Milyen egy sikeres értékesítési stratégia 2017-ben?

Egy vállalat életében egy profin megtervezett értékesítési stratégiának nagyon részletesnek kell lennie ahhoz, hogy az elképzelt eredményeket könnyedén el tudja érni. Emiatt fontos megnéznünk azokat a tényezőket, amelyek egy jól jövedelmező online vállalkozáshoz szükségesek.

1. Piaci erőfölény meghatározása

Az értékesítési stratégia pontos kialakításához fontos tudni, hogy a vállalkozás hol helyezkedik el a konkurenciához képest:

  • Uralkodó
  • Kihívó
  • Követő
  • Szűk piacra termelő


Az uralkodó szerepbe általában a régebb óta meglévő óriásvállalatok tartoznak, a kihívó bizniszek ezeket próbálják versenyzésre kényszeríteni, a követők megpróbálnak újként elődeik nyomdokába lépni, a szűk piacra termelő vállalatok pedig a specializálódásra teszik a hangsúlyt.

2. Környezeti tényezők megismerése

Szinte kihagyhatatlan lépés az értékesítési stratégia kidolgozásához a fontosabb külső tényezők figyelembe vétele:

  • Politikai
  • Gazdasági
  • Szociális
  • Technológiai


A politikai tényezők lehetnek például a helyi önkormányzat adói, üzleti megállapodásai, esetleg valamilyen ipari részleg, melyet külön támogatással jutalmaz.

A gazdasági szempontok közé például az infláció, az árfolyam, a piaci szezonok, illetve a fogyasztók vásárlói erőssége tartozik.

A szociális faktorok lehetnek például a helyi igények, illetve a hírességek vagy közösségi média oldalakon lévő befolyásos celebek köré összegyűlt vásárlók szokásai.

A technológiai részletek közé pedig főként a különféle fejlődést elősegítő innovációk tartoznak, melyek lehetnek könnyen hozzáférhető alapanyagok, új csomagolási technológiák, vagy az automatizmus lehetőségeinek kiaknázása.

3. Vállalati perspektívák elemzése

  • Erősségek
  • Gyengeségek
  • Lehetőségek
  • Veszélyek

Fontos meghatározni az értékesítési stratégiában a vállalat erősségeit, melyeket fel tud használni a konkurenciákkal szemben, illetve a gyengeségeit is, melyek tudatában célzottabb fejlődést lehet elérni. Továbbá a lehetőségeket is figyelembe kell venni, melyek kihasználásával jókora fölénnyel lehet rendelkezni az adott üzletágban. Végül pedig az esetleges veszélyekre is fel kell készülni, melyek a földrajzi tényezőktől az online buktatókig rengeteg dolgot érintenek, de megfelelő felkészülés mellett ezek is elkerülhetőek.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.