Miért az online marketing a legjobb választás?

Ha egy terméket, szolgáltatást vagy brandet akarunk reklámozni, sokfelé indulhatunk. Ma azonban, amikor már gyakorlatilag minden háztartásban van szélessávú kapcsolat, amikor mindenki netképes mobilokkal jár, a legjobb választásnak az online marketing mutatkozik.

Ennek oka igen egyszerű: egy jó online marketing szakember, egy keresőmarketing szakértő képes egy kampány minden egyes elemét úgy alakítani, hogy a hirdetések éppen a megfelelő embereket érjék el. A közösségi oldalak, keresőszolgáltatások elemzik felhasználóik tevékenységét, olyan adathalmazzal rendelkeznek használóikról, amelyek lehetővé teszik a célzott hirdetések megjelenítését.

Így aztán egy adott hirdetés mindig olyan felhasználó előtt jelenik meg, akit a szolgáltatás vagy termék érdekel, aki éppen azt keresi – még ha az adott pillanatban nem is ezt teszi. Így aztán biztosítható, hogy a megjelentetett hirdetések a lehető legnagyobb számú aktív érdeklődőt érjék el és mozgósítsák.

Pénzügyileg is megéri

A másik eleme az online marketing hatékonyságának természetesen a költséghatékonyság. Egy hagyományos hirdetés esetében a felületet biztosító és a hirdető közösen egyezik meg az árban, nagyrészt az alapján megbecsülve az, hogy hány embert érhetnek el vele. Mint azonban azt tudjuk, egy televíziós reklám vagy akár egy óriásplakát leginkább olyanok előtt jelenik majd meg, akiket egyébként sem érdekelne a reklámozott termék. Online azonban, mint azt már tárgyaltuk, a hirdetések célozhatóak.

Ha csak olyan megjelenésekért kell fizetnünk, amelyek nagyobb eséllyel realizálódnak bevételként, vagy éppen csak azokban az esetekben számolnak fel nekünk költséget – mint az AdWords esetében – amikor valaki ténylegesen rákattint a hirdetésre, akkor költségeinket a töredékére szoríthatjuk le, miközben hatékonyságunk jelentősen megnövekedik.

Mindehhez persze a kampányokat megfelelően kell optimalizálni. Ez egy rendkívül komplex, tapasztalatot és szakképzettséget megkövetelő folyamat, amelyet teljes bizonyossággal csak egy rutinos szakember képes elvégezni. Egy olyan keresőmarketing szakértő, aki a megfelelő rutin mellett más szakértőktől tanulhatta meg a szakma alapjait.  
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.