Milyen egy sikeres értékesítési stratégia 2017-ben?

Egy vállalat életében egy profin megtervezett értékesítési stratégiának nagyon részletesnek kell lennie ahhoz, hogy az elképzelt eredményeket könnyedén el tudja érni. Emiatt fontos megnéznünk azokat a tényezőket, amelyek egy jól jövedelmező online vállalkozáshoz szükségesek.

1. Piaci erőfölény meghatározása

Az értékesítési stratégia pontos kialakításához fontos tudni, hogy a vállalkozás hol helyezkedik el a konkurenciához képest:

  • Uralkodó
  • Kihívó
  • Követő
  • Szűk piacra termelő


Az uralkodó szerepbe általában a régebb óta meglévő óriásvállalatok tartoznak, a kihívó bizniszek ezeket próbálják versenyzésre kényszeríteni, a követők megpróbálnak újként elődeik nyomdokába lépni, a szűk piacra termelő vállalatok pedig a specializálódásra teszik a hangsúlyt.

2. Környezeti tényezők megismerése

Szinte kihagyhatatlan lépés az értékesítési stratégia kidolgozásához a fontosabb külső tényezők figyelembe vétele:

  • Politikai
  • Gazdasági
  • Szociális
  • Technológiai


A politikai tényezők lehetnek például a helyi önkormányzat adói, üzleti megállapodásai, esetleg valamilyen ipari részleg, melyet külön támogatással jutalmaz.

A gazdasági szempontok közé például az infláció, az árfolyam, a piaci szezonok, illetve a fogyasztók vásárlói erőssége tartozik.

A szociális faktorok lehetnek például a helyi igények, illetve a hírességek vagy közösségi média oldalakon lévő befolyásos celebek köré összegyűlt vásárlók szokásai.

A technológiai részletek közé pedig főként a különféle fejlődést elősegítő innovációk tartoznak, melyek lehetnek könnyen hozzáférhető alapanyagok, új csomagolási technológiák, vagy az automatizmus lehetőségeinek kiaknázása.

3. Vállalati perspektívák elemzése

  • Erősségek
  • Gyengeségek
  • Lehetőségek
  • Veszélyek

Fontos meghatározni az értékesítési stratégiában a vállalat erősségeit, melyeket fel tud használni a konkurenciákkal szemben, illetve a gyengeségeit is, melyek tudatában célzottabb fejlődést lehet elérni. Továbbá a lehetőségeket is figyelembe kell venni, melyek kihasználásával jókora fölénnyel lehet rendelkezni az adott üzletágban. Végül pedig az esetleges veszélyekre is fel kell készülni, melyek a földrajzi tényezőktől az online buktatókig rengeteg dolgot érintenek, de megfelelő felkészülés mellett ezek is elkerülhetőek.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.