Miért eltérőek a keresőoptimalizálási árak?

Ahogy a legtöbb bonyolult felméréseket és analíziseket igénylő szolgáltatás, a SEO optimalizálás is egy olyan munka, mely szinte minden ügyfél esetében eltérő munkafolyamatokat igényel, gyakran még akkor is, ha hasonló piaci szegmenseken működnek az adott ügyfelek. Vajon mi dönti el a keresőoptimalizálási árakat?

Minden online cég kicsit másképp működik, még akkor is, ha hasonló termék palettával, illetve vállalati struktúrával rendelkezik. Míg az egyiknél léteznek raktárközi átemelések, hogy a vásárlók a fizikai üzletekbe is be tudják kérni a megrendelt terméket, addig a másik vállalatnál ez csak havonta egyszer történik meg, amikor az aktuális árukészlet érkezik.

Ez például a webáruház esetében olyan fontos kényelmi funkciókat tehet így elérhetővé a felhasználók számára, mely SEO szempontból fontos, így ezt is bele kell venni az analízisbe, így ez is befolyásolni fogja a keresőoptimalizálási árakat.

Természetesen az sem mindegy, hogy egy 2000 vagy egy 40.000 termékkel rendelkező webáruházat kezdünk el optimalizálni, hiszen a nagyobb termékszámmal ellátott webáruházak esetében is olyan szűrési illetve megjelenítési problémák léphetnek fel, mely egy kisebb cégnél nem. Így ez is hozzáadódik a keresőoptimalizálási árakhoz.

Természetesen igaz az, hogy minél kisebb egy weboldal mérete, illetve minél kevesebb tartalom van megjelenítve, annál olcsóbban alakulnak a keresőoptimalizálási árak, hiszen nincs olyan sok dolog, melyet analizálni kell.

Így például egy hatalmas webáruház optimalizálása drágább lesz, mint egy kis egyszerű weboldalé, hiszen az előbbinél rengeteg olyan tényezőt szükséges végignézni, melyeket egy kisebb weblap esetében nem kell, hiszen nincsenek is olyan bonyolult funkciói, mint egy robusztus nagy webshopnak.

Fontos viszont azt megjegyezni, hogy mielőtt SEO-s ügynökséget választana, nézze meg a vállalat eddigi referenciáit, s érdeklődjön az adott piaci szegmensen szereplő cégektől, hogy milyen keresőoptimalizálási árakkal dolgozik az adott ügynökség, s érdemes a szolgáltatásokat összehasonlítani az árakkal máshol is, hogy megtudja milyen ár-érték aránnyal dolgoznak a SEO szakemberek.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.