Miért fontos a weboldal keresőoptimalizálás során figyelembe venni az EAT irányelveit?

Az EAT rövidítés az angol Expertise, Authority és Trustworthiness szavak rövidítése (magyarul: Szakértelem, Tekintély és Megbízhatóság), mely a weboldalon elhelyezett tartalomra vonatkozik. Amennyiben egy weboldal nem tudja biztosítani a hiteles és információdús tartalmak rendszeres készítését, annak igen nehéz dolga lesz felvenni a versenyt a konkurens site-okkal.

Miért?

Mert a Google számára az a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabban tudja kiadni a felhasználók által keresett kulcsszavak, kifejezések, képes és hangalapú keresések alapján azokat a pontos találatokat, amelyek nemcsak relevánsak a felhasználó számára, de kielégítő mennyiségű és minőségű információt tudnak biztosítani az adott témával kapcsolatban.

Expertise - Szakértelem

Napjainkban a legtöbb online tartalmat már nem csak újságírók írják, hiszen annyira sok weboldalnak van szüksége tartalomra, hogy egyre többen foglalkoznak már webes szövegírással. A készített szövegek egyaránt lehetnek szakértői cikkek, vélemények, élménybeszámolók, de az is gyakori, hogy neves tudósok és szakértők rövidített tanulmányait publikálják egyes oldalak.

A keresőoptimalizálás során nagyon fontos, hogy az oldalra kikerülő szöveges, képes és videós vagy hangalapú tartalmak olyan emberektől származzanak, akiknek alapos ismereteik vannak az adott témával kapcsolatban.

Ez azt jelenti, hogy egyes témákat nyugodtan írhat egy hobbi szinten érdeklődő lelkes szövegíró, egy egyetemi kutatásait végző hallgató, vagy egy olyan személy, aki az életvitele miatt évtizedes tapasztalatra tett szert az adott témával kapcsolatban.

Ezek általában olyan témák szoktak lenni, amelyek inkább a szórakoztatóiparban jelennek meg, például celebekkel kapcsolatos hírek, kisállatokkal történt érdekes történetek, utazási élménybeszámolók, stb.

Authority - Tekintély

Mivel rengeteg féle dologról lehet szövegeket készíteni, így léteznek olyan tartalmak, amelyeket nem írhat vagy készíthet el akárki. Például egy forradalmian új sebészeti beavatkozásról igen nehezen tudna egy 15 éves diák írni, pláne akkor, ha nem is érdekli a téma.

Az ilyen, komoly szakmai tekintélyt megkövetelő cikkeket és bejegyzéseket emiatt olyan szövegírókra szokták bízni a vállalatok, akik biztosítani tudják azt, hogy az elkészült tartalom nemcsak a valóságnak fog megfelelni, hanem szakmailag is helyes lesz.

Viszont a legtöbb egészségügyi dolgozónak nincs ideje több ezer karakteres szövegeket készítenie, emiatt itt is általában szövegírókat kérnek meg, de ezek általában már jártasak az adott témában, így biztosítani tudják a cikkek minőségét. Természetesen a legtöbb egészségügyi cég auditálja a cikkeket, így nem kell olyan sok időt tölteniük a cikkek írásával, csak át kell olvasniuk, hogy helyesek-e szakmailag.

A szakmai tekintély akkor szokott még nagyon jól jönni, ha a keresőoptimalizálás során aktuális, információ dús tartalmakat szeretne közölni az adott weboldal. Ezt általában szakértők bevonásával, például egy interjú keretein belül szokták megoldani a szerkesztők.

Trustworthiness - Megbízhatóság

A keresőoptimalizálás során a tartalmak készítésekor fontos figyelembe venni a szövegek megbizhatóságát, hiszen az interneten bárki írhat bármit, s gyakran ezt következmények nélkül lehet megtenni.

Viszont bizonyos tartalmakat nem szabad félvállról venni, hiszen ha például valaki azt állítja, hogy meg tudja gyógyítani a rákos betegeket, de ezt nem tudja minőségi, szakmai és évtizedes kutatási eredményekkel alátámasztani, aligha lesz valaki, aki hinni fog neki.

Emiatt fontos, hogy a weboldalakra kitett tartalmak:
  • Megfeleljenek a valóságnak
  • Rendelkezzenek referenciákkal és / vagy hivatkozásokkal - ha szükséges
  • Értékes és új információt tartalmazzanak
  • Felhasználóbarát módon legyenek kialakítva:
    • Optimalizált nagyságú betűméret minden képernyő típuson
    • Tagoltság: bekezdések, felsorolások és alcímek használata
    • Ábrák és rajzok egyedi készítése - kerüljük a stack-fotókat, animációkat
    • Interaktív: a szövegben kérdések elhelyezésével lehet megosztásra, lájkolásra vagy kommentelésre ösztönözni az olvasókat
  • A Keresőmarketing Jövője 2025-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.05.24.

    A Keresőmarketing Jövője 2025-ben

    A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) folyamatos fejlődésének köszönhetően 2025-re jelentős változások és új trendek várhatók. Az új technológiák, a változó felhasználói szokások és a szigorodó adatvédelmi szabályozások mind-mind befolyásolják a keresőmarketing stratégiákat.

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!