Miért fontos a mobil SEO?

Két nyomós érvünk is van arra, miért kell kiemelten nagy figyelmet fordítani a weboldalak mobilverzióinak az optimalizálására!

Elsősorban azért, mert 2017 januárja óta a Google különválasztja a mobilos és asztali indexelést, valamint előbbit helyezte elsődlegesnek, magyarul megérkeztünk a „mobilegeddon” –ba.

Másodsorban pedig azért, mert a mobilról indított keresések immár megelőzték az asztali gépekről indított keresések számát, ennek pedig kötelezően jelentőséget kell tulajdonítanunk. Az elmúlt öt év alatt szignifikánsan növekedett évről évre a mobilok által generált webes forgalom, és így mindazon vállalkozóknak, akik a weben szeretnének érvényesülni, a mobil SEO-ra kifejezetten figyelmet kell fordítaniuk, mert a trend hamarosan óriásit fog változni.

Jelenleg a mobileszközök adják az e-kereskedelemben a munkamenetek 60%-át, viszont ennek ellenére bevételt csak 38-40%-uk realizál. Ennek oka az lehet, hogy a felhasználók még nem teljesen elégedettek a mobilos fizetéssel, a magasabb árú termékek esetében pedig még alacsonyabb a mobilböngészők konverziója.

Ennek jelenleg egyetlen oka van, mégpedig az, hogy a felhasználók a mobileszközöket csupán tájékozódásra, információszerzésre használják a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, de a tényleges vásárlást, ill. rendelést otthon, asztali gépen végzik el. A pénzügyi szolgáltatások, a mobilfizetési rendszerek finomításával várhatóan ez is meg fog változni, így a mobil megjelenéshez kapcsolódó SEO munkákat semmi esetre sem szabad elhanyagolni. Ez egy jelenleg még alacsonyan feltérképezett terület, amiben óriási potenciál van!
  • Keresőoptimalizálás és linképítés 2021-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.01.18.

    Keresőoptimalizálás és linképítés 2021-ben

    A keresőoptimalizálás és azon belül a linképítés is sokat fog változni a 2021-es évben, hiszen számos új trend igyekszik betörni a SEO-SEM piacra, amelyekre mindenképpen érdemes lesz odafigyelnünk ebben az évben. A keresőoptimalizálás az egyik legjobb módszer arra, hogy növelni tudjuk a webhelyünk forgalmának a mennyiségét és a minőségét is.