalra, mert a népszerűsítés miatt számít az, hogy mikor, hol és milyen közönség fogja látni a kitett backlinkeket.

Ez kicsit olyan, mint a reklámok a tévében. A gyerekműsorok alatt például gyerekeknek való édesség és játék reklámokat látunk, az esti film alatti reklám blokkokban pedig felnőtteknek való termékek vásárlására próbálják rávenni a nézőket.

Online is hasonló a helyzet, hiszen ha egy backlinkkel ellátott promóciós cikk egy portálnak egy olyan fülében jelenik meg, amit szinte senki sem olvas, akkor az lehet bármennyire jó portál, ha sosem jut el az információ az érdeklődőkhöz.


Prémium linképítés SEM gyakorlattal

Szépen hangzik a prémium linképítés, így aki nem ért hozzá, akár azt is hihetné, hogy ugyanazt akarják eladni a SEM ügynökök, csak drágább áron. Ez azért nem igaz, mert a prémium linképítés azért prémium, mert az ügyfél szponzorált tartalmai nívós hírportálok, szakmai blogok és magazinok oldalain jelennek meg.

Ez pedig nem lesz olyan olcsó, mint egy dunántúli falu weboldalára kitenni egy szponzorált tartalommal ellátott bejegyzést, videót vagy akár képes hirdetést. A nívós oldalakra gyakran várólista is van, így a SEM ügynököknek nem a technikai tudásukon kell ilyenkor javítaniuk, hanem az üzleti kapcsolataikra kell összpontosítaniuk. Ez azt jelenti, hogy a jó SEM cégeknek nemcsak egy-két neves portál szerkesztőjével vagy tulajdonosával van jó üzleti kapcsolatuk, hanem a legtöbb nagy, befolyásos, sokak által látogatott oldalon tudnak megjelentetni szponzorált tartalmakat.

Egyes portálok számítanak a rendszeres szponzorált tartalmakra, mások inkább várólistáznak

A nagyobb hírportálok néhány év után már nem tudják leírni olyan hatékonyan ugyanazt, így sokan szeretnek vendég bloggereket, vendég szakértőket felkérni, vagy az aktuális témához kapcsolódó külsős bejegyzéseket használni.

Ezek az oldalak általában nagy olvasói táborral rendelkeznek, így nemcsak nekik éri meg (kevesebb munka) külsős cégektől származó hasznos tartalmakat kitenni, s benne megjeleníteni a backlinkeket, hanem annak a cégnek is, amelyik szolgáltatja az informatív tartalmakat is, hiszen értékes visszamutató linket kap a tartalomért cserébe.

Természetesen vannak olyan - főként szakmai - portálok, ahova nem fogják kitenni akárkinek a bejegyzéseit, hiszen ezeken az oldalakon nagyon fontos a pontos szakmai háttér és az eddigi tapasztalat. Emiatt az ilyen típusú oldalakra úgy lehet általában bekerülni, ha a SEM cégnek vannak már kiépített üzleti kapcsolatai az érintett szakmai portálok szerkesztőivel vagy tulajdonosi csoportjával.

A prémium linképítés hosszútávú befektetés, mely folyamatosan képes növelni a profitot. Kérje Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségünk ajánlatát még ma, hogy biztos kezekben legyen vállalata internetes népszerűsítési kampánya.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.