Miért fontos a mobil SEO?

Két nyomós érvünk is van arra, miért kell kiemelten nagy figyelmet fordítani a weboldalak mobilverzióinak az optimalizálására!

Elsősorban azért, mert 2017 januárja óta a Google különválasztja a mobilos és asztali indexelést, valamint előbbit helyezte elsődlegesnek, magyarul megérkeztünk a „mobilegeddon” –ba.

Másodsorban pedig azért, mert a mobilról indított keresések immár megelőzték az asztali gépekről indított keresések számát, ennek pedig kötelezően jelentőséget kell tulajdonítanunk. Az elmúlt öt év alatt szignifikánsan növekedett évről évre a mobilok által generált webes forgalom, és így mindazon vállalkozóknak, akik a weben szeretnének érvényesülni, a mobil SEO-ra kifejezetten figyelmet kell fordítaniuk, mert a trend hamarosan óriásit fog változni.

Jelenleg a mobileszközök adják az e-kereskedelemben a munkamenetek 60%-át, viszont ennek ellenére bevételt csak 38-40%-uk realizál. Ennek oka az lehet, hogy a felhasználók még nem teljesen elégedettek a mobilos fizetéssel, a magasabb árú termékek esetében pedig még alacsonyabb a mobilböngészők konverziója.

Ennek jelenleg egyetlen oka van, mégpedig az, hogy a felhasználók a mobileszközöket csupán tájékozódásra, információszerzésre használják a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, de a tényleges vásárlást, ill. rendelést otthon, asztali gépen végzik el. A pénzügyi szolgáltatások, a mobilfizetési rendszerek finomításával várhatóan ez is meg fog változni, így a mobil megjelenéshez kapcsolódó SEO munkákat semmi esetre sem szabad elhanyagolni. Ez egy jelenleg még alacsonyan feltérképezett terület, amiben óriási potenciál van!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.