Miért fontosabb ma a keresőoptimalizálás, mint bármikor?

Azzal, hogy a Google az évek alatt gyakorlatilag teljesen átalakította és sokszorta komplexebbé tette rangsorolását, sokaknak az a benyomásuk támadhatott, hogy a keresőoptimalizálás szerepe csökkent – holott ennek éppen az ellenkezője igaz.

Régi bevett black hat taktikák szerint azok voltak a legjobban „optimalizált” weboldalak, amelyeken nagy sűrűségben fordultak elő az adott kulcsszavak. A rendszert a korai időkben viszonylag egyszerű volt átverni, s a kiskapuk inkább országutak voltak. Emlékezhetünk mind olyan oldalakra, amelyeknek a nyitólapja szinte csak egymás után dobált keresőszavakból állt, hogy a botok ezekre ráakadva előrébb sorolják, a felhasználók megtalálják őket.

Ennek az igénytelen és legkevésbé sem fair technikának régen búcsút mondhattunk már. A keresőoptimalizálás egészen mást jelent ma, mint akár két-három évvel ezelőtt. A kulcsszavak továbbra is fontosak, ám ha azokat egy-kétszer megfelelő módon szerepeltetjük az adott oldalon, már nem kell aggódnunk.

Sokkal nagyobb szerephez jutott viszont a minőségi tartalom. A Google úgy döntött, azokat díjazza, akik valódi erőfeszítéseket tesznek azért, hogy informatív és releváns tartalommal jelenjenek meg a weben, és ezért rangsorolási algoritmusába számos új tényezőt vett be.

Egy megfelelően optimalizált weblapnak ma már nem csak a megfelelő kifejezéseket kell tartalmaznia, de ezt megfelelően hosszú (akár több ezer szavas) releváns szövegekben elhelyezve kell tennie. Az informatív, látogatók által is kedvelt, rendszeresen frissülő tartalom az, amely egy oldalt igazán optimalizálttá tehet.

Az optimalizációnak része maga az oldalstruktúra is, nem csak a tartalom. A médiákat, a honlapszerkezetet, az esetleges halott linkeket és a belső linkeket mind figyelembe veszi az algoritmus, amely meghatározza, mennyire számít egy-egy webhely valóban minőséginek. A több száz szempont alapján történő értékelésnek hála a robot ma már szinte épp olyan bizonyossággal képes ezt megállapítani, akár egy ember. S éppen ennek köszönhetően a keresőoptimalizáció ma azok szakterülete, akik hajlandóak a nagy jutalomért a kemény munkára időt és energiát áldozni.
  • Keresőmarketing a korona vírus idején
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.03.25.

    Keresőmarketing a korona vírus idején

    A kialakult gazdasági helyzetben nem érdemes hátradőlni otthon a kényelmes fotelünkbe főleg akkor, ha online vállalkozásunk van. Ezeket az otthon töltött időket a vállalkozás építésére, illetve életben tartására érdemes fordítani. Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel.