Miért fontos igénybe venni a honlap elemzés szolgáltatást 2017-ben?

Még a legnagyobb internetes cégek is versenyeznek folyamatosan a legjobb helyezésekért a Google találati oldalain. Ahhoz, hogy mérni is tudják, hogy mikor milyen lépést kell tenni, hogy még több felhasználó használja az adott weboldalt, folyamatos honlap elemzést készítenek, melynél figyelembe veszik a technikai, felhasználói és marketing irányelveket is.

Mit tartalmaz egy profi honlap elemzés?

Természetesen ez szolgáltatás csomagtól függ, de a legtöbb honlap elemzés tartalmazza általában a legfontosabb tudnivalókat a holnap felhasználhatóságával kapcsolatban, melyek a következők lehetnek például:

Technikai honlap elemzés:

  • Meta adatok
  • Html elemek rendeltetésszerű használata
  • Képek optimalizálása
  • A 2017-es kódolási eljárásoknak való megfeleltetés
  • Google által előírt irányelvek betartása
  • URL átirányítások
  • Duplikált tartalmak kezelése
  • URL-ek, domain-ek kanonikalizációja
  • Oldalsebesség
  • Google indexelési státusz
  • Kulcsszókutatás
  • Oldaltérképek
  • Szerver, illetve crawling hibák


Felhasználói honlap elemzés:

  • Megfelelő színséma, Material Design használata
  • Bannerek, aktuális kampányok elhelyezése
  • Menüszerkezet felépítése, használhatósága
  • Holnap funkciói
  • Szűrők viselkedése
  • Kosár működése
  • Szolgáltatások minősége


Marketing honlap elemzés:

  • Termék kategóriák
  • Termék megjelenítés
  • Termék adatai, leírásai
  • Kényelmi funkciók
  • Vásárlás menete
  • Ajánlók, kuponok, hűségpontok használata
  • Konkurencia vizsgálat

Ebből is látszik, hogy egy honlap elemzés mennyi mindenre kiterjed, így nem csoda, ha a legnagyobb cégek ezt heti riportokban fel is használják, hogy mindig a lehető legjobban tudják kiszolgálni felhasználóikat. Ez egyfajta külső audit, ami pont azért hasznos, mert egy kívülálló szakember teljesen más szempontokat figyel ilyenkor, mint egy laikus, így egyszerűbben végzi el az ellenőrzési folyamatot különféle szoftverek segítségével, hogy meg tudja állapítani, hogy miben kell még fejlődnie weboldalának a konkurenciákkal szemben.

Emiatt fontos egy weben is működő biznisz esetén a rendszeres honlap elemzés készítése, hiszen így mindig szakembertől lehet értékes információkhoz jutni azzal kapcsolatban, hogy milyen eszközökkel tudja növelni az eladásait, illetve hogyan tud nagyobb vásárlói kört kialakítani.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.