Miről lehet felismerni a profi SEO szakembert?

Nehéz professzionális SEO specialistát találni, mert a többség vagy szabadúszóként élvezi a külföldi ügyfelektől érkező komoly összegeket, vagy itthon van eldugva egy jól menő ügynökségnél, aki képes mindent megtenni azért, hogy hosszú évekig az ő malmára hajtsa a vizet.

Szerencsére mi már 10 éve lecsaptunk jó néhány SEO szakemberre, így közvetlen környezetünkből, illetve eddigi tapasztalatainkból rengeteg dolgot megfigyeltünk már, hogy melyik szakember érti a dolgát, s melyiknek kell még egy kicsit tanulnia.

Technikai SEO először, utána csak a tartalom

Gyakori eset, hogy a SEO alatt sokan csak a tartalmi elemeket értik, ami igazából olyan, mint egy marketinges irodalom óra. Csak azt kell tudni, hogy hogyan kell megnyerő és manipulatív szövegeket írni, képeket szerkeszteni, vagy egyes esetekben rövid promóciós videókat készíteni. Ez is inkább marketing, mint irodalom, de sokan ezeket is a SEO alá veszik.

Ez hiba.

A SEO - ahogy régen is - egy technikai audittal kezdődik, ahol még egyáltalán nincs értelme megnézni a szövegeket vagy képeket, mert ha alig működik az oldal, vajmi keveset számít, hogy milyen tartalom van rajta, ha a felhasználók látogatás helyett menekülnek az oldalról.

Keresztkérdések

Szép dolog megnézni az adott oldal kulcsszavait, szép bekezdésekbe szedni a szövegeket, vagy címekkel ellátni az oldalakat, viszont a technikai rész nagyon komoly informatikai ismereteket igényel.

Emiatt az a SEO szakember, aki nem ismeri a kanonikalizáció, Crawl hiba, átirányítási hiba, HTTPS protokoll, indexelés, URL optimalizálás, stb. kifejezéseket, az inkább marketing vénával megáldott irodalmár, mint SEO specialista.

A SEO-nak a legkisebb része a tartalom, hiszen az URL struktúra kialakítása, a megfelelő funkciók megléte, a gördülékeny kiszolgálás, a megfelelő oldalsebesség, stb., sokkal több figyelmet érdemel, hiszen ez adja az alapját az adott weboldalnak.

Technikai részletek, marketing véna, dizájner ismeretek, kiváló kommunikációs készség

A SEO szakembert úgy érdemes elképzelni, mint egy hidat az informatikusok, marketingesek, dizájnerek és az ügyfél között. A SEO specialista érti, amit a webmester mond - például az URL kanonikalizáció logikáját, hogy professzionálisan kezeljék a duplikált tartalmakat -, érti, hogy miért fontos a főoldalra kitenni az aktuális promóciós bannert, s azt is tudja, hogy ezt milyen stílusban érdemes megtenni, s ami a legfontosabb, ezt mind képes érthetően elmagyarázni az ügyfélnek.

A SEO szakember emiatt főként a webmesterekkel doglozik, illetve időnként rátekint a marketingesek és a dizájnerek terveire, valamint kiaknázza azokat a lehetőségeket, melyek a lehető legoptimálisabb eredményt fogják produkálni az ügyfél számára.

Lelkiismeretes, nem akar eladni semmi fölöslegeset

A részletes tervezet nélküli SEO munka gyakran jár azzal, hogy megállapodnak egy összegben a felek, majd a rossz SEO szakember hirtelen kitalál útközben még 50 dolgot, amit úgy fogalmaz meg, hogy az ügyfélnek nem lesz más választása, mint mélyen belenyúlni a céges büdzsébe.

Ezzel szemben egy lelkiismeretes SEO szakember komoly tervezetet készít, tételekre pontosan lebontva, hogy mire számítson az ügyfél, s ami a legfontosabb: felhívja a figyelmét a további lehetséges költségekre - pl.: átállás HTTP-ről HTTPS-re, URL struktúra kijavítása, egyes funkciók hozzáadása, elvetése, stb.

A profi SEO szakembernek nincs szüksége okoskodásokra, mert tökéletesen tudja, hogy a munkája a makretingeseket, a webmestereket, a full-stack programozókat, a rendszergazdát a dizájnereket vagy a szövegírókat érinti. Ezekről az extrákról pedig kötelességből tájékoztatja az ügyfelet, hiszen neki is érdeke, hogy elégedetten távozzon minden kliense, mely csak javítja a szakmában a hírnevét.
  • Az emberek egyre kevesebbet olvasnak - Milyen taktikát javasol a Vírus Média Online Marketing Ügynökség?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.08.13.

    Az emberek egyre kevesebbet olvasnak

    Milyen taktikát javasol a Vírus Média Online Marketing Ügynökség? Egyre nagyobb gondot okoz az, hogy a jelenlegi online felhasználói réteg között egyre nő azoknak a száma, akik aktív keresők, de nem olvasnak. Ha olvasnak, akkor is inkább csak a cikkek címeit vagy alcímeit nézik meg.