Milyen kihívásokkal kell szembenéznie nap mint nap az online marketing ügynökségeknek? - 2. rész

Előző cikkünkben részleteztük, hogy milyen technikai tudással kell rendelkezniük az online marketing ügynökségeknek és említést tettünk arról, hogy miért fontos a közösségi média oldalak alapos ismerete. Azt is megnéztük, hogy milyen nehézségeket jelent, ha kis marketing büdzsével hatalmas elvárásoknak kell megfelelni, valamint kitértünk arra is, hogy milyen eltérések vannak a SEM ügynökségek és a szabadúszók tevékenységi körei között.

Cikksorozatunk második, s egyben utolsó részében pedig azokat a tényezőket fogjuk még megvizsgálni, amelyek igen sok stresszt okoznak a SEM ügynökségek mindennapos feladatai során.

Nem jönnek a várt konverziós adatok

Talán ez minden online marketing ügynöknek az egyik legrosszabb rémálma, viszont ahogy mondani szokás, ez benne van a pakliban. Miért?

Mert:
  • Nem látja az ügynökség a vásárókat, így az általa kitalált vásárlói perszónák alapján próbálja kialakítani a stratégiát.
  • Nem lehet mindenre felkészülni, mert például egy Google algoritmus-változás akkora volumenű profit-kieséshez tud vezetni, amire tényleg képtelenség felkészülni abban az esetben, ha az oldalon minden tartalmi és technikai tényező és elvárás a helyén van.
  • Hirtelen megjelent egy új, nagyobb marketing büdzsével rendelkező konkurens az online tengeren, mely nemcsak elcsalja a vásárlókat, de akár arra is képes, hogy teljesen átszoktassa a felhasználókat magához.
  • Nem sikerült eltalálni a hirdetések vagy promóciók szerkesztése során a szövegek, képek vagy videók stílusát, így nem sikerült velük megszólítani az aktív vásárlói rétegeket.
  • Leáll egy-egy online platform karbantartás vagy további fejlesztés miatt, mely azt eredményezi, hogy nem lehet kitenni az aktuális promóciókat vagy céges posztokat az adott platformra.
  • Egy fejlesztés miatt akadozhat az adott landing oldal elérhetősége, így a kitett promóciók zátonyra futnak, mert a felhasználó nem tudja megnyitni az adott landing oldalt.

Ez csak néhány példa arra, hogy miért nem sikerülhetnek úgy a hó végén a mérési adatok, ahogyan azt előre megtervezték a SEM szakemberek. Meg kell érteni, hogy az online marketing rengeteg cégtől függ, kezdve a Google-lel, a Facebookkal, az Instagrammal, vagy bármilyen olyan online programmal, melyet napi szinten használnak a szakemberek. Ez azt jelenti, hogy rengeteg olyan eset fordulhat elő, amikor szinte képtelenség hatással lenni a piaci mozgásra, mert ha az egy fejlesztés, egy új konkurens vagy egy nem várt politikai hír miatt alakul ki, azt nem lehet előre beletervezni a marketing stratégiába.

Egyszerre akar mindent az ügyfél

Sajnos nagyon gyakori probléma az, hogy az ügyfél azt hiszi, hogy egy webáruház akkor van készen, amikor már a megrendelő gombra kattintva le lehet adni a vásárlásokat. Viszont ha nincsenek termékképek, adatok, videók, fontos vásárlói információk és megfelelő technikai háttér, akkor hirdethet bárhogy egy online marketing ügynökség, továbbra sem fognak innen vásárolni a felhasználók.

El kell emiatt magyarázni az ügyfélnek, hogy egy 10-es skálán jelenleg mennyit ér a webáruháza, milyen hiányosságok vannak, s azokat milyen sorrendben érdemes megoldani, majd ezután kialakítani a marketing stratégiát.

Ilyenkor azt szoktuk tanácsolni, hogy a kampányok elindítása előtt szánjon néhány hónapot a cég arra, hogy feltölti releváns adatokkal a webáruházát, mert egy kész terméket sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb promótálni, mint egy félkész, hiányos webshopot.

Záró gondolatok

Az online marketing ügynökségek munkája tehát azért nagyon stresszes, mert a rengeteg, harmadik féltől való függés miatt szinte lehetetlen egy konkrét eredményt elérni, még akkor is, ha a cég mindent beleadott.

Ha félkész webáruházat promótálnak, igen rosszak lesznek a konverziós adatok, melyekre mondhatja az ügynökség, hogy nem az ő hibája, mert a cégnek kellett volna rendbe tennie a felületét. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy a felelősséget mindig rájuk próbálják hárítani az ügyfelek, el sem gondolkodva azon, hogy mit tudnának ők tenni cégen belül azért, hogy jobb felhasználói élményt nyújtsanak a vásárlóknak.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.