Mi történik egy marketing kampány tervezése során?

Egy tapasztalt cégvezető nagyon jól tudja, hogy egy jól felépített marketing kampány a legkisebb cégből is képes óriást csinálni akkor, ha profi kezekben van a marketing terv felépítése és kivitelezése. Így amikor már kialakul egy új cég esetében, hogy pontosan mit szeretne értékesíteni, fontos, hogy olyan marketing kampány készüljön, mely maximálisan fogja tudni segíteni az eladásokat.

A marketing kampány tervezése előtt fontos figyelembe venni olyan egyéb marketinghez köthető feladatokat, melyek nélkül szinte lehetetlen felépíteni egy jövedelmező marketing struktúrát. Emiatt nem szabad vakon elkezdeni megtervezni egy marketing kampányt, hanem fontos előtte megszerezni a legfontosabb piaci adatokat.

Így a marketing kampány megírása előtt a szakemberek az alábbi feladatokat végzik el:

  • A termék / szolgáltatás fogyasztói kutatások általi szükségességének meghatározása, illetve a piacon már meglévő konkurens áruk értékesítési szokásainak megfigyelése és számszerűsítése.
  • A kapott adatok alapján a meglévő termékek / szolgáltatások módosítása, vagy új termékek létrehozása a fogyasztói igények kielégítésére.
  • Ezután kerül vizsgálat alá az, hogy miként érhetőek el a potenciális ügyfelek, mennyire sikerülhet ismertté tenni a kínált árucikkeket, illetve hogyan lehet meggyőzni őket, hogy megvásárolják a termékeket / szolgáltatásokat.

Ezek az adatok nagyon fontosak ahhoz, hogy a szakemberek megtudják azt, hogy kivel állnak versenyben, mit szeretnének a vásárlók, illetve milyen online-offline platformokat érdemes használni ahhoz, hogy a lehető legtöbb potenciális ügyfelet érjenek el a marketing kampány részét képező reklámok.

S itt sincs még természetesen vége a marketing kampánynak, hiszen miután elindítják a termékek népszerűsítését, az ügyfélkapcsolatok megerősítése céljából folyamatosan nyomon követik a szakemberek a marketing kampány sikerességét.

Így ha szükséges, különféle hűség- és törzsvásárlói programokat, ingyenes termékmintákat, katalógusokat és nyereményjátékokat terveznek, hogy megfelelő márka-ismertséget és a termékekhez való hűséges és megbízható ügyfél hozzáállást tudjanak elérni.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.