Miért hatékonyabb a natív hirdetés, mint a hagyományos reklám?

A natív hirdetés - ahogy a nevében is mutatja - beleolvad a környezetébe, így nem gátolja a felhasználót a webes felület használásában. Mivel rengeteg embert zavarnak a pop-up reklámok, a villogó GIF-ek, a felugró chat ablakok, illetve a félrevezető, és nem a témához illő hirdetések, sokkal nagyobb sikereket lehet ma elérni a kevésbé idegesítő és a vásárló tevékenységét nem megszakító natív hirdetési típusokkal.

A natív hirdetés típusai:

  1. In Feed: például egy szponzorált Facebook poszt.
  2. Fizetett keresési eredmény: például a Google találati oldalain elhelyezett alsó és felső hirdetések (Adwords).
  3. További ajánlatokat tartalmazó Widgetek: Ezek általában egy blokkban szerepelnek, melyre azt írják rá például: Nézze meg további híreinket a témában, Mások ezeket a termékeket választották, Vegye meg hozzá ezeket is, stb.
  4.  Promóciós listák: például azok a szponzorált találati eredmények, amiket a nagy webáruházak találatai között látni, mint felsorolásban szereplő elemek.
  5.  In-Ad (Hirdetésen belül használt natív tartalmú promóció): például egy display hirdetés formájában lévő natív tartalmú és az oldal témájával releváns hibrid hirdetési forma.
  6.  Egyedi kialakítású reklám: valamilyen partneri kapcsolatból született hirdetési forma, mely lehet például egy kiadó által szponzorált zene lejátszási lista.


A natív hirdetés sikerének kulcsa:

  • Ügyesen megszerkesztett, az oldal tartalmába beleillő elrendezéssel ellátott formát követi.
  • Érdekes és az oldal témájával releváns, illetve valamilyen problémára ad megoldást.
  • Ösztönzi a felhasználót valamilyen cselekvésre:
    • Lájkolás
    • Megosztás
    • Kommentelés
    • Linken keresztül történő átirányítás a vásárlás felé
    • Kapcsolatfelvétel
    • Ajánlatkérés
    • Tanácsadásra, oktatásra, tanfolyamra jelentkezés, stb.
  • A hirdetés témájával releváns platformon jelenik meg akkor és azoknak, akik potenciális vásárlókká válhatnak.

A natív hirdetésé a jövő

Az elmúlt évtizedek etikátlan online és offline “átverős” marketing szokásai miatt az emberek elvesztették a hitüket a reklámokban, így csak olyan hirdetésekre kattintanak, amelyek tényleg olyan tartalommal bírnak, amelyben megbíznak és amelyre kíváncsiak.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.