A natív hirdetés - ahogy a nevében is mutatja - beleolvad a környezetébe, így nem gátolja a felhasználót a webes felület használásában. Mivel rengeteg embert zavarnak a pop-up reklámok, a villogó GIF-ek, a felugró chat ablakok, illetve a félrevezető, és nem a témához illő hirdetések, sokkal nagyobb sikereket lehet ma elérni a kevésbé idegesítő és a vásárló tevékenységét nem megszakító natív hirdetési típusokkal.
A natív hirdetés típusai:
- In Feed: például egy szponzorált Facebook poszt.
- Fizetett keresési eredmény: például a Google találati oldalain elhelyezett alsó és felső hirdetések (Adwords).
- További ajánlatokat tartalmazó Widgetek: Ezek általában egy blokkban szerepelnek, melyre azt írják rá például: Nézze meg további híreinket a témában, Mások ezeket a termékeket választották, Vegye meg hozzá ezeket is, stb.
- Promóciós listák: például azok a szponzorált találati eredmények, amiket a nagy webáruházak találatai között látni, mint felsorolásban szereplő elemek.
- In-Ad (Hirdetésen belül használt natív tartalmú promóció): például egy display hirdetés formájában lévő natív tartalmú és az oldal témájával releváns hibrid hirdetési forma.
- Egyedi kialakítású reklám: valamilyen partneri kapcsolatból született hirdetési forma, mely lehet például egy kiadó által szponzorált zene lejátszási lista.
A natív hirdetés sikerének kulcsa:
- Ügyesen megszerkesztett, az oldal tartalmába beleillő elrendezéssel ellátott formát követi.
- Érdekes és az oldal témájával releváns, illetve valamilyen problémára ad megoldást.
- Ösztönzi a felhasználót valamilyen cselekvésre:
- Lájkolás
- Megosztás
- Kommentelés
- Linken keresztül történő átirányítás a vásárlás felé
- Kapcsolatfelvétel
- Ajánlatkérés
- Tanácsadásra, oktatásra, tanfolyamra jelentkezés, stb.
- A hirdetés témájával releváns platformon jelenik meg akkor és azoknak, akik potenciális vásárlókká válhatnak.
A natív hirdetésé a jövő
Az elmúlt évtizedek etikátlan online és offline “átverős” marketing szokásai miatt az emberek elvesztették a hitüket a reklámokban, így csak olyan hirdetésekre kattintanak, amelyek tényleg olyan tartalommal bírnak, amelyben megbíznak és amelyre kíváncsiak.