Miért fontosabb ma a keresőoptimalizálás, mint bármikor?

Azzal, hogy a Google az évek alatt gyakorlatilag teljesen átalakította és sokszorta komplexebbé tette rangsorolását, sokaknak az a benyomásuk támadhatott, hogy a keresőoptimalizálás szerepe csökkent – holott ennek éppen az ellenkezője igaz.

Régi bevett black hat taktikák szerint azok voltak a legjobban „optimalizált” weboldalak, amelyeken nagy sűrűségben fordultak elő az adott kulcsszavak. A rendszert a korai időkben viszonylag egyszerű volt átverni, s a kiskapuk inkább országutak voltak. Emlékezhetünk mind olyan oldalakra, amelyeknek a nyitólapja szinte csak egymás után dobált keresőszavakból állt, hogy a botok ezekre ráakadva előrébb sorolják, a felhasználók megtalálják őket.

Ennek az igénytelen és legkevésbé sem fair technikának régen búcsút mondhattunk már. A keresőoptimalizálás egészen mást jelent ma, mint akár két-három évvel ezelőtt. A kulcsszavak továbbra is fontosak, ám ha azokat egy-kétszer megfelelő módon szerepeltetjük az adott oldalon, már nem kell aggódnunk.

Sokkal nagyobb szerephez jutott viszont a minőségi tartalom. A Google úgy döntött, azokat díjazza, akik valódi erőfeszítéseket tesznek azért, hogy informatív és releváns tartalommal jelenjenek meg a weben, és ezért rangsorolási algoritmusába számos új tényezőt vett be.

Egy megfelelően optimalizált weblapnak ma már nem csak a megfelelő kifejezéseket kell tartalmaznia, de ezt megfelelően hosszú (akár több ezer szavas) releváns szövegekben elhelyezve kell tennie. Az informatív, látogatók által is kedvelt, rendszeresen frissülő tartalom az, amely egy oldalt igazán optimalizálttá tehet.

Az optimalizációnak része maga az oldalstruktúra is, nem csak a tartalom. A médiákat, a honlapszerkezetet, az esetleges halott linkeket és a belső linkeket mind figyelembe veszi az algoritmus, amely meghatározza, mennyire számít egy-egy webhely valóban minőséginek. A több száz szempont alapján történő értékelésnek hála a robot ma már szinte épp olyan bizonyossággal képes ezt megállapítani, akár egy ember. S éppen ennek köszönhetően a keresőoptimalizáció ma azok szakterülete, akik hajlandóak a nagy jutalomért a kemény munkára időt és energiát áldozni.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.