Miért lehetetlen szinte az optimalizálás a legtöbb webáruház esetében?

Egy webáruház SEO analízise után kerül sor az optimalizálásra, mely képes felhozni egy teljesen elavult, régi kódolású oldalt a mai technikai, dizájn és tartalmi elvárásoknak megfelelően. Vajon mi a baj a mai online áruházakkal, hogy a legtöbb esetben az optimalizálásban leírtaknak nem tudnak megfelelni?

Rengeteg hazai cég van abban a tévhitben, hogy egy SEO optimalizálás csupán apró tartalmi hibák kijavításából áll, így ezt cégen belül is meg tudják majd oldani.

Ezzel az a baj, hogy a legtöbb problémát annak az informatikai csapatnak kell majd megoldania, aki a webáruház fejlesztésével foglalkozik.

Ahhoz, hogy egy optimalizálás sikeres legyen, a legtöbb esetben igen nagy volumenű programozási feladatokra van szükség, ilyenek például:

  • HTTP-ről HTTPS-re való átállás
  • URL struktúra felhasználóbarát kialakítása, átirányítások kezelése
  • Duplikált tartalmak kanonikalizációval történő megoldása
  • Személyes adatok, jelszavak biztonságos kezelése
  • Webshopon lévő funkciók implementálása
  • Aloldalak indexelésének kialakítása


S ezután jönnek azok a feladatok, melyek inkább a tartalmi részhez köthetőek:

  • Material Dizájn kialakítása
  • Promóciós elemek áthelyezése olyan pozícióba, mely nem zavarja a vásárlást
  • Címek, alcímek és paragrafusok szövegeinek átfogalmazása kulcsszavakkal és kifejezésekkel
  • Oldaltérkép kialakítása
  • Rich Snippets, Structured Data, stb. használata, hogy a keresők könnyebben felismerjék a tartalmat

Ezek a feladatok a legtöbb esetben könnyedén kivitelezhetőek lennének, ha nem “dobozos”, hanem egyedi webáruházat használnának az itthoni cégek. A dobozos webshopokat nehéz egyedi igényeknek megfelelően optimalizálni, emiatt ezt a kivitelező cégek nem mindig tudják teljesen megoldani.

Ebből pedig az következik, hogy egy alapos SEO analízis után az optimalizálás nagy része egyszerűen nem történik meg, mert a kivitelező informatikai cég nem tudja megoldani a feltárt problémákat, mert ha belejavít itt-ott a kódba, akkor az befolyásolni fogja az általuk még üzemeltetett webáruházak működését.

Ezért mindig azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy egyedi tervezésű platform segítségével üzemeltessék webshopjaikat, hogy az analízis során feltárt hibák optimalizálása könnyen megoldható legyen.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.